Przesunięty przez: Gene 25-06-2009, 07:08 |
[3.0 V6] Jak sprawdzic czy sprzegielka "robia"? |
Autor |
Wiadomość |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-01-2009, 23:39 [3.0 V6] Jak sprawdzic czy sprzegielka "robia"?
|
|
|
Panowie kolejne lamerskie pytanie, prosze o jeszcze chwile cierpliwosci
Przegrzebalem fora i nie znalazłem jasnej odpowiedzi jak sprawdzić przedni napęd. Generalnie dyfry to rozumiem na czarnym skrecam i słucham czy trzeszczy, ale jak sprawdzić sprzęgiełka w przodnim napędzie. Jakbym znalazł jakiś teren gdzie można sie zakopac to wiadomo, ale czy na czarnym jakoś da rade to sprawdzic ?
Pozdrawiam
Malosc |
Ostatnio zmieniony przez Gene 25-06-2009, 07:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2009, 09:44
|
|
|
Sposob jest dosc prosty, szczegolnie teraz. Wjedz na snieg lub jeszcze lepiej na lod. Zapnij przod, delikatnie rusz. Potem but... jak tylu nie zacznie obracac to znaczy, ze przod robi. Sprzegielka lacza polosie z kolami i moment jest przenoszony. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-01-2009, 18:51
|
|
|
A na asfalcie jest jakis sposób zeby to sprawdzić ?? I jeszcze jedno pytanie, ogladając różne oferty widzialem ze nie wszedzie te sprzęgiełka są zamontowane i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Z przodu sprawa jest jasna aby dołączyc napęd sprzegiełka muszą być, no ale z tylu ?? TYłu chyba nie można odłączyć ?? Z tyłu pajero ma dekielki czy też to są sprzegiełka ??
Dzieki / Pozdrawiam
Malosc |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:15
|
|
|
malosc napisał/a: | A na asfalcie jest jakis sposób zeby to sprawdzić ?? |
Sprawdzić zapięcie sprzęgiełek na czarnym?
Można. Choć szkoda napędów.
Reduktor oczywiście w pozycji 4H.
Jeżeli tylko jedno zapięte (a drugie nie) to autko jedzie jakby z przebitą oponą - ściąga. Wszystko: zapięte sprzęgiełko, przedni mechanizm różnicowy trzeszczy, strzela.
Oba zapięte: najłatwiej sprawdzić (i zepsuć przy okazji) cofając w skręcie. Znowu naprężenia. Nie polecam. Jak Gene napisał: lepiej (i taniej) sprawdzać na lodzie. Albo na podnośniku: zapięte sprzęgiełko to znaczy, że po pokręceniu kołem wał będzie się obracać.
malosc napisał/a: | TYłu chyba nie można odłączyć ?? Z tyłu pajero ma dekielki czy też to są sprzegiełka? |
Tył można odłączyć tylko przez zdjęcie tylnego wału napędowego
Sprzęgiełek z tyłu nie ma.
Dekielki chronią piastę przed zabrudzeniem. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2009, 13:15
|
|
|
Malosc przeciesz gdzies musi byc na stale przekazywany moment na kola. W terenowkach najczesciej tym miejscem jest tylna os (2H). |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 20:55
|
|
|
Witam,
kolejne lamerskie pytania, wynikające z braku praktyki z samochodami 4x4. Jade jutro oglądać miska z super select'em, pytałem juz Was wczesniej jak sprawdzic napędy i prawie wszystko wiem. Oprócz tego czy podczas zmiany 2h<>4H podczas jazdy trzeba wciskać sprzęło. Tak na zdrowy rozum to w skrzyni nic sie nie dzieje, tylko sprzegiełka na kołach w jakiś magiczny sposób sie załączają, ale czy do tego potrzebne jest wcisniecie sprzęgła ??
Z góry dzieki
Pozdrawiam
Malosc |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:00
|
|
|
Niekoniecznie, ale lepiej wciskać sprzęgło. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:17
|
|
|
Malosc, od poczatku, jakiego miska? Nie ma takiej zasady, ze ta i ta buda musi miec SuperSelect. Jesli juz trafisz sztuke z SS to tam nie ma (nie powinno byc) cudownych, magicznych, tradycyjnych sprzegielek. Naped na przednia os jest dolaczany za pomoca silownika umieszczonego za prawa polosia.
