 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: swinks_UK 03-11-2012, 23:13 |
FAQ: Wymiana oleju w transfer box, AYC i dyfrze |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-02-2009, 23:58 FAQ: Wymiana oleju w transfer box, AYC i dyfrze
|
|
|
Oto skrócona instrukcja serwisowa do wymian płynów w mechanizmach napędu naszych Miśków.
1. AYC
Płyn AYC powinno się wymieniać w odstępach 6 miesięcy, lub 5k mil zgodnie ze specyfikacją Mitsubishi. W tej chwili najlepszym na rynku jest Amsoil ATF, jednak każdy pły spełniaacy specyfikacje identyczne z tymi do A/T Invecs 2 jest dobry do tego.
Do wymiany potrzeba nam co najmniej 0.6l płynu.
Na obrazku oznaczone miejsca spustu i napełniania AYC:
"AYC clutch drain" - spust
"AYC clutch fill" - napełnianie.
Przypominam, że najpierw powinno się zluzować śrube wlewu, a dopiero potem spustu.
Po napełnieniu systemu AYC należy go odpowietrzyć, co najlepiej zrobić na najbliższym ASO. Do odpowietrzenia stosuje się złącze MUT/OBD2 przez które stymuluje się pracę AYC, dlatego poleciłem ASO które "będzie wiedzieć co robić".
Można tez sam serwis AYC zostawić w zupełności ASO jeśli wiąże się to z przyzwoitą ceną.
2. Dyfer.
Serwis co 5k mil, lub 6 mcy. Do serwisu dyfra bedziemy potrzebować 0.5l litra oleju (tu polecam Amsoil SVG, lub olej spełniający podobne specyfikacje. Pamiętać należy, że podobny olej do manualnych skrzyń biegów się nie nadaje, po dyfrów potrzebny jest dużo "cięższy" olej.
"dyff fill" - napełnianie
"dyff drain" - spust
Do śruby spustoej nasadka 24mm, do napełniania klucz płaski 24mm.
3. Transfer box.
Serwis co 5k mil, lub 6 m-cy. Jak w przypadku dyfra, potrzebujemy ok. 0.7l oleju tej samej specyfikacji.
"fill" - napełnianie (17mm płaski klucz)
"drain" - spust (24mm nasadka).
[ Dodano: 03-11-2012, 21:36 ]
Automatyczna skrzynia biegów:
- Amsoil ATF
- Mitsubishi SP3
- Millers Millermatic SPIII
- Castrol Transmax Z
Manualna skrzynia biegów:
oleje 75W-90 GL-4:
- Redline MT90
- Amsoil MTG
- Amsoil MTF (jeśli skrzynia już jest lekko zajechana)
Transfer Box (przód) i tylny dyfer:
- Amsoil SVG
- Motul Gear 300 75W-90
- Millers Classic EP90
AYC:
- Amsoil ATF
Wspomaganie kierownicy:
w zasadzie każdy atf specyfikacji Dexron III
- Amsoil ATF |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|