Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] regulacja zaworów 4G92
Autor Wiadomość
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 28-07-2008, 19:28   [CA4A 1.6] regulacja zaworów 4G92

Czy aby wyregulować zawory w tym silniku musi być on rozgrzany czy zimny??
Słyszałem mnóstwo różnych zdań.
_________________
Wspomnienie...
Ostatnio zmieniony przez karolgt 29-07-2008, 02:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 19:32   

ja slyszalem ze musi byc rozgrzany
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 19:38   

Zawory regulujemy na gorącym silniku. Na zimno są regulowane wyłącznie przy pierwszym montażu lub remoncie.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 28-07-2008, 20:11   

Ja tez slyszalem że na rozgrzanym i to chyba od wiekszości ludzi. Ale mam fajnego mechanika, króry na prawdę zna sie na rzeczy i mówi że na zimnym. A zawsze jego diagnozy i rady byly dobre i zgadzaly sie z wiekszością. Schodze regulować na rozgrzanym zobacze jak wyjdzie.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2008, 21:02   

Ściągnijcie i przejrzyjcie Service manual z działu: "Download" są tam wymiary luzów zaworowych i oznaczenie hot (gorący).
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-07-2008, 21:29   

a nie wystarczylo to, ze napisalem na PW, ze ma byc goracy??
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 28-07-2008, 21:57   

Cytat:
a nie wystarczylo to, ze napisalem na PW, ze ma byc goracy??


Z calym szacunkiem dla Ciebie Krzyżak, Twoje rady są dla mnie bezcenne, ale to jest mój dobry znajomy. Wiec jak tylko mam wątpliwości to łape za tel. nagrywam jemu temat, a w razie wątpliwości wrzucam temat na forum. I zawsze bylo tak ze to co on mowił pokrywało sie z odp forumowiczów. W tym przypadku tak nie było. I jak pisalem wcześniej każdy mówił co innego. Dlatego ten temat. :oops:
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2008, 22:45   

PiotrekSL4 napisał/a:
Ale mam fajnego mechanika, króry na prawdę zna sie na rzeczy i mówi że na zimnym.
Takich jest niestety wielu, którzy tego nie wiedzą.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2008, 23:15   

PiotrekSL4 napisał/a:
Cytat:
a nie wystarczylo to, ze napisalem na PW, ze ma byc goracy??


Z calym szacunkiem dla Ciebie Krzyżak, Twoje rady są dla mnie bezcenne, ale to jest mój dobry znajomy. Wiec jak tylko mam wątpliwości to łape za tel..........


Taki dobry znajomy robił mi Lancera świeżo po zakupie i też gadał jakby się znał. Teraz już nie jest moim znajomym, a ja wszystko robię sam bo mam już dość narażania Lancera na kontakt z rzeźnikami.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 29-07-2008, 20:54   

Sluchajcie jest Lipa. I to niezła. Wlasnie wyregulowałem - a właściwie rozregulowałem- zawory. Wydawało mi się że robie wszystko właściwie, czyli silnik rozgrzany, znaczek zbiega się z literą T i wtedy reguluje odpowiednie pary zaworów. Przerwa na ssących 0.2 na wydechu 0.3. Założyłem pokrywe. Odpalam, kręci dziwnie a jak zapali to zawory tłuką niemiłosiernie. Odpaliłem tylko raz po czym zaraz zgasiłem. Jutro spróbuje raz jeszcze. jak bedzie to samo odstawiam do mechanika. Co mogłem spierd....
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-07-2008, 21:30   

ja sie podepne z pytankiem:
czy norma jest ze zawory tluka (jak pompowtryski w dieslu :-) ) na zimnym silniki w CA5A??? wiem ze w niektorych silnikach po pewnym przebiegu ( u mnie 175tys) regulacja zaworow zwalcza te dzwieki na krotko a potem dalej jest tlucznie
oddawac do regulacji czy poki co dac spokoj??
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-07-2008, 21:32   

PiotrekSL4, mi sie wydaje że zacząłeś regulacje na niewłaściwym położeniu wału, tzn ''t'' było na kole ale chyba pierwszy gar musi być w gmp. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi
[ Dodano: 29-07-2008, 21:36 ]
ictus napisał/a:
ja sie podepne z pytankiem:
czy norma jest ze zawory tluka (jak pompowtryski w dieslu :-) ) na zimnym silniki w CA5A??? wiem ze w niektorych silnikach po pewnym przebiegu ( u mnie 175tys) regulacja zaworow zwalcza te dzwieki na krotko a potem dalej jest tlucznie
oddawac do regulacji czy poki co dac spokoj??
kolego to nie tłuką zawory tylko popychacze hydrauliczne. 4g93 nie ma ręcznej regulacji luzu zaworowego. typowa przypadłość tych silników, zacznij od wymiany oleju. jak to nie pomoże wtedy kpl 16 szt do wymiany
_________________
CA0
Galant II
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 29-07-2008, 22:43   

Jogurt właśnie w tym sęk że regulowałem zawory właśnie jak pierwszy cylinder od str rozrządu był w Górnym Martwym Punkcie, i jego wszystkie 4 zawory miały luz. Reguluje sie wszystkie te 4 zawory + 2 ssące 2-go cylindra i 2 wydechowe 3- go. Następnie przekręcasz wał o jeden obrót do przodu znów na literkę T i wtedy cylinder nr 4 jest w GMP. Regulujesz wtedy wszystkie 4 zawory tego cylindra, ssące 3-go i wydechowe 2-go.
Właśnie wróciłem z garażu po drugiej regulacji tego dnia. Podniosłem auto na lewarku. Ustawiłem jeszcze raz ale dokładniej wszystkie zawory, skręciłem i jest jak przed dawniej. Delikatnie stuka niemal identycznie jak do tej pory. Może mój szczelinomierz za 8 zeta nie jest zbyt dokładny??
Podziękowania dla Tomka82 i Bartka za udzielenie niezbędnych rad i poświęcenie tematowi swojego czasu. :lol:
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-07-2008, 22:51   

gdy kupowalem szczelinomierz, to byl topex za 8 zl - zbadalem go suwmiarka elektroniczna (3 roznymi) i 0.15mm mial 0.11 mm a 0.25 mm mial 0.18
wtedy kupilem taki za 24 zl, ktore zamiast 0.15 mial 0.14 na suwmiarkach
czasem sa rowki w popychaczach i regulacja na calkiem cicho jest niemozliwa
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-01-2009, 19:57   

Odgrzeję trochę temat ponieważ przymierzam się do samodzielnej regulacji:) Najważniejsze chyba pytanie dla takiego początkującego jak ja brzmi: Ile mam czasu na regulację? Tzn skoro silnik ma być gorący, a trzeba jeszcze po jego rozgrzaniu: zdjąć pokrywę (czyli również wszystkie wężyki na niej:)) również dobrze by było zdjąć kopułkę aby mieć pewność który cylinder ma tłok w GMP, podnieść jedno koło aby można nim ustawiać koło pasowe (no chyba, że chce się przepychać autko na V biegu, ale nie wiem co łatwiejsze - poradźcie proszę:) ), to już na starcie zrobiło się sporo czynności które mogą wpłynąć na wychłodzenie silnika. Ile mniej więcej pozostaje na poprawną regulację?

[ Dodano: 20-02-2009, 00:44 ]
Dzisiaj regulowałem zawory. Nie jest to taka trudna sprawa, metoda z kręceniem kołem zdaje egzamin. Mam tylko pytanie, czy w naszych silnikach mocno wyrabiają się dźwigienki naciskające na zawory? Sporo zaworów ustawionych było za ciasno, ustawiałem szczeliny na lekki opór podczas przesuwania szczelinomierza. Silnik uruchomił się ładnie, tylko odniosłem wrażenie że bardziej słychać chodzące zawory (nie tłuką tylko cykają delikatnie) czuć że silnik odzyskał trochę mocy, ale zastanawiam się czy luzy nie są za duże z powodu wyrobionych dźwigienek... Nie wiem czy ściągać pokrywę jeszcze raz i poprawiać czy tak już zostawić do kolejnej regulacji (albo do wiosny kiedy to zamierzam pomalować pokrywę:D). Lekko za duży luz jest groźny dla mechanizmu rozrządu? Dzięki za rozwianie wszelkich wątpliwości:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.