Teraz kwestia sprzegla. Aby przelaczyc naped z 2H na 4H i z 4H na 2H powinny byc spelnione pewne wymagania. Najwazniejsze to to aby auto nie jechalo szybciej niz 100 km/h, ale o tym jest w FAQ. Nastepny warunek to kola przedniej osi ustawione na wprost. W czasie zmiany dzwigni skrzyni rozdzielczej nalezy takze do oporu wcisnac pedal sprzegla. Tyle jesli chodzi o instrukcje obslugi. Znam takich, ktorzy zmieniaja naped 2H <-> 4H nie uzywajac sprzegla. Ja z przyzwyczajenia wciskam ale Ci, ktorzy tego nie robia twierdza ze nawet latwiej zmienia sie w ten sposob naped. Kazdy robi to co uzna za sluszne. Ja staram sie postepowac zgodnie z zaleceniami producenta.
Powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:51
|
|
|
Po lekturze forum, nie mam wątpliwosci tylko SS, jade oglądać któtkie Pajero z 92 z superselect + blokada. Dzieki piękne za klarowne wyłożenie tematu, bardzo istotna informacja że zmieniamy napędy z prostymi kołami. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 27-01-2009, 17:48
|
|
|
Lepiej zabierz ze sobą kogoś kto pomyka Pojarą i ma jakieś o niej pojęcie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:47
|
|
|
Jest !!! Jest !!!! Jest !!!!
Sie zdecydowalem i przyprowadzilem do Wawy czerwonego krótkiego miśka 3.0 z gazem. Napędy działają bez problemowo, blokady też - sprawdzone od razu na poligonie w Opolu. Blachy zdrowe, rama zdrowa ale nowa to ona nie jest na wiosne trzeba bedzie sporo pracy włożyć w zakonserwowanie ramy . Silnik nie kopci nawet jak go po nocy odpalili. Strasznie zapackany silnik olejem z pod prawej pokrywy zaworowej, ale jestem dobrej mysli.
Dzieki wszystkim ojcom sukcesu (po jakims czasie dopiero zobaczymy, ale miejmy nadzieje że sukcesu)
Pozdrawiam
Malosc |
|
|
|
 |
Tomek Opole
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:11
|
|
|
Nie gadaj,że Kupiłeś tego Miśka z Winowa z komisu ja akurat mieszkam w tej wiosce gdzie pojarka stała i 200m od tego poligonu.jak chcesz poznać tajemnice tej pojarki (nieujawnione) to podejde do tego kolesia na zwiad troche sie tam nawet znamy i podpytam co w nim naprawde było i co sie działo. |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:18
|
|
|
Kurczaki, wrzucilem w piątek posta czy ktoś oglądal to pajero, no ale nie mialem szczęscia. Jeśli możesz wypytać to bardzo chetnie skorzystaml, jak to mówią profilaktyka leczy, lepiej przeciwdziałać niż naprawiać.
Z góry dzieki
Pozdrawiam
Malosc |
|
|
|
 |
Tomek Opole
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:27
|
|
|
ok podejde tam na dniach i podpytam nie muszą wiedziecże to dla goscia który juz kupił to auto.akurat mechanikiem tam jest mój kupmel wiec prawde powie co w trawie piszczy;-) Apropo poligonu w Winowie zapraszam wszystkich naprawde jest gdzie pojezdzić co roku jest organizowana duza impreza off roadowa co do daty odezwe sie jeszcze bo sam nic nie wiem. Obiecuje Ci malosc ,że jak tylko sie czegos dowiem to napisze.
[ Dodano: 30-01-2009, 14:23 ]
Siema Malosć dowiadywałem sie w sprawie Twej pajerki jest pewna nie ma żadnych ukrytych wad nie była odpalana po nocy;-)Więc jedynie zalegalizuj sobie ten gaz i można jezdzić a i nie wiem czy oferowali Ci te fele z nowymi oponami bo wiem ze były w niej załóżone a teraz leżą z innymi;-) |
|
|
|
 |
|