Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
25-06-2009, 07:08
[3.0 V6] Jak sprawdzic czy sprzegielka "robia"?
Autor Wiadomość
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-01-2009, 23:39   [3.0 V6] Jak sprawdzic czy sprzegielka "robia"?

Panowie kolejne lamerskie pytanie, prosze o jeszcze chwile cierpliwosci :)
Przegrzebalem fora i nie znalazłem jasnej odpowiedzi jak sprawdzić przedni napęd. Generalnie dyfry to rozumiem na czarnym skrecam i słucham czy trzeszczy, ale jak sprawdzić sprzęgiełka w przodnim napędzie. Jakbym znalazł jakiś teren gdzie można sie zakopac to wiadomo, ale czy na czarnym jakoś da rade to sprawdzic ?

Pozdrawiam
Malosc
Ostatnio zmieniony przez Gene 25-06-2009, 07:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2009, 09:44   

Sposob jest dosc prosty, szczegolnie teraz. Wjedz na snieg lub jeszcze lepiej na lod. Zapnij przod, delikatnie rusz. Potem but... jak tylu nie zacznie obracac to znaczy, ze przod robi. Sprzegielka lacza polosie z kolami i moment jest przenoszony. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-01-2009, 18:51   

A na asfalcie jest jakis sposób zeby to sprawdzić ?? I jeszcze jedno pytanie, ogladając różne oferty widzialem ze nie wszedzie te sprzęgiełka są zamontowane i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Z przodu sprawa jest jasna aby dołączyc napęd sprzegiełka muszą być, no ale z tylu ?? TYłu chyba nie można odłączyć ?? Z tyłu pajero ma dekielki czy też to są sprzegiełka ??

Dzieki / Pozdrawiam
Malosc
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2009, 19:15   

malosc napisał/a:
A na asfalcie jest jakis sposób zeby to sprawdzić ??

Sprawdzić zapięcie sprzęgiełek na czarnym?
Można. Choć szkoda napędów.

Reduktor oczywiście w pozycji 4H.
Jeżeli tylko jedno zapięte (a drugie nie) to autko jedzie jakby z przebitą oponą - ściąga. Wszystko: zapięte sprzęgiełko, przedni mechanizm różnicowy trzeszczy, strzela.

Oba zapięte: najłatwiej sprawdzić (i zepsuć przy okazji) cofając w skręcie. Znowu naprężenia. Nie polecam. Jak Gene napisał: lepiej (i taniej) sprawdzać na lodzie. Albo na podnośniku: zapięte sprzęgiełko to znaczy, że po pokręceniu kołem wał będzie się obracać.

malosc napisał/a:
TYłu chyba nie można odłączyć ?? Z tyłu pajero ma dekielki czy też to są sprzegiełka?

Tył można odłączyć tylko przez zdjęcie tylnego wału napędowego :D
Sprzęgiełek z tyłu nie ma.
Dekielki chronią piastę przed zabrudzeniem.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 13:15   

Malosc przeciesz gdzies musi byc na stale przekazywany moment na kola. W terenowkach najczesciej tym miejscem jest tylna os (2H).
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-01-2009, 20:55   

Witam,
kolejne lamerskie pytania, wynikające z braku praktyki z samochodami 4x4. Jade jutro oglądać miska z super select'em, pytałem juz Was wczesniej jak sprawdzic napędy i prawie wszystko wiem. Oprócz tego czy podczas zmiany 2h<>4H podczas jazdy trzeba wciskać sprzęło. Tak na zdrowy rozum to w skrzyni nic sie nie dzieje, tylko sprzegiełka na kołach w jakiś magiczny sposób sie załączają, ale czy do tego potrzebne jest wcisniecie sprzęgła ??

