 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EC5xx] Zawór atmosferyczny |
Autor |
Wiadomość |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2009, 19:39
|
|
|
to ja nie wiem po co sie bovy montuje jak to nic nie daje poza sykiem.
mam na mysli nieseryjne bovy atmosferyczne. |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2009, 20:00
|
|
|
to tak samo jak montowanie wiekszych niz standartowe 16 cali felg. nic nie daje a nawet pogarsza sprawe
ja osobiscie zrobilem ponad 20tys km na BOV i poki co nie mialem nigdy nic przeciwko (mandaty, osiagi czy spalanie) jest bo akurat kiedys kupilem podobnie jak nic nie dajacy strut bar z tylu. jak bym szukal wygody to wypierniczyl bym i to i skorzane recaro i 17 calowe felgi. |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2009, 20:11
|
|
|
aha
nie no, dla *psyt* to ja moge kupic, zarabisty bajer, kwestia czy sie nie pogorszy performance.
p.s. robert, juz w kraju jestes? |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:10
|
|
|
Bartek napisał/a: | elektrozawór, rurki itp max 100 zł, potem 1.6 m3 CO2 kosztuje 20 zł - wystarczy na kilkaset porządnych pssst - a dysze można umieścić tak,żeby było widać wydobywający się gaz np w grillu, a butla duża nie jest.....
|
mozsz bardziej rozwinac ta mysl?? dobra alternatywa na blow off-a
moze jakis projekcik |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:57
|
|
|
ja bym poszedl w druciarstwo na max i podlaczyl rurki do wentyli w kolach |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:57
|
|
|
ludziska, come on!
BOV/DV spuszcza nadmiar cisnienia zza turbin jesli zajdzie koniecznosc tj zostanie spelniony warunek wystarczajacy, ale dzieje sie to JEDYNIE po zamknieciu przepustnicy, niekoniecznie w stopniu calkowitym ale: kazdy terazniejszy BOV ma mozliwosc regulacji roznicy cisnienia przy ktorym zaczyna sie sekwencyjne czy proste otwarcie zaworu. Nie ma tu mowy o stracie performance czy czymkolwiek jesli zapoznamy sie z instrukcja BOV dostarczana nam zwyczajowo ze sprzetem. Commom sense, kupujac cos nowego najlepiej zapoznac sie z instrukcja choc moze wydac sie to malo meskim rozwiazaniem.
Oprogramowanie ECU VR4 jest napisane jak wiekszosc programow tego typu na jak najszybsza interakcje z parametrami czujnikow, na tyle szybka aby zapewnic stabilnosc programu i dac odsapnac prockowi malym wait, bardzo niskim rzedu dziesiate czesci czasu wtrysku przy maxymalnych obrotach. Twierdzenia ze silnik jest zalewany paliwem straci moc blabla bla mozna wlozyc do lamusa miedzy bajki, wiem bo akurat umiem taki kod nawet w formie maszynowej przeczytac. Wyobrazmy sobie sytuacje, jesli ECU faktycznie potrzebuje x sekund na adoptacje do nowych warunkow, zmiany cisnbienia to dlaczego VR4 nie ma lagu rzedu X sekund, przeciez to ta sama sytuacja, ten sam watek programu
Prawda jest natomiast ze aby z BOV jezdzic trzeba sie tego nauczyc, ale tylko celem zrozumienia/zapamietania 101. |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2009, 00:31
|
|
|
noo, to tylko zbiore 1400 zl i bedzie git hyhy |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-02-2009, 07:35
|
|
|
PLPynton, nie jest problemem adaptacja parametrów, tylko ilość powietrza.....
ECU ma soft napisany pod DV recyrkulacyjny, czyli ile powietrza przejdzie przez przepływomierz, tyle zostanie zużyte w silniku, więc taką dawkę paliwa silnik dostanie, ile powietrza zassie przez MAFa (proporcjonalnie oczywiście do map, lambdy itd..) Upuszczenie do atmosfery powietrza z dolotu powoduje przelania - na wielu filmikach na YT widać, że po porządnym sapnięciu silnik spada z obrotów i czasem nawet gaśnie.
