Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb ECO
Autor Wiadomość
swistak1983 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 25-01-2009, 13:12   Tryb ECO

Jestem nowym posiadaczem Carismy 1.8 GDI '98 (w nowej pace). Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym trybem ECO. Czy posiada go każde auto z tym silnikiem. Jakie są zasady jego działania.

I pytanie numer 2. Wiem ze jest kilka tematów z podobnym problemem. Chodzi mi o obroty silnika. Zdarza się ze wolne obroty są bardzo małe (np jak zatrzymam się na skrzyżowaniu) aż bledną światła i zwalnia wentylator nagrzewnicy. Innym razem jest wszystko ok.
Czytałem ze powinno być odczuwalne ssanie przy wolnym silniku i poziom obrotów powinien się zwiększyć. Ja tego w swoim aucie nie odczuwam i wolne obroty nigdy nie przekraczają 1000/min
_________________
Swistak
 
 
mariano81
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 13:48   

Tryb eco jest trybem oszczednym.
Sprezarka klimatyzacji uruchamia sie tylko w miare potrzeb. Z tego co sie orietuje to mają go wszystkie carismy.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-01-2009, 14:02   

Wydaje mi się, że koledze chodzi o coś innego. Skoro ma Carismę II generacji to nie ma trybu ECO klimatyzacji. Chodzi o tryb Eco GDI w silniku. Jest to tryb oszczędny, w którym samochód pracuje na ubogiej mieszance (stosunek powietrza do paliwa 25:1). Załącza się przy jednostajnej jeździe ze stałą prędkością. Jego włączenie może być odczuwalne jako lekkie szarpnięcie samochodu. Mają go wszystkie silniki GDI.

Co do ssania to coś jest nie tak. Nawet jak go rano odpalisz to obroty nie są podwyższone? Po odpaleniu powinny skoczyć do około 2000 i potem powoli spadać i zatrzymać się w okolicach 1300-1500, a dopuero po paru minutach pracy i rozgrzaniu silnika spaść do około 750. Jeśli tak się nie dzieje to jest jakaś usterka prawdopodobnie. Może ktoś bardziej mechanikowaty ode mnie będzie wiedział co się zepsuło.
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 25-01-2009, 14:54   

Jeżeli bledną światła to znaczy, że obraty maleją - co jest złe - obstawiałbym przepustnice do czyszczenia - gdzieś na forum jest temat jak czyścić przepustnice, ew. niech mechanik zobaczy.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-01-2009, 16:24   

Jak to w Cari po lifcie nie ma trynu ECO w klimie?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-01-2009, 17:10   

mlun napisał/a:
Jak to w Cari po lifcie nie ma trynu ECO w klimie?

Normalnie, nie ma takiej opcji.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-01-2009, 17:25   

swistak1983 napisał/a:
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym trybem ECO

przy delikatnym operowaniu pedalem gazu do jakis 3200obr/min wlaczony jest tryb EcoGDI, ktory pozwala na zmniejszenie zuzycia paliwka :) Jesli wcisniesz pedla gazu bardziej energicznie silnik przelacza sie automatycznie w "normalny" stan :)
swistak1983 napisał/a:
Zdarza się ze wolne obroty są bardzo małe (np jak zatrzymam się na skrzyżowaniu) aż bledną światła i zwalnia wentylator nagrzewnicy

jak juz ktos napisal wyzej, przeczysc przepustnice i powinno byc wszystko ok :)
mlun napisał/a:
Jak to w Cari po lifcie nie ma trynu ECO w klimie?

jest tryb automatyczny-klimka trzyma wybrana przez nas temperaturke i manualny-czyli caly czas dmucha taka temp powietrza jaka ustawimy :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mariano81
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 17:38   

Moomin napisał/a:
Chodzi o tryb Eco GDI w silniku.

A to przepraszam swistak1983 ja pisałem o trybie ECO w klimie :P
 
 
swistak1983 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 25-01-2009, 17:42   

Dzieki koledzy za rozjaśnienie sytuacji. Udam się do mechaniora z tą przepustnicą i z tego co czytałem to silniczek krokowy też należy przeczyścić?

No to jak wam tak dobrze idzie to mam jeszcze jeden mały problem (chodz na predkość jazdy nie wpływa :) ). Chodzi mi o alarm i centralny zamek. Pilot mam dwukanałowy. Jeden przycisk służy do centralnego. Jak używam drugiego to załączają się na chwilę awaryjne.
Nie moge wyczaić to to jest. Czy to jest alarm a tylko syrena jest odłączona. Czy to po prostu wolny kanał w pilocie i centralce. Znalazłem też czerwoną diodę w okolicach dzwigni ręcznego. Ale po załaczeniu "alarmu" nie zawsze świeci. Może ktoś wie o co tym biega.

A co do opcji eco w klimie to jest. Ale mi chodziło o silnik. Nie wiem czy posiada bo jak narazie nie odczuwam szarpnięć
_________________
Swistak
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-01-2009, 19:37   

swistak1983 napisał/a:

A co do opcji eco w klimie to jest. Ale mi chodziło o silnik. Nie wiem czy posiada bo jak narazie nie odczuwam szarpnięć


No to jaki masz w końcu model? Piszesz, że w nowej budzie, ale ma tryb ECO klimatyzacji, co jest sprzeczne. Poza tym wpisałeś rocznik 98, a to jest stary model.
 
 
swistak1983 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 25-01-2009, 19:40   

Niemiec auto kupił 26 grudnia 1998 i jest to juz nowy model....
_________________
Swistak
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 25-01-2009, 19:45   

ale lifting Carismy na wiosne 1999roku...
_________________
Ayeee!!
Ostatnio zmieniony przez Robert 25-01-2009, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-01-2009, 19:47   

Coś tu nie gra. Sprawdź dobrze papiery i VIN samochodu żeby się nie okazało, że kupiłeś jakiś przeszczep.
 
 
swistak1983 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 25-01-2009, 19:51   

Ech chłopak troche sie chyba zapędziłem z tym liftingiem. Jest to jeszcze stary model.... sorki za zamieszanie.... Trochę się zasugerowałem wypowiedzią kumpla który posiadał kiedyś ten model..... Czyli trybu ECO dla silnika nie posiadam. Natomiast w klimie jest


Widocznie kumpel miał inną wersje wyposażenia czy coś.... Wybaczcie lamerstwo
_________________
Swistak
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-01-2009, 19:53   

swistak1983 napisał/a:
Ech chłopak troche sie chyba zapędziłem z tym liftingiem. Jest to jeszcze stary model.... sorki za zamieszanie.... Trochę się zasugerowałem wypowiedzią kumpla który posiadał kiedyś ten model..... Czyli trybu ECO dla silnika nie posiadam. Natomiast w klimie jest


Widocznie kumpel miał inną wersje wyposażenia czy coś.... Wybaczcie lamerstwo


Masz Eco GDI bo mają go wszystkie samochody z tym silnikiem, przed i po liftingu. Nie masz tylko kontrolki Eco GDI, która niby to pokazuje kiedy silnik w tym trybie pracuje. Wprowadzono ją dopiero po lifcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.