 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
siłownik maski do mitsubishi galanta 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2009, 21:29
|
|
|
jacek11 napisał/a: | migro, mam pytanie.Czy klapa w miejscu mocowania siłowników nie łamie się?
Przy zamykaniu trzeba użyć pewnej siły |
Nie, ale widać, że maska jest trochę mniej stabilna. Zastanawiam się, czy tych zawiasów jakoś nie przedłużyć. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
SirSinner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 19:50
|
|
|
A moje dzieło wygląd tak:
mocowanie do maski:
mocowanie do błotnika:
Zdjęcia samych mocowań dorzucę później.
Jedyne poprawki jakie muszę zrobić to wymienić siłowniki na któtsze, tj.: 485-495mm i sile 470-500 Nm. No i najlepsze są te ze spowalniacze otwierania, żeby nie nadwyrężać mocowań w razie niekontrolowanego otworzenia.
Ps. To otwieranie to super sprawa, choćby miało się z tego korzystać raz na 3-4 miesiące |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:40
|
|
|
SirSinner napisał/a: | A moje dzieło wygląd tak: |
Czy maska u Ciebie dotyka siłowników, gdy jest zamknięta?
Czy maska przedliftowego galanta jest mniej wygięta niż poliftowego? |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
SirSinner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 23:55
|
|
|
migro napisał/a: | SirSinner napisał/a: | A moje dzieło wygląd tak: |
Czy maska u Ciebie dotyka siłowników, gdy jest zamknięta?
Czy maska przedliftowego galanta jest mniej wygięta niż poliftowego? |
Ad.1. Nie, nie dotyka, jedynie lekko siłownik opierają się o błotnik ale mogę to jeszcze wyregulować, żeby nic nie stykało.
Ad.2. Nie mam pojęcia.
Z drugiej strony w Galu jest na tyle dużo miejsca po zamknięciu maski, że można sobie spokojnie manewrować, zakłądając siłowniki. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-02-2009, 10:31
|
|
|
migro napisał/a: | Wyrzeźbiłeś już coś, bo ja tak. |
Do etapu zakładanie maski mam jeszcze jakieś 2-3 tygodnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Piter.v8
Mitsumaniak

Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 223 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22-02-2009, 20:47
|
|
|
migro napisał/a: | Bartek napisał/a: | Zamówiłem siłowniki od Ścerry (485 długości, 500 N siły ).... będę rzeźbił |
Wyrzeźbiłeś już coś, bo ja tak.
Najtrudniejsze było obliczenie, jaką musza mieć te sprężyny siłę (długość łatwo zmierzyć).
Szare komórki aż buzowały, jak przypominałem sobie fizę zprzed kilkunastu lat. Wyszło mi (moge sie mylić), że żeby utrzymać (nie podnosić!!) maskę w pozycji otwartej (zakładając, że punkty mocowania to śruba trzymająca błotnik i koniec (ok. 1cm) zawiasu maski) potrzeba ok. 60kg, czyli ok. 600N, czyli dwie sprezyny po 300N.
No, ale chciałem, żeby maska sie otwierała sama. I tu mały problem, bo zeby się sama otwierała po uchyleniu na ok. 10cm to potrzebowałbym ok. 2x1000N!! Czyli po zamknięciu na zawiasy i na błotnik naciskałbym cały czas z siłą po ok 100kg po każdej stronie!!!!To by nie było chyba za zdrowe dla autka.
Zdecydowałem się na spreżyny z klapy bagażnika Mercedesa klasy C kombi zprzed 2000r.,
dł. 285mm, siła 450N, średnica 18 mm, skok 189mm, Nr. Mercedes Benz 2029800364, które kupiłem tu (firma Botem)
Wygladają one tak. Ten dolny jest juz z nowymi końcówkami.
Niektóre tanie sprężyny nie mają "hamulca", tzn. normalnie siłowniki pod koniec wysuwania się są wolniejsze, jest do dość ważne, ponieważ im bardziej maska jest otwarta, tym mniej siły jest potrzebne i gdyby nie ten "hamulec" pewnie trochę by szarpało.
Montowanie było dość łatwe.
Trzeba tylko wywiercić i nagwintować dziurki M6 w zawiasach, wkrecić w nie i w miejsce śrubek w błotniku (M6) nowe końcówki i zaczepić sprezynę.
Mocowanie w zawiasie (widać jeszcze jedną dziurkę, to była mała pomyłka)Nie zapomnieć o czymś antykorozyjnym.
Widok z boku i od przodu.
Przez to, że błotnik i maska są troche zaokrąglone, a sprężyna prosta, jest ona lekko naciskana (wyginana) przy zamkniętej masce. Muszę jeszcze "porzeźbić" |
Migro zamontowałem te siłowniki które podałeś trochę inaczej zrobiłem mocowanie do klapy.Ale dzięki za podpowiedź zajęło to ok 1h z dorobieniem uchwytów.Oczywiście beż cennych wskazówek prawdopodobnie bym ćwiczył dłużej.Jeszcze raz dzięki za wskazówki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|
|