Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
03-11-2012, 23:13
FAQ: Wymiana oleju w transfer box, AYC i dyfrze
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
  Wysłany: 07-02-2009, 23:58   FAQ: Wymiana oleju w transfer box, AYC i dyfrze

Oto skrócona instrukcja serwisowa do wymian płynów w mechanizmach napędu naszych Miśków.

1. AYC
Płyn AYC powinno się wymieniać w odstępach 6 miesięcy, lub 5k mil zgodnie ze specyfikacją Mitsubishi. W tej chwili najlepszym na rynku jest Amsoil ATF, jednak każdy pły spełniaacy specyfikacje identyczne z tymi do A/T Invecs 2 jest dobry do tego.
Do wymiany potrzeba nam co najmniej 0.6l płynu.
Na obrazku oznaczone miejsca spustu i napełniania AYC:


"AYC clutch drain" - spust
"AYC clutch fill" - napełnianie.

Przypominam, że najpierw powinno się zluzować śrube wlewu, a dopiero potem spustu.
Po napełnieniu systemu AYC należy go odpowietrzyć, co najlepiej zrobić na najbliższym ASO. Do odpowietrzenia stosuje się złącze MUT/OBD2 przez które stymuluje się pracę AYC, dlatego poleciłem ASO które "będzie wiedzieć co robić".
Można tez sam serwis AYC zostawić w zupełności ASO jeśli wiąże się to z przyzwoitą ceną.

2. Dyfer.
Serwis co 5k mil, lub 6 mcy. Do serwisu dyfra bedziemy potrzebować 0.5l litra oleju (tu polecam Amsoil SVG, lub olej spełniający podobne specyfikacje. Pamiętać należy, że podobny olej do manualnych skrzyń biegów się nie nadaje, po dyfrów potrzebny jest dużo "cięższy" olej.

"dyff fill" - napełnianie
"dyff drain" - spust
Do śruby spustoej nasadka 24mm, do napełniania klucz płaski 24mm.

3. Transfer box.
Serwis co 5k mil, lub 6 m-cy. Jak w przypadku dyfra, potrzebujemy ok. 0.7l oleju tej samej specyfikacji.

"fill" - napełnianie (17mm płaski klucz)
"drain" - spust (24mm nasadka).

[ Dodano: 03-11-2012, 21:36 ]
Automatyczna skrzynia biegów:
- Amsoil ATF
- Mitsubishi SP3
- Millers Millermatic SPIII
- Castrol Transmax Z

Manualna skrzynia biegów:
oleje 75W-90 GL-4:
- Redline MT90
- Amsoil MTG
- Amsoil MTF (jeśli skrzynia już jest lekko zajechana)

Transfer Box (przód) i tylny dyfer:
- Amsoil SVG
- Motul Gear 300 75W-90
- Millers Classic EP90

AYC:
- Amsoil ATF

Wspomaganie kierownicy:
w zasadzie każdy atf specyfikacji Dexron III
- Amsoil ATF
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.