Mitsubishi Lancer GTS CVT 08 |
Autor |
Wiadomość |
magnifique
Nowy Forumowicz
Auto: Ford Cougar 2.5 V6
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18-01-2009, 16:36 Mitsubishi Lancer GTS CVT 08
|
|
|
Zastanawiam się bardzo poważnie nad zakupem Mitsu Lancer GTS ze skrzynią CVT.
Pytanie czy warto? Przejechałem się nim:
+ wygląd zew. rewelacyjny
+ dobre wyposażenie
+ dobrze się prowadzi
- średnie osiągi
- dyskusyjna skrzynia (możliwość zmiany biegów ręcznie przez łopatki
- marne materiały wykończeniowe
Co sądzicie o tym wozie? Przejeźdzam miesięcznie około 1.500 km, głównie w korkach. Zależy mi na ciekawym samochodzie z dobrymi osiągami (stąd moja wątpliwość), mam również mieszane odczucia co do skrzyni CVT.
Jeśli ktoś miał do czynienia z tym samochodem chętnie posłucham
Pozdro |
_________________ It's all about de Benjamins |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 17:50
|
|
|
Do skrzyni trzeba się przezwyczaić. Autko fajne, w korkach super wygodne (automat) ale jedna rzecz na minus - dużo pali.
Jeździłem takim i zejście poniżej 13-14 litrów było problemem. |
|
|
|
 |
magnifique
Nowy Forumowicz
Auto: Ford Cougar 2.5 V6
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18-01-2009, 18:24
|
|
|
Colto napisał/a: | Do skrzyni trzeba się przezwyczaić. Autko fajne, w korkach super wygodne (automat) ale jedna rzecz na minus - dużo pali.
Jeździłem takim i zejście poniżej 13-14 litrów było problemem. |
Dzięki
13-14? To faktycznie dużo -_- Pali podobnie do mojego Cougara tyle, że to V6 i lepsze osiągi. A jak z performance? |
_________________ It's all about de Benjamins |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 18:54
|
|
|
Prowadzi się dobrze, ale poprzedni lancer dużo lepiej. Przyspieszenia - no nie jest to V6 lub EVO10 z SST. Możesz mieć niedosyt po Cougarze.
Najlepiej przejedź się i zobacz czy Ci pasuje. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2009, 10:43
|
|
|
GTS rocznik modelowy '08 jest z silnikiem 2.0 Dopiero '09 jest z 2,4.
W tym roczniku (zwróć uwagę na datę produkcji bo może być z 2007 roku) różnica między ES a GTS była tylko tylko w wyposażeniu, stylizacji i... GTS ma twardsze zawieszenie i mocniejsze hamulce od ES. Ale dynamiki jady jest taka sama. Komplet 2.0 z CVT nie rzuca na kolana jeśli chodzi o osiągi ale nie odbiega jakoś dramatycznie od manuala. Oprogramowanie CVT jest całkiem nieźle zrobione i pozwala na kręcenie silnika do 6000rpm.
Co do spalania 13 i więcej w mieście bez możliwości zejścia niżej można wsadzić między bajki.
Moim zdanie jeśli GTS to '09 chyba że zależy ci na wyposażeniu a nie na osiągach bo te ostatnie w '08 są jak zwykłym DE. JA wybrałem ES '09 |
|
|
|
 |
magnifique
Nowy Forumowicz
Auto: Ford Cougar 2.5 V6
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 20-01-2009, 12:39
|
|
|
Dobrze wiedzieć o zawieszeniu i hamulcach. Jeździłem GTS 08 z CVT i skrzynia trzyma silnik non stop na wysokich obrotach. Dynamika mnie nie zachwyca niestety.
To jakiego realnie mogę się spodziewać spalania ?
2.4 litra to dobra alternatywa - pytanie czy to zauważalna zmiana dynamiki. |
_________________ It's all about de Benjamins |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2009, 13:08
|
|
|
magnifique napisał/a: | Dobrze wiedzieć o zawieszeniu i hamulcach. Jeździłem GTS 08 z CVT i skrzynia trzyma silnik non stop na wysokich obrotach. Dynamika mnie nie zachwyca niestety.
|
Dodatkowo masz sporo większe większe tarcze hamulcowe i grubsze stabilizatory. Niestety nie jeździłem tym bo fundusze miałem na ES i nie chciałem się drażnić. A co do obrotów. Nie wydaje mi się żeby zawsze trzymał na wysokich. Podczas normalnej jazdy rzadko przekraczał 4000 ten, którym jeździłem (ES z CVT). Może GTS ma agresywniejszy program albo masz nogę ciężką.
Cytat: |
To jakiego realnie mogę się spodziewać spalania ?
|
Spalanie w mieście 12, na trasie 7-8. Średnie powinno się zmieścić w 9 litrach - cały czas mowa o 2.0.
