Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E3xA]poblem rozladowywuje sie akumulator
Autor Wiadomość
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-01-2009, 22:38   [E3xA]poblem rozladowywuje sie akumulator

Witam
zakupilem galanta skladaka z 97 ale ale rocznik 90, i rozladowywuje mi sie akumulator niewiem czemu ? znacie jakas przyczyne
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-02-2009, 03:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-01-2009, 23:46   

Przecież to oczywiste :D
Coś żre prąd przy wyłączonym silniku, albo nie masz ładowania w alternatorze :D

Napisz proszę więcej szczegółów bo ciężko cokolwiek doradzić. Przyczyn może być całkiem sporo.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24-01-2009, 13:33   

stacyjka nie przelancza sie na 0, wiec czy to moze byc to ?

pozdro
 
 
Makos 
Mitsumaniak
Panzermeister


Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 189
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 24-01-2009, 14:06   

guzer napisał/a:
stacyjka nie przelancza sie na 0, wiec czy to moze byc to ?


A jak wyciągasz kluczyk? Z przekręconym kluczykiem jakiś tam pobór prądu pewnie jest, chociażby ECU coś wtedy pewnie pobiera...
_________________

Mitsubishi Galant E32A - sprzedany
Nissan 100NX B13 - sprzedany
Renault Megane Classic - obecnie
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2009, 14:17   

a klemy nie są zluzowane? może regulator napięcia szwankuje albo alterek już za słaby ....spróbuj go doładować :idea:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 24-01-2009, 14:31   

Ja siedząc w garażu często mam kluczyk w pozycji ACC bo wtedy jest włączony zegarek, do tego pracuje radio zdarza się, że tak sobie stoi dobre kilka godzin i nigdy nie miałem żadnych problemów z akumulatorem. Ja bym postawił na ładowanie. Kiedyś hen hen dawno temu za czasów polonezów najprostszym sposobem na sprawdzenie ładowania było przy włączonym silniku zdjęcie na chwilę plusowej klemy jeżeli silnik pracował bez zmian to ładowanie było ok. Ale w przypadku miśka nie wiem czy to jest bezpieczny sposób.
A kontrolkę ładowania masz sprawną? Zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika?
Jeszcze jeden pomysł: spróbuj po przyjeździe do domu odłączyć jedną klemę (zaleca się "-") po postoju włącz klemę z powrotem i zobacz czy będzie prąd.
Można jeszcze miernikiem sprawdzić napięcie na zgaszonym silniku powinno być w okolicach 12V po uruchomieniu silnika wzrasta do ok 14,4V - wtedy ładowanie jest.
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 24-01-2009, 14:51   

A może przyczyny są dwie??
Skoro kolega pisze, że kluczyk nie cofa się w pozycję 0 ECU cały czas jest zasilane, zegarek działa i kto wie co jeszcze. Do tego niech bedzie leciwy akumulator, który nie trzyma prądu i taki efekt to norma.
Ja bym zaczął od stacyjki.
 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24-01-2009, 21:54   

Słuchajcie, zrobilem ta stacyjke, wyłącza się na 0, ale problem mam tak,i ze mam 1 klucz i nawet jak chodzi mi silnik to kluczyk mogę wyjąc? to wina stacyjki czy raczej klucza? Tak wracając do tematu rozładowywania akumulatora, to dziś sprawdzę (już na wylonczonej stacyjce na 0 ) czy mi się rozładuje aku. Jesli chodzi o kontrolke ładowania (cyli ta czerwona przedstawiająca akumulator) to oczywiście mi się załącza jak przekręcę i gaśnie jak włączę silnik.

P.S. Wygoda w tym aucie jest ostra, poważnie jestem pod wielkim wrazeniem !

Pozdro

[ Dodano: 25-01-2009, 09:14 ]
No i nic aku sie rozladował ...
 
 
filipczos 
Mitsumaniak

Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-01-2009, 19:01   

guzer,
to bedzie wina stacyjki.
Sprawdz jakie jest napiecie przy odłączonej klemie,
a pozniej podłącz szeregowo miernik i bedziesz widzial czy cos Ci pobiera prąd czy to jest wina akumulatora (ze nie trzyma pradu).
 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-01-2009, 21:38   

filipczos napisał/a:
guzer,
to bedzie wina stacyjki.
Sprawdz jakie jest napiecie przy odłączonej klemie,
a pozniej podłącz szeregowo miernik i bedziesz widzial czy cos Ci pobiera prąd czy to jest wina akumulatora (ze nie trzyma pradu).


w srode bo dopiero bede, pojade do gościa sprawdzi mi ile mi bierze i czy jest ładowanie, zauwazylem takze, ze jak hamuje zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ?


pozdrawiam i dzieki !
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-01-2009, 21:40   

guzer napisał/a:
zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ?

O za niskim stanie oleju.
Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-01-2009, 22:19   

Maretzky85 napisał/a:
guzer napisał/a:
zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ?

O za niskim stanie oleju.
Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.


ale tylko by mi sie pokazywało w czasie hamowania ? chcialem dzis zobaczyc stan oleju i moze to glupie ale nie znalazlem bagnetu :) gdzie on jest ? to jest silnik 1.8 90

a po 2 jaki najlepiej olej tam wlac?

tak wyglada teraz moje auto po maska, zdjęcie jeszcze z aukcji allegro moze slepota mnie dopada ale bagnetu nie widze

Ostatnio zmieniony przez guzer 25-01-2009, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 25-01-2009, 22:21   

Maretzky85 napisał/a:
guzer napisał/a:
zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ?

O za niskim stanie oleju.
Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.

Albo instalacja elektryczna w stanie do wymiany. Widziałem takie cuda kilka razy ale w samochodach głównie po niskobudżetowych przekładkach kierownicy na właściwą stronę.
Raczej stawiam na brak oleju.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-01-2009, 00:48   

W trakcie hamowania i ostrych zakrętów. Olej najlepiej wlać taki jaki był wcześniej.
A bagnet powinien być w okolicy końca filtra powietrza, z prawej strony kolektora wydechowego. Być może schował się pod rurę ;)

[ Dodano: 26-01-2009, 00:50 ]
EDIT:
Czy filtr powietrza trzyma się tylko na dwóch śrubach do silnika ? :P Powinien mieć jeszcze jedną na samym środku filtra ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-01-2009, 17:42   

wszystko juz zrobilem dzieki dziala ! ! !

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.