Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
11-02-2009, 20:14
Ocena GAANTA sport edision??
Autor Wiadomość
senna 
Nowy Forumowicz

Auto: chce Galanta
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 10-02-2009, 02:07   Ocena GAANTA sport edision??

Witam Wszystkich!!

Chcę zamienic mojego wysłuzonego ale o dziwo niezawodnego Opelka astre 1.6 lpg na japończyka. Ale boję sie o to zawieszenie!! Mało precyzyjne informacje ale doradzcie czy warto sie interesowac??!!

Opis:
Auto sprowadzone z niemiec. Miało zepsuty komputer i został wymieniony razem ze świecami bo falowały obroty w Polsce.
2.0 136ps 1998 rok kombi Przebieg podobno 140 tys (widziałem kartke z niemieckiego przeglądu przeprowadzanego w 2007 roku przy stanie licznika 121..

Jezdziłem autem i nie wydaje mi sie zeby miało jakieś luzy czy cos stukało w zawieszeniu, raczej wszystko sztywne i zwarte. Skrzynia pracuje dobrze i nie ma problemu z redukcją do niższych biegów.. Moje obawy dotyczą zawieszenia , czy długo wytrzyma na naszych drogach i ile miesięcy będę mógł spać spokojnie tak orientacyjnie?? a kolejne pytanie odnośnie instalacj. znajomy mechanik mówi ze mozna tam wsadzic instalke lpg za około 1300zł ta stara generacja i też bedzie dobrze cykała jak ktoś potrafi dobrze założyć nie patrząc na ubytek mocy!!
Proszę o opinie...

Pozdrawiam
 
 
jacekb 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 79
Skąd: lubin
Wysłany: 10-02-2009, 05:21   

senna Jeśli chodzi o zawieszenie to trudno powiedzieć (niewiadomo czy było coś robione) ja jak kiedyś sprowadziłem hondę civic z niemcowni to przez 1,5roku nic w zawieszeniu nie robiłem i dalej było dobrze (potem nie wiem bo sprzedałem).
Jeślu chodzi o instal. gazową daruj sobie starą gen. i wsadzaj sekwencję.
Przy starej gen. jeden strzał i musisz kupić przepływomierz (ok. 500zł) i może jeszcze obudowę filtra i elementy układu dolotowego. Po pierwszym strzale koszt naprawy zniszczeń może kosztować tyle ile teraz dołożysz do sekwencji (zero straty mocy i spalanie takie jak benz.)
_________________

 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 10-02-2009, 09:03   

senna, wrzuć fotki tego galanta a na pewno ktos sie wypowie.
MOze akurat ktos zna to auto.
Co do zawieszenia-nie wiem jak w Galantach-dopiero nabylem. Ale w Lancerze nic nie robilem (ani 1 koncowki ) ciagle na oryginalnych czesciach. Auto mialo 186000 przebiegu z czego ~60 000 na polskiech drogach.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
senna 
Nowy Forumowicz

Auto: chce Galanta
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 10-02-2009, 10:14   

[img][/img]

[ Dodano: 10-02-2009, 10:18 ]
[img][/img]








Troche niedokładne te zdjęcia ale zrobione telefonem podczas oglądania!!
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 10-02-2009, 12:34   

TAk jak mowisz-troche slabe fotki - ale moze czyjes sprawne oko cos wychwyci.
Ale o lepsze zdjecia przeciez mozesz poprosic wlasciciela pojazdu :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2009, 12:41   

Co do zawieszenia to loteria. Nie wiadomo czy było coś robione, na jakich częściach, zależy po jakich drogach będziesz jeździł i jak jeździł, więc na to pytanie raczej nie odpowiem.

Co do gazu za 1300zł, poprzednicy mam nadzieję wybili Ci z głowy ;)

Co do opłacalności to może zdradź nam jaka cena?

Co do przebiegu to powątpiewam szczerze mówiąc. 11 lat i taki przebieg. Przeglądając niemieckie ogłoszenia od prywatnych właścicieli to ciężko znaleźć cokolwiek tej klasy z przebiegiem poniżej 200tys, a te książki serwisowe są mało wiarygodne.