Z góry dzieki
Pozdrawiam
Malosc
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2009, 22:00   

Niekoniecznie, ale lepiej wciskać sprzęgło.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2009, 22:17   

Malosc, od poczatku, jakiego miska? Nie ma takiej zasady, ze ta i ta buda musi miec SuperSelect. Jesli juz trafisz sztuke z SS to tam nie ma (nie powinno byc) cudownych, magicznych, tradycyjnych sprzegielek. Naped na przednia os jest dolaczany za pomoca silownika umieszczonego za prawa polosia.
Teraz kwestia sprzegla. Aby przelaczyc naped z 2H na 4H i z 4H na 2H powinny byc spelnione pewne wymagania. Najwazniejsze to to aby auto nie jechalo szybciej niz 100 km/h, ale o tym jest w FAQ. Nastepny warunek to kola przedniej osi ustawione na wprost. W czasie zmiany dzwigni skrzyni rozdzielczej nalezy takze do oporu wcisnac pedal sprzegla. Tyle jesli chodzi o instrukcje obslugi. Znam takich, ktorzy zmieniaja naped 2H <-> 4H nie uzywajac sprzegla. Ja z przyzwyczajenia wciskam ale Ci, ktorzy tego nie robia twierdza ze nawet latwiej zmienia sie w ten sposob naped. Kazdy robi to co uzna za sluszne. Ja staram sie postepowac zgodnie z zaleceniami producenta.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-01-2009, 22:51   

Po lekturze forum, nie mam wątpliwosci tylko SS, jade oglądać któtkie Pajero z 92 z superselect + blokada. Dzieki piękne za klarowne wyłożenie tematu, bardzo istotna informacja że zmieniamy napędy z prostymi kołami.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 27-01-2009, 17:48   

Lepiej zabierz ze sobą kogoś kto pomyka Pojarą i ma jakieś o niej pojęcie. :wink: :wink:
_________________

 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2009, 19:47   

Jest !!! Jest !!!! Jest !!!!
Sie zdecydowalem i przyprowadzilem do Wawy czerwonego krótkiego miśka 3.0 z gazem. Napędy działają bez problemowo, blokady też - sprawdzone od razu na poligonie w Opolu. Blachy zdrowe, rama zdrowa ale nowa to ona nie jest :( na wiosne trzeba bedzie sporo pracy włożyć w zakonserwowanie ramy . Silnik nie kopci nawet jak go po nocy odpalili. Strasznie zapackany silnik olejem z pod prawej pokrywy zaworowej, ale jestem dobrej mysli.
Dzieki wszystkim ojcom sukcesu (po jakims czasie dopiero zobaczymy, ale miejmy nadzieje że sukcesu)

Pozdrawiam
Malosc
 
 
Tomek Opole 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Opole
Wysłany: 27-01-2009, 21:11   

Nie gadaj,że Kupiłeś tego Miśka z Winowa z komisu ja akurat mieszkam w tej wiosce gdzie pojarka stała i 200m od tego poligonu.jak chcesz poznać tajemnice tej pojarki (nieujawnione) to podejde do tego kolesia na zwiad troche sie tam nawet znamy i podpytam co w nim naprawde było i co sie działo.
 
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2009, 21:18   

Kurczaki, wrzucilem w piątek posta czy ktoś oglądal to pajero, no ale nie mialem szczęscia. Jeśli możesz wypytać to bardzo chetnie skorzystaml, jak to mówią profilaktyka leczy, lepiej przeciwdziałać niż naprawiać.

Z góry dzieki
Pozdrawiam
Malosc
 
 
Tomek Opole 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Opole
Wysłany: 27-01-2009, 21:27   

ok podejde tam na dniach i podpytam nie muszą wiedziecże to dla goscia który juz kupił to auto.akurat mechanikiem tam jest mój kupmel wiec prawde powie co w trawie piszczy;-) Apropo poligonu w Winowie zapraszam wszystkich naprawde jest gdzie pojezdzić co roku jest organizowana duza impreza off roadowa co do daty odezwe sie jeszcze bo sam nic nie wiem. Obiecuje Ci malosc ,że jak tylko sie czegos dowiem to napisze.

[ Dodano: 30-01-2009, 14:23 ]
Siema Malosć dowiadywałem sie w sprawie Twej pajerki jest pewna nie ma żadnych ukrytych wad nie była odpalana po nocy;-)Więc jedynie zalegalizuj sobie ten gaz i można jezdzić a i nie wiem czy oferowali Ci te fele z nowymi oponami bo wiem ze były w niej załóżone a teraz leżą z innymi;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.