Podskakuje podczas przyśpieszania |
Autor |
Wiadomość |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:47
|
|
|
Rzeczywiście,temat przerabiany.Nie ma u mnie stego systemu zapobiegającego poślizgowi.Czasami zdarzało mi się za bardzo rozkręcić silnik przy ruszaniu bo wcześniej jezdziłem seicento ale to już przeszłość,teraz czasem zerwie się przyczepność ale nie podskakuje.Utwierdziłem się w przekonaniu że z auto jest w porządku.Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:23
|
|
|
U mnie to wygląda tak:
Silnik cieplutki, ruszam z piskiem z TCL'em włączonym na mocno przyczepnym asfalcie, na zimówkach z za małym ciśnieniem w oponach. Silnik po momencie kręcenia rzuca czymś pod maską, ale ciężko powiedzieć czy lata całe auto z przodu czy tylko silnik, robi "puf puf puf" i jak lekko puszczam gaz to jedzie OK. Nie próbowałem piłować więcej.
Dodam jeszcze, że nie wiem jaki jest stan poduszki, amorki są po "Przód L/P: 68%/70%" wg badań w ASO Mitsu Wrocław, guma zimowa na feldze 15".
Jutro to zbadam, ale pomiar będzie ze śliskiej nawierzchni, dojdę do 6k obrotów i zobaczymy co z tego będzie. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:30
|
|
|
Mam podobne objawy z hopami ale tylko po długim (tydzień) staniu auta, wysprzęglam wtedy wolniej i delikatniej i jak ruszę to efekt już się nie pojawia. Nie mam tak po każdej przerwie w urzytkowaniu więc to nie reguła. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
mirek_bham [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 21:53
|
|
|
tez tak mialem i wymienilem sprzeglo i wszystko sie skonczylo |
|
|
|
 |
MacFly
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 :]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 251 Skąd: Żary
|
Wysłany: 26-01-2009, 23:28
|
|
|
To jest normalne zjawisko, koła tracą przyczepność i nie mogą jej złapać więc podskakuję, a co do poduszki silnika to bajki panowie opowiadacie.
Pierwszy lepszy przykład http://www.youtube.com/watch?v=Z-7IEPTAoTg , najlepiej to widać w ~4:12 czy ten mustang też ma poduszkę, amory i Bóg wie co jeszcze do wymiany ?? |
_________________ Gość Zobacz Mój Galant EA5A "Niebieski Delfinek"
 |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 27-01-2009, 07:44
|
|
|
dobry przyklad, choc moze nie do konca, bo troche inna charakterystyka zawieszen byla w tamtych latach w USAautach-charakterystyczne "bujanie", ktore dzisiaj jest nie do pomyslenia:) |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27-01-2009, 22:11
|
|
|
Obstawiam amory - kola lapiac i tracac przyczepnosc powoduja podbijanie kol - amor powinien to stlumic - a tego nie robi ... Czy ktos kto zalozyl nowe amory do gala ma takie cos??
Co do badan amortyzatorow - na przykladzie innego auta - mialy po 65% (wiec niby b.dobre) ,ale jak zmienilem na nowe - zachowanie auta diametralnie inne (lepsze ) |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-01-2009, 22:11
|
|
|
A mi się wydaje ze to zależy od opon. Na letnich Firestone FIREHAWK TZ200 15' tego zjawiska nie było a jak założyłem zimówki Michelin Alpin tez 15' to zaczęło podskakiwać. Amory te same wiec obstawiam tylko na opony... |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 01-02-2009, 13:34
|
|
|
Ja mam to na jednych jak i drugich oponach. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 01-02-2009, 14:56
|
|
|
U mnie było to samo zmieniłem opony felgi klocki zbieżność i bez zmian
Okazało się ze to wina przegubów jak je rozebrałem okazało się ze ścianki kielichow SA wyślizgane
Przy gwałtownym ruszaniu łożyska nie toczyły się równo i gładko
Nie udało mi się znaleźć nowych Pol osiek wiec zamieniłem kielichy prawy na ;lewa stronę i na odwrót teraz to szarpanie występuje tylko na wstecznym, no ale na nim nie jezdze na co dzień wiec nie jest zle |
_________________
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:11
|
|
|
pepi napisał/a: | U mnie było to samo zmieniłem opony felgi klocki zbieżność i bez zmian
Okazało się ze to wina przegubów jak je rozebrałem okazało się ze ścianki kielichow SA wyślizgane
Przy gwałtownym ruszaniu łożyska nie toczyły się równo i gładko
Nie udało mi się znaleźć nowych Pol osiek wiec zamieniłem kielichy prawy na ;lewa stronę i na odwrót teraz to szarpanie występuje tylko na wstecznym, no ale na nim nie jezdze na co dzień wiec nie jest zle |
Mowimy o czym innym chyba |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:18
|
|
|
5eba napisał/a: |
Mowimy o czym innym chyba |
pytanie bylo o skakanie przy gwaltownym ruszaniu u mnie tak bylo i rozwiazalem ten problem tak jak pisalem |
_________________
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:30
|
|
|
Zdziwilo mnieto,ze wiesz iz teraz masz to na wstecznym Palisz gumy na wstecznym ?? Bo mowimy o podskakiwaniu kiedy opony traca przyczepnosc,tzw palenie gumy,zryw czy jak to zwal |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:43
|
|
|
5eba napisał/a: | Zdziwilo mnieto,ze wiesz iz teraz masz to na wstecznym Palisz gumy na wstecznym ?? Bo mowimy o podskakiwaniu kiedy opony traca przyczepnosc,tzw palenie gumy,zryw czy jak to zwal |
Już mowie
Jak rozebrałem przeguby okazało się ze SA tam 3 walki na łożyskach które ślizgają się po 3 krawędziach kielicha
Te krawędzie były już wyjechane, miały wgłębienia, wiec jak dodawałeś gazu wałek nie obracał się gładko tylko wpadał w te zagłębienia ( tak jak wjechanie kolem w dziurę)
Kiedy je zamieniłem ścianki z wgłębieniami SA z 2 strony i walki ślizgają się po nich jak się jedzie do tylu, a „zdrowe ścianka SA teraz kiedy jedzie się do przodu
Kurcze nie wiem czy wiesz o co mi chodzi ale inaczej nie potrafię tego wyjaśnić
|
_________________
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 01-02-2009, 16:46
|
|
|
Ja rozumie o czym mowisz,bo mialem zurzyte kielichy w escorcie RS 2000 (jednego "lozyska" juz nie bylo nawet) ,ale on szarpal,podskakiwal zespol napedowy,drzalo cale auto przy ruszaniu i przyspieszaniu,ale kola nie podskakiwaly kiedy tracily trakcje i mysle ,ze Ty mowisz o tych objawach wlasnie |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
|