Cytat: |
2.4 litra to dobra alternatywa - pytanie czy to zauważalna zmiana dynamiki. |
Nie wiem właśnie bo 2,4 ma ~170KM w porównaniu z 155 w dwu litrowym.
Nie jest to hondowskie 2,4 ze 190KM z Accorda coupe
I ciężko żeby 4 w rzędzie było lepsze od V6 A Cougar to forda czy mercury? |
|
|
|
 |
magnifique
Nowy Forumowicz
Auto: Ford Cougar 2.5 V6
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 20-01-2009, 15:04
|
|
|
No nic... dynamiki zbyt dokładnie nie testowałem - sprzedający miał Lancera na letnich prawie bez bieżnika i panicznie bał się dalszej trasy. Niestety nie przetestowałem zmiany biegów łopatkami - można wtedy uzyskać lepszą dynamikę? Nie do końca przekonuje mnie też jakość wykończenia środka: te plastiki przywołują mi na myśl Fiata z połowy lat 90, ale najwidoczniej jest to kompromis okupiony niezłym wyposażeniem.
12 to spalanko jeszcze do zaakceptowania. Ale mimo wszystko jak na taką pojemność i taką dynamikę jest to stanowczo za dużo...
Nie wiem czy mam ochotę czekać na 2.4. Cougar to i ford i mercury, ja mam akurat to 1. V6 daje rade, ale to niestety też wolnossący...dobijające ale współczesne turbodiesle dają podobny performance przy 2krotnie niższym spalaniu. Za to dźwięk |
_________________ It's all about de Benjamins |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2009, 15:09
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Dodatkowo masz sporo większe większe tarcze hamulcowe i grubsze stabilizatory. |
Możesz podać wymiary tarcz? Bo mioim zdaniem w Lancerze są hamulce jednego typu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 20-01-2009, 15:21
|
|
|
Ze specyfikacji:
. DE ES/ES Sport GTS Ralliart
Front Stabilizer Bar Diameter (mm) 20 20 21 22
Rear Stabilizer Bar Diameter (mm) - 18 20
Front Brake Type Ventilated disc
Front Brake Diameter (in/m) 10.9/276 10.9/276 11.6/294
Rear Brake Type Drum Solid disc Solid disc
Rear Brake Diameter (in/m) 8.0/203 10.3/262 11.9/302 |
|
|
|
 |
magnifique
Nowy Forumowicz
Auto: Ford Cougar 2.5 V6
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 25-01-2009, 22:27
|
|
|
Ok,
dzięki za odp., zanim wszystkich zamęczę:
przeglądając dane techniczne na zagranicznych serwisach wychodzi, że przyspieszenie do 100 km/h ma na poziomie około 10 sekund. To faktycznie bez rewelacji. Silnik też chyba nie jest podatny na tuning
Tak czy inaczej jest szansa, że się skusze i dołącze do Was
Pozdrawiam |
_________________ It's all about de Benjamins |
|
|
|
 |
Crimson
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 63 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 31-01-2009, 18:23 Re: Mitsubishi Lancer GTS CVT 08
|
|
|
magnifique napisał/a: |
Co sądzicie o tym wozie? Przejeźdzam miesięcznie około 1.500 km, głównie w korkach. Zależy mi na ciekawym samochodzie z dobrymi osiągami (stąd moja wątpliwość), mam również mieszane odczucia co do skrzyni CVT. |
Znalazłem recenzję australijskiego odpowiednika (chyba) Lancera GTS CVT 08.
Może będzie to pomocne dla Ciebie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Recenzja Lancera 08 VR CVT
Można tam znaleźć także opinie użytkowników. Niektóre są bardzo ciekawe.
"I bought a Cool Silver VRX with R-Fostgate ICE & CVT box. Now at 4,200 kms. Calc’d avg at 8.9 L/100km mainly in Melb’s traffic crawl, have seen under 8 on a run.
My initial impression was that the car was bit noisy inside, but that’s because I drive it like a 5 speed auto. Now noise is not a problem, because I understand how to get the best out of the CVT / engine combo."
"The CVT transmission needs urgent attention, in order to reduce the unacceptable levels of transmission noise, transmitted into the cabin.
Digital audio display is unreadable in direct or partial sunlight, even with tinted windows.
The turn indicators (blinking noise) when selected by the driver, can’t be heard with the vehicle moving."
magnifique napisał/a: |
Silnik też chyba nie jest podatny na tuning |
Ten silnik można tuningować. Także w połączeniu ze skrzynią CVT.
Pakiet: Road Race Piggy Back ECU - CVT Version, cena: $449.00
Firma: Road Race Motorsports
Między innymi poprawia moment obrotowy oraz spalanie. |
|
|
|
 |
|