[II 2.0 DID] nawiew i obroty |
Autor |
Wiadomość |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2009, 10:51 [II 2.0 DID] nawiew i obroty
|
|
|
Hell o,
zazwyczaj pokrętło regulacji siły nawiewu mam ustawione w pozycji 'auto' i wiatraczki pracują sobie cały czas, wysterowując się w zależności od potrzeb; tak mam w Carismie i wszystko jest ok.
Ale zadziwiło mnie co innego - o ile włączenie/wyłączenie wiatraków nie robi Carismie różnicy tak w Outlanderze włączenie nawiewu to wzrost obrotów silnika nawet o 300 obr/min, tak jakbym podłączył nie wiadomo jaki odbiornik elektryczny.
Podejrzewałem że może przypadkowo włączam klimatyzacje, ale nie.
Ten typ tak ma czy to jakaś drobna usterka? |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:22
|
|
|
Grześku napisał/a: | włączenie nawiewu to wzrost obrotów silnika nawet o 300 obr/min, tak jakbym podłączył nie wiadomo jaki odbiornik elektryczny. | na zimnym silniku włączasz jeszcze ogrzewanie płynu chłodniczego. Na ciepłym silniku nie ma różnicy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-01-2009, 22:08
|
|
|
rezon napisał/a: | włączasz jeszcze ogrzewanie płynu chłodniczego |
czy mógłbyś nieco rozwinąć tą myśl?
czy jest jeszcze jakieś dodatkowe dogrzewanie płyny chłodzącego, np elektryczne ?
w jaki sposób włączam takie dogrzewanie? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-01-2009, 19:38
|
|
|
Nie wiem dokładnie gdzie to jest - nie widziałem nic na ten temat w instrukcji, ale po przejechaniu ok 1km zaczyna lecieć z nawiewów ciepłe powietrze, mimo że silnik jest totalnie zimny (diesel VW potrzebuje ok 10km na nagrzanie). Co więcej, jak się nieco nagrzeje wnętrze, zmiana nastawionej temperatury w dół może wyłączać to dogrzewanie, co objawia się właśnie spadkiem obrotów biegu jałowego. obciążenie elektryczne to pewnie kilkaset wat, stąd tak duże zmiany obrotów. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-01-2009, 22:44
|
|
|
Z tego co się orientuję to czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest na "dużym obiegu", w pierwszej fazie ogrzewania silnika na - "małym obiegu" termostat odcina chłodnicę od układu chłodzenia (jest mniej cieczy i szybciej łapie temperaturę pracy). Kiedy osiągnie określona wartość, termostat się otwiera i zaczyna pracować "duży obieg".
Być może w naszych autach jest jakieś wspomaganie dogrzewania tego małego układu. Niektóre samochody mają elektrycznie ogrzewaną szybą przednią.
Czy ktoś wie jak to jest rozwiązane w Outlanderach drugich, może inaczej niż napisałem? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-01-2009, 23:14
|
|
|
yesko napisał/a: | w pierwszej fazie ogrzewania silnika na - "małym obiegu" termostat odcina chłodnicę od układu chłodzenia (jest mniej cieczy i szybciej łapie temperaturę pracy). | i na to właśnie potrzeba ok. 10km czyli na pewno z małego obiegu nie poleci ciepłe powietrze po 1km. Nawet w benzynie, która mi szybko się nagrzewa (3-5km) odrobinę ciepła mam pow. 2km. Stąd wniosek o dogrzewaniu małego obiegu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2009, 23:54
|
|
|
Outlander ma dodatkowe grzałki elektrczyne w nagrzewnicy. Silnik podbija sobie obroty tylko wtedy jeśli wybrana jest temp. większa/równa od 22 st C i temperatura płynu chłodzącego jest niższa od 70 st C.
Podbicie obrotów jest potrzebne ponieważ grzałki mają moc około 600W i na niskich obrotach alternator nie byłby w stanie zapewnić odpowiedniego prądu.
W Carismie DID były zamontowane 3 dodatkowe grzałki na przewodzie wodnym idącym do nagrzewnicy. Grzałki wyglądały z zewnątrz jak świece żarowe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-01-2009, 08:44
|
|
|
tomekrvf, wszystko prawda oprócz tomekrvf napisał/a: | Silnik podbija sobie obroty tylko wtedy jeśli wybrana jest temp. większa/równa od 22 st C | na zimnym silniku i wychłodoznej kabinie robi to na każdej ustawionej temperaturze. Nie mam ustawionej temperatury wewnątrz na 22 tylko na 17 i też dogrzewa sobie płyn.
tomekrvf, gdzie znalazłeś info o mocy tych grzałek? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-01-2009, 11:30
|
|
|
W instrukcji jest napisane: "kiedy temperatura płynu chłodzącego silnika jest niska, nawiewane powietrze będzie zimne lub chłodne do rozgrzania się silnika, nawet jeśli pokrętło regulacji temperatury ustawione jest w pozycji odpowiadającej nawiewowi ciepłego powietrza"
Chyba wezmę ze sobą termometr domowy do samochodu i sprawdzę jakie powietrze podaje na szybę przy zimnym silniku. Z instrukcji można wywnioskować, że nie ma dogrzewania elektrycznego nagrzewnicy. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2009, 12:35
|
|
|
yesko napisał/a: | "kiedy temperatura płynu chłodzącego silnika jest niska, nawiewane powietrze będzie zimne lub chłodne do rozgrzania się silnika, nawet jeśli pokrętło regulacji temperatury ustawione jest w pozycji odpowiadającej nawiewowi ciepłego powietrza" |
Taki zapis w instrukcji obsługi musi być żeby później jakiś zryty beret nie powiedział że nie leci ciepłe powietrze od razu po uruchomieniu silnika albo jak jest on wyłączony.
A grzałki elektryczne są, uwierz mi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-01-2009, 13:16
|
|
|
Nie ma sprawy, jak jest to dogrzewanie to dobrze ale instrukcja jest tak napisana że nawet nie wiesz co dokładnie masz w samochodzie na wyposażeniu.
Jedni ja piszą inni tłumaczą z japońskiego na angielski potem z angielskiego na polski. To jest jak gra dzieci w przedszkolu w "pomidora". Na przykładzie mojej branży wiem, że tłumaczenia wychodzą różnej jakości i czasami trzeba zadać sobie wiele trudu żeby to dobrze zrobić. |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-01-2009, 13:38
|
|
|
Dzięki Panowie za wyjaśnienia, teraz sprawa jasna. Punkty rozdane. tomekrvf napisał/a: | W Carismie DID były zamontowane 3 dodatkowe grzałki na przewodzie wodnym idącym do nagrzewnicy. Grzałki wyglądały z zewnątrz jak świece żarowe. | Hmmm... tym to mnie zaskoczyłeś, bo jakoś nie odczuwam ich obecności - ani nie widzę po obrotach (grzałki) a nie czuję szybciej ciepła z nawiewów.
Więc albo w moim samochodzie ich nie ma, albo są uszkodzone |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2009, 15:39
|
|
|
Grześku napisał/a: | Więc albo w moim samochodzie ich nie ma, albo są uszkodzone |
Możliwe. W Carismie bywał taki problem że słyszałne było piszczenie tych grzałek w środku auta i może ktoś je odłączył albo spaliły się. A grzałki są tu:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-02-2009, 20:28
|
|
|
Ok godz 12 było na zewnątrz -2C, odpaliłem auto /zimy silnik/, ustawiłem temp ogrzewania na 24, nadmuch na 2/3 mocy, kierunek na szybę i nogi. Po przejechaniu ok 300m poczułem po przyłożeniu dłoni do nawiewu szyby wyraźnie cieplejsze powietrze niż -2C, myślę, że mogło mieć kilkanaście st. C.
Wnioski:
Outlander ma dodatkowe ogrzewanie cieczy chłodzącej w nagrzewnicy;
Po tak krótkim czasie bez takiego urządzenia silnik nie ogrzałby kabiny. |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:03
|
|
|
W Outku wspólnika też było coś takiego. Niestety teraz już tego nie ma
U mnie też chyba było, ale jakoś tak strasznie krótko, że nie zwróciłem na to uwagi
Nie ma się tego za bardzo jak czepić, bo jak się domagać w ASO naprawy czegoś o czym nie ma ani słowa w instrukcji.
Gdyby było jasno opisane, że coś takiego jest, tak i tak ma to działać to można prosić w serwisie o sprawdzenie i ewentualną naprawę
Niemniej nie mam żadnych podstaw narzekać na swoje ASO więc podjadę przy okazji (wtorek, środa), pogadam i napiszę co z tego wyszło |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
|