Poza tym ciekawa sprawa z tym ECU? Oni wymienili główny komputer? Bo to dość skomplikowana i kosztowna sprawa, wiąże się albo z przeprogramowaniem immo, a nie wiem czy w ktokolwiek to robi w Mitsubishi, albo z wymianą stacyjki i immo.
 
 
jacekb 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 79
Skąd: lubin
Wysłany: 10-02-2009, 13:01   

wg tych fotek ciężko powiedzieć coś konkretnego ale białych kierynków to on nie powinien mieć (albo dzwon albo kaprys poprzedniego właściciela).
_________________

 
 
senna 
Nowy Forumowicz

Auto: chce Galanta
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 10-02-2009, 13:29   

z komputerem było tak. Kupili go w niemczeh bardzo tanio bo koleś nie chciał sie w to bawić i nie wiedział co jest grane. Przywieziony był na lawecie do polski. Zmienili komputer, stacyjkę , przepływomierz i świece bo skakały obroty. Bity nie był tylko porysowany cały przód. Byłem przed malowaniem i widziałem że wyglądał paskudnie i nie było żadnej szpachli .mianowicie maska i oba błotniki.. Będę jeżdził po łodzi i długichokoło 300km 2razy w miesiącu. trasach na wschód polski czyli raczej dobre drogi na trasie, gorzej w łodzi!! cena to około 12.900 +opłaty. Kierownica nie jest wytarta ale dźwignia zmiany biegów traci oznakowania biegów wyciera sie.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2009, 20:02   

Skoro prosisz o sporne i wątpliwe punkty:
1. Jak wyżej wspomniane - białe kierunki
2. Grill chromowany (szły w post-liftach, od 1999)
3. brak halogenów (szły seryjnie)
4. konsola metalik (coś mi się wydaje że przed 1999 szła tylko w SE)
5. brak alusów (pewnie są już na jakiejś aukcji online :badgrin: )

Generalnie, owszem porysowaniem można to tłumaczyć, ale halogeny by mogli włożyć z powrotem, nie? Chyba ich nikt nie "porysował" :wink: . Tak samo kierunki IMO byłyby z powrotem czerwone jeśli to tylko lakiernicza robota (po co inwestować w coś co sprzedajemy, nie?).
Do tego wg. mnie inna konsola i niby całe ECU zmienione... :doubt:

Szczerze - nie napalałbym się.

Co do zawieszenia, to w Galantach nie jest źle. Poza słabym punktem w postaci jednego wachacza, to zawieszenie należy do bardzo wytrzymałych na zużycie jeśli porównać do innych marek.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2009, 20:11   

swinks_UK napisał/a:
4. konsola metalik (coś mi się wydaje że przed 1999 szła tylko w SE)

Konsola metalik to tylko akcesoryjne badziewie naklejane w Niemczech
swinks_UK napisał/a:
3. brak halogenów (szły seryjnie)

Fabrycznie wychodziły bez. Dokładano je w Nimczech.
Panowie, Sport Edition to wersja robiona lokalnie przez niemieckiego dystrybutora. Z fabryki w Japonii te samochody wyjeżdzały bez halogenów i na stalowych 15". Oczywiście z czarną konsolą środkową. 17" calowe felgi nie występują w CAPS, to też pomysł Niemców - stąd nalepka na słupku B kierowcy z napisem Dunlop i dorzucony rozmiar kół 17"
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2009, 20:57   

Może na początek: Galant EAxx w CAŁOŚCI był produkowany w Japonii, koniec kropka.

tomekrvf napisał/a:

Konsola metalik to tylko akcesoryjne badziewie naklejane w Niemczech


To nie badziewie itp. Było seryjnie montowane w JP w zależności od wersji. To "badziewie" jak piszesz jeździ w standardowym wyposażeniu wielu VR4, które Niemiec nie widziały na oczy a przybyły z JP bezpośrednio.

swinks_UK napisał/a:
3. brak halogenów (szły seryjnie)

Fabrycznie wychodziły bez. