| [EA6A 2.0D] Bicie kierownicy i sciaganie w prawo | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | przemaz1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2009, 13:28   [EA6A 2.0D] Bicie kierownicy i sciaganie w prawo |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Ma ktos moze pomysl co to moze byc?
 Jak ruszam to delikatnie sciaga w prawo, ale przy stanie naszych drog mozna to podciagnac pod nierownosci na jezdni. Po przekroczeniu 80 km/h zaczynaja byc wyczuwalne wibracje kierownicy i coraz mocniejsze sciaganie w prawo. Dochodzi odglos gluchego pukania (tak jakby czyms miekim pukal). Odglos wydaje sie ze dochodzi z prawego przodu samochodu. Podczas hamowania samochod baaardzo sciaga w prawo. Trzeba mocno dzierzyc kierownice zeby utzymac sie na pasie. Do tego przy zwalnianiu samochod buja sie jak by jechal po muldach.
 Kola zamienilem przod na tyl i nadal to samo. Bylo podejrzenie ze jedna opona jest lekko krzywa wiec zalozylem zapas... bez zmian ten sam odglos i objawy.
 
 Spotkal sie ktos z was z takimi objawami?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2009, 13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | moze szczeki trzymaja ... moze koncowka drazka rozjechana juz a moze drazki a moze klocki z jednej strony zdarte a zdrugiej nie  duzo mozliwosci |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seir   Mitsumaniak
 
 Auto: Sprzedane
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 02 Sie 2008
 Posty: 557
 Skąd: Wr
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2009, 17:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobny objaw. Mnie ściąga w lewo gdy droga jest w tym kierunku pochyła, w prawo skręcam z większym oporem, w lewo leci łatwiej, ale każdy manewr obywa się bez pukania. Kierownica stawia opór tzn. pompa wspomagania nie daje rady... 
 
 Wymieniłem:
 - klocki hamulcowe na TRW - nie pomogło
 - obtoczyłem tarcze hamulcowe - nie pomogło
 - drążki kierownicze 555 + ustawienie zbierzności - nie pomogło
 - kontrola zawieszenia - nic nie wykryto
 
 Ostatnia szansa to wizyta u fachowca od wspomagania. Tobie polecałbym wybranie się do dobrego mechanika od zawieszenia i sprawdzenia luzów na drążkach i sworzniach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pipi_ja   Forumowicz
 
 Auto: Galant EA 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2007
 Posty: 574
 Skąd: wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2009, 23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego zanim zaczniesz rozbierać wspomaganie zrób eksperyment z oponami. Zamień prawą z lewą lub przód z tyłem i gwarantuję,  że coś sie będzie zmianiało   Przerabiałem to i winne były opony. Kupiłem kiedyś używki i widocznie były nierówno zdarte czy sam nie wiem co z nimi było. Na wulkanizacji obrócili tylko oponę na feldze(na szczęście nie była kierunkowa) i jak ręką odjął.
 Z tego co mi facet tłumaczył to jak ściąga w prawo odwaracamy lewą i odwrotnie.
 Spróbuj, koszt niewielki a może pomóc.
 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seir   Mitsumaniak
 
 Auto: Sprzedane
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 02 Sie 2008
 Posty: 557
 Skąd: Wr
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 00:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio jak byłem na geometrii kół to gość mówi "Ale te koła są zamienione!?". Okazało się, że lewe z tyłu powinno być z przodu z prawej... Mimo to nie pomogło. Za miesiąc-dwa kupuję nowe, letnie opony i sprawdzę jaka jest różnica. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemaz1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2009, 09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i sie udalo. Okzala sie tloczek na lewym hamulcu delikatnie przerdzewial, prawdopodobnie dzieki soli z ulicy. Wystarczylo przesmarowac troszeczke odrdzewic i jak reka odjal. 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |