 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gwarancja i naprawy gwarancyjne MMC - lipa totalna. |
Autor |
Wiadomość |
Piencu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2009, 15:44 Gwarancja i naprawy gwarancyjne MMC - lipa totalna.
|
|
|
Musze cos napisac w tym temacie, by bylo mi lepiej... wedlug mnie MMC traktuje strasznie zlewczo klienta .. Szkoda, ze musialem doswiadczac tej nieprzyjemnosci jaka jest korzystanie z gwarancji tego producenta, ale juz wiecej tego bledu nie popelnie... to moje ostatnie mitsubishi -- a moglo byc tak pieknie
Przeczytajcie jaki macie okres naprawy gwarancyjnej... oj nie ma? Coz to sobie poczekasz, az Ci go naprawia. Oczywiscie to szybko nie nastapi... bo lokalne ASO nie ma czesci na usterki niespotykane - tutaj akurat rozumiem, w Polskim magazynie tez nie ma, bo po co. W magazynach europejskich tez nie ma, bo po co... lepiej sciagnac z fabryki... wiec sobie poczekasz, az to przyplynie do Ciebie a do tego czasu... |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:08
|
|
|
Piencu, może coś jednak konkretniej? Bo na razie z Twojej wypowiedzi nic nie wynika. Proszę zatem o informacje kiedy i gdzie było kupione auto (istotne), jak długo czekałeś na daną część oraz jaka to była część?
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:14
|
|
|
Piencu, ja mam podobnie z notebookiem - kwestia problemu z portami USB zgloszona juz daaaawno i widac, ze to problem z plyta glowna
do dzis cisza... |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Piencu, ja mam podobnie z notebookiem - kwestia problemu z portami USB zgloszona juz daaaawno i widac, ze to problem z plyta glowna
do dzis cisza... |
Jesli dobrze pamietam to uzywasz VBI ... jesli tak, to radze przygotowac sie na dlugie oczekiwanie bo wszyscy maja problem z serwisem tego 'piece of shit' |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
topcan
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 114 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-01-2009, 22:38
|
|
|
jak sam mówisz nietypowa naprawa po mojej ostatniej wizycie w Margo zostałem poinformowany ze mam do zmiany psek klinowy i gumy tylniego stabilizatora (przeglad na 75tyś) i co sie okazuje takich nietypowych części ASO nie posiada na stanie |
|
|
|
 |
Piencu [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 00:49
|
|
|
Jackie napisał/a: | Piencu, może coś jednak konkretniej? Bo na razie z Twojej wypowiedzi nic nie wynika. Proszę zatem o informacje kiedy i gdzie było kupione auto (istotne), jak długo czekałeś na daną część oraz jaka to była część?
Pozdrawiam |
Prosze bardzo.
L200 rocznik 31 marzec 2006r. Kraj - Niemcy.
Kraj pochodzenia w naprawach gwarancyjnych nie powinien miec znaczenia, gdyz gwarancja jest europejska.
Auto trafilo na naprawe gwarancyjna - problemy ze zmiana biegow z 3 na 4, przy predkosci ponad 50Km/g. W czasie postoju dzialalo bezproblemowo.
Skrzynia zostala rozebrana i byly zamawiane czesci. Dokladnie nie wiem co. Bylem tylko informowany o tym, ze sa zamawiane i nie ma ich w magazynach (ani polskim ani europejskim).
Auto oddane do serwisu 08.01.09 po wczesniejszym umowieniu sie na serwisowanie.
Po dzisiejszej rozmowie wiem tyle, ze sa juz niektore czesci na miejscu ale brakuje synchronizatora do skrzyni, jutro maja mi dac znac kiedy bedzie.
Prosze zwrocic uwage, ze w gwarancji nie ma nigdzie napisu w jakim okresie powinna byc usunieta usterka gwarancyjna. Pojechalem do serwisu i poprosilem pana by podal mi termin jaki obowiazuje MMC na naprawe gwarancyjna i otrzymalem informacje 3 miesiace.
Co do istoty gdzie bylo kupione to naprawde nie wiem, czy to ma znaczenie, skoro pytalem sie w MMC czy niemiecka gwarancja jest u nas honorowana. Otrzymalem odpowiedz, ze tak, tylko nie obejmuje mnie MAP - dobrze pamietam roznice? Przeglad byl dokonywany w Polsce zgodnie z zaleceniami gwarancji.
Dodatkowo wraz ze skrzynia zglosilem kilka drobniejszych usterek takich jak:
- problemy z akumulatorem, po nocy stania na mrozie przestal dzialac.
- czujnik w drzwiach
- uszczelki drzwi
- uszczelki w kokpicie
- jakies akcje serwisowe wypisane w VIN.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2009, 09:39
|
|
|
MITSUBISHI_GT napisał/a: | niestety ale Mitsubishi w Polsce traci coraz więcej klijentów |
Chłopie, weź Ty się przeżegnaj w końcu...Ile razy mam Ci pisać, że sprzedaż ROŚNIE z roku na rok, mamy coraz WIĘCEJ klientów a nie coraz mniej....Ręce opadają normalnie...
Piencu napisał/a: | L200 rocznik 31 marzec 2006r. Kraj - Niemcy. |
I wszystko w temacie, bo:
Piencu napisał/a: | Kraj pochodzenia w naprawach gwarancyjnych nie powinien miec znaczenia, gdyz gwarancja jest europejska. |
to sformułowanie nie jest prawdziwe. Na klienta z naszych salonów, według wewnętrznych regulacji (nie europejskich!), mamy 14 dni (ew. auto zastępcze po tym okresie, jeżeli nie uda się naprawić w tym czasie) na klienta z samochodem spoza naszej sieci - nie mamy deadline (dealer niemiecki ma). Musisz zrozumieć, że zawsze na serwisie będziesz ustawiany za klientem z sieci MMC, nawet nie dlatego, że jest jakaś zła wola ale dlatego, że przypadku naszych klientów mamy ściśle określony czas. Na Twoje auto - nie, więc spada w kolejce. Piencu napisał/a: | Pojechalem do serwisu i poprosilem pana by podal mi termin jaki obowiazuje MMC na naprawe gwarancyjna i otrzymalem informacje 3 miesiace. |
To również nie jest do końca prawdziwe, dlatego, że jesli auto już dostało się do A.S.O. to czas naprawy gwarancyjnej nie jest normowany (zależy od zbyt wielu czynników, dostępności części, weryfikacji etc.), jeżeli ten czas przekracza 14 dni - auto zastępcze (uwaga, Ciebie nie dotyczy, nie kupiłeś auta w MMC).
Ten system obowiązuje również w Subaru, gdzie jeszcze nie wiem, ale nigdy nie będzie miało pierwszeństwa auto spoza sieci przed autem kupionym u dealera w kraju.
Mam nadzieje, że nieco wyjaśniłem sytuację.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Piencu [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 10:29
|
|
|
Witam,
Jackie zgadzam sie z Toba co do auta zastepczego. Wiem, ze moge sie starac o nie, ale to bedzie dobra wola MMC, czy mi je przyznaja czy nie. Ja sie o takie auto nie staralem, bo poprostu boje sie o nie... towary jakie potrzebuje przewiesc autem poprostu mogly by pouszkadzac je. Dlatego kupilem pickupa. Takiego auta jako zastepczego nie macie.
Prosze zobaczyc w moich wypowiedziach nigdzie ani slowa nie wspomnialem o tym, ze mi sie nalezy.
Jesli chodzi o gwarancje to tutaj sie nie zgodze z tym, ze klient z rynku polskiego ma byc traktowany gorzej niz inny klient. Gwarantem nie jest lokalny dealer a MMC, czyli cos postawione wyzej. Nie bede sie spieral o wyzszosci jednej idei nad druga bo wiem, ze w takim ASO i tak zrobia go w miare mozliwosci szybko, by tylko im nie zawadzal klamot jak i ciagle trujacy klient. Czas obslugi takiego niezadowolonego klienta jest sporo dluzszy niz zadowolonego, a w tym czasie ten pracownik moglby robic cos innego.
Zwroc uwage, ze w mojej wypowiedzi czepilem sie dwoch aspektow:
1) braku czesci zamiennych na magazynie europejskim
2) brakiem jasnej i czytelnej gwarancji jaka wystawia MMC.
Cytat: |
To również nie jest do końca prawdziwe, dlatego, że jesli auto już dostało się do A.S.O. to czas naprawy gwarancyjnej nie jest normowany (zależy od zbyt wielu czynników, dostępności części, weryfikacji etc.), jeżeli ten czas przekracza 14 dni - auto zastępcze (uwaga, Ciebie nie dotyczy, nie kupiłeś auta w MMC).
|
Cytat: |
Musisz zrozumieć, że zawsze na serwisie będziesz ustawiany za klientem z sieci MMC, nawet nie dlatego, że jest jakaś zła wola ale dlatego, że przypadku naszych klientów mamy ściśle określony czas. Na Twoje auto - nie, więc spada w kolejce.
|
Kurde zawsze mi sie wydawalo, ze jednak kupilem auto w MMC
Company Name: Mitsubishi Motors Corp.
http://www.mitsubishi.com...0088&lang=1[/u]
Wiem o co Ci chodzilo |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2009, 10:48
|
|
|
Piencu napisał/a: | Jesli chodzi o gwarancje to tutaj sie nie zgodze z tym, ze klient z rynku polskiego ma byc traktowany gorzej niz inny klient. |
Ależ jest wręcz odwrotnie Klient z rynku polskiego ma lepiej
Gwarancja to jedno a sposób jej realizacji - drugie Więc w jednym przypadku jesteśmy zobowiązani terminem a w drugim nie Ot i tyle, tak jak mowiłem nie kwestia to złej czy dobrej woli - po prostu przepisy
Pozdrawiam
[ Dodano: 30-01-2009, 09:49 ]
Piencu napisał/a: | 1) braku czesci zamiennych na magazynie europejskim |
To coraz rzadsza sytuacja ale faktycznie takie babole czasami jeszcze się zdarzają. |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 30-01-2009, 11:02
|
|
|
Hmm... Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale gwarant czyli producent jest zobowiązany do usunięcia wady w terminie 30 dni zgodnie z polskim prawem. Aby przedłużyć ten termin gwarant musi wystąpić do klienta o zgodę na przedłużenie. Niezależnie od wewnętrznych regulacji obowiązuje polskie prawo. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 30-01-2009, 11:19
|
|
|
cns80 napisał/a: | Hmm... Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale gwarant czyli producent jest zobowiązany do usunięcia wady w terminie 30 dni zgodnie z polskim prawem. Aby przedłużyć ten termin gwarant musi wystąpić do klienta o zgodę na przedłużenie. Niezależnie od wewnętrznych regulacji obowiązuje polskie prawo. |
Tyle, ze z tego co ja rozumiem ... i co wydaje sie dosc oczywiste, gwarantem nie jest MMC Car Poland, ktore rozlicza sie z dealerami i ktorego obowiazuje polskie prawo.
Gwarantem jest niemiecki/europejski dealer/importer ... a to, ze MMC Car Poland na jakiejs podstawie (pewnie umowa z niemieckim/europejskim importerem) i z nimi sie rozlicza.
Auto oddane do niemieckiego serwisu serwisowane byloby wedlug niemieckiego prawa. Oddane w Polsce jest raczej traktowane grzecznosciowo. Ale to moj punkt widzenia w tej sprawie. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2009, 11:24
|
|
|
cns80 napisał/a: | Hmm... Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale gwarant czyli producent jest zobowiązany do usunięcia wady w terminie 30 dni zgodnie z polskim prawem. |
W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi - tak, gwarancja jest dobrowolna i podlega wewnętrznym regulacjom.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2009, 14:06
|
|
|
MITSUBISHI_GT, wiesz co? Nic z Twojej wypowiedzi nie rozumiem. Przeczysz sam sobie. Jak Mitsu traci klientów skoro jest ich coraz więcej? MITSUBISHI_GT napisał/a: | I podpisuje sie pod tym, kryzys dotknął takiego potentata jak Toyota to i dotknie Mitsubishi, | Pewnie tak, pamiętaj tylko, że w przeciwieństwie do Toyoty, działalność motoryzacyjna Mitsubishi to promil, a przemysł wydobywczy i MHI mają lepiej niż dobrze względem finansów, więc jakoś się o przyszłość nie boję. Poza tym Toyota jest wielkim przegranym na rynku motoryzacyjnym, nikt tak nie zdołował jak oni -43% (nie mówię o GM bo to grupa koncernów), tym samym porównanie żadne bo Mitsu zdołowało najmniej (4,8%) w markach japońskich.
MITSUBISHI_GT napisał/a: | No ale oczywiście trzeba sie cieszyć i z tego, sprzedaż Mitsu opiera sie głównie na samochodach terenowych. |
Mogę wiedzieć gdzie takie bzdury wynajdujesz? Sprzedaż w najlepszych latach Mitsu 4X4 nie przekroczyła nawet połowy wolumenu, NIGDY, raz jeszcze podaj źródło tych informacji. MITSUBISHI_GT napisał/a: | Pisząc ''Mitsubishi w Polsce traci coraz więcej klijentów'' miałem na myśli to że ci co już kupili Mitsu i doświadczyli kiepskiego serwisu już nie kupią więcej tej marki. |
A czy dla porównania masz dane o klientach zadowolonych? Bo taka opinia jak Twoja to czysta dziecinada i tyle. To, że o "złych" decyzjach MMC i ASO jest głośno - to naturalne ale co wiesz o dobrych? Bo chyba nie wierzysz w to, że WSZYSCY są niezadowoleni? Wiesz jak to wygląda u mnie? Klientów niezadowolonych jest garstka i czasami istotnie na skutek naszych niedopatrzeń czy wpadek technicznych, czasami natomiast ich wyobrażenia o samochodzie nie spotykają się ze stanem faktycznym (np. myślałem, że będzie wygodniej) i co wtedy? MMC winne? ASO? A opinia leeeeeci...
MITSUBISHI_GT napisał/a: | I już na koniec, Jackie można powiedzieć że działasz na dwa fronty, jesteś adminem na forum Subaru no i Mitsu. |
A od kiedy to tajemnica? Bo:
MITSUBISHI_GT napisał/a: | Chociaż może to być zrozumiałe bo jesteś delerem i jednej i drugiej marki |
Reasumując:
Mam prośbę - zanim następnym razem napiszesz cokolwiek o sytuacji Mitsubishi, doczytaj, dowiedz się, poświęć nieco czasu na zweryfikowanie informacji bo takim wpisem jak powyżej robisz marce dużą krzywdę (tak, jesteśmy popularni i opiniotwórczy) i to nawet nie mając nawet Mitsubishi! Nie mówiąc o tym, że ASO widziałeś chyba tylko na zdjęciu! Piszesz, że się oburzam? A żebyś wiedział. Swoim gadaniem (bzdurnym, z resztą) uderzasz w masę ciężko pracujących ludzi, którzy na taką opinię nie zasługują i tyle. Moneta ma dwie strony. Jedyne co Ty opisujesz (lub tworzysz) to że jedna baba drugiej babie powiedziała... bo jak inaczej nazwać: MITSUBISHI_GT napisał/a: | ile ja już słyszałem takich opinii o MMC |
albo:
MITSUBISHI_GT napisał/a: | Mimo tego że jestem miłośnikiem Mitsubishi (Toyote cenie o wiele bardziej) |
A na jakiej podstawie zapytam? Miałeś kiedyś Miska? Porównywałeś Ty jako Ty Mitsu i Toyotę? A jeśli tak to jakie modele? Gadanie ogólników (w większości nieprawdziwych) jest w modzie, wychodzi się na "znawcę" ale to ma dość krótkie nogi....
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 30-01-2009, 14:14
|
|
|
Jackie napisał/a: | W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi - tak, gwarancja jest dobrowolna i podlega wewnętrznym regulacjom. | Jacku, nie do końca. Gwarancja jako taka (gwarancja na wyrób/usługę) jest uregulowana w KC. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-01-2009, 14:23
|
|
|
Jackie napisał/a: | A żebyś wiedział. Swoim gadaniem (bzdurnym, z resztą) uderzasz w masę ciężko pracujących ludzi, którzy na taką opinię nie zasługują i tyle. | Jacku, pamiętaj jedno - pracujecie dla nas klientów. I to my jesteśmy tym ostatnim ogniwem wydającym opinię. Myślę, że o tym dobrze wiesz tylko czasem zapominasz.
Jackie napisał/a: | Jak Mitsu traci klientów skoro jest ich coraz więcej? | Żeby byc czepialskim .... A to nie może być jedno i drugie jednocześnie prawdą? Traci klientów! Wystarczy po Forum poszukać i już znajdziesz. Nabywcy aut używanych niekoniecznie muszą trafić do ASO. To, że new Lancer sprzedaje się świetnie to jedno, a to, że są pewne "dziury" w ofercie i dla pewnego segmentu klientów nie ma produktu - to drugie. Po trzecie, jak już pisałem w którymś wątku, w pewnym momencie priorytetem przy wyborze marki może być dobry serwis w pobliżu a z tym, jak widać, nie jest najlepiej.
A w sprawie gwarancji..... no comments
Spróbuj Jacku choć raz "stać się" klientem a nie dilerem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|
|