Można użyć BOVa hybrydę - częściowo atmosferycznego, ale to półśrodek, bo sapnięcia nie są tak spektakularne, a część zmierzonego MAFem powietrza i tak leci w atmosferę.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 11-02-2009, 12:53
|
|
|
PLPynton napisał/a: | ludziska, come on!
Twierdzenia ze silnik jest zalewany paliwem straci moc blabla bla mozna wlozyc do lamusa miedzy bajki, wiem bo akurat umiem taki kod nawet w formie maszynowej przeczytac. Wyobrazmy sobie sytuacje, jesli ECU faktycznie potrzebuje x sekund na adoptacje do nowych warunkow, zmiany cisnbienia to dlaczego VR4 nie ma lagu rzedu X sekund, przeciez to ta sama sytuacja, ten sam watek programu
Prawda jest natomiast ze aby z BOV jezdzic trzeba sie tego nauczyc, ale tylko celem zrozumienia/zapamietania 101. |
Czasem wypisujesz takie bzdury ze ręce mi opadają... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2009, 23:11
|
|
|
no akurat maf nie mierzy cisnienia doladowania ktore jest wykladnikiem, nie jedynym ale jest dla ECU do ustalania w tym przypadku czasu wtrysku. MAPS-APS @0024h tj (X-80h)*37d/FFh [psi, /0.0689bar] kalkulowane przez ECU daje bezposrednia wartosc cisnienia doladowania, tudziez znanego ECU w kazdej iteracji. ciezko uwierzyc ze ECU bedzie zalewac dluzszy czas niz 250ms zakladajac to jako czas sumaryczny zwloki sensorow bla bla bla |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12-02-2009, 08:29
|
|
|
fakt jest jeden.... silnik po zdjeciu nogi z gazu jest masakrycznie zalewany... mi kilkukrotnie zgasł!!!! i to są fakty!!!!!
wzrost spalania tez jest faktem... jednak w tym przypadku jest to spowodowane tym ze chce sie slyszec ten zawor... a zawor slychac najlepiej jak turbo pompuje maxa... wiec auto teoretycznie moze palic tyle ile przed zalozeniem bov'a ... ale zazwyczaj jest wieksze... |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:29
|
|
|
przy jakiej okazji gasl?
czy jesli bede dynamicznie jechal (automat), a potem szybko dohamowywal do zera to jest szansa na pad silnika? |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-02-2009, 11:21
|
|
|
Nie napisałem, że MAF mierzy ciśnienie, tylko ilość (dokładniej masę jak sama jego nazwa wskazuje Mass Air Flow)..... i w tym właśnie problem - ECU widzi że MAF zmierzył x gramów powietrza, więc wylicza y gramów benzyny (biorąc dane z mapy w zależności od obrotów silnika, położenia przepustnicy, lambdy itd)...... z do silnika dociera mniej powietrza, bo część poszła na lans i zrobiła psssst |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2009, 11:40
|
|
|
nie wiem moze wszyscy mamy po trochu racji, musze poczekac na MUT3 wtedy bede w stanie popatrzec na czasy otwarcia wtryskow a nawet wydrukowac ich wykresy. poki co opieram sie na tym co siedzi w kompie silnika.
odnosnie gasniecia silnika przy wlasnie tykich sytuacjach, typu pelna przepustnica- pelne doladowanie- zamkniecie gwaltowne i psst lub bez to po skasowaniu calego storage ECU dzieje sie tak przez jakis czas i to calkiem normalne, ecu adoptuje swoje akcje do roznych warunkow, nie tylko biegu jakowego. w moich przypadkach zawsze ustepowalo to po kilkunastu kilometrach/minutach pracy i nie wracalo az do momentu ponownego wykasowania skladowanych danych. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12-02-2009, 13:04
|
|
|
nabassu napisał/a: | przy jakiej okazji gasl?
czy jesli bede dynamicznie jechal (automat), a potem szybko dohamowywal do zera to jest szansa na pad silnika? |
dokładnie... przy dohamowaniu do 0 z palnika auto gasło!!!!! |
|
|
|
 |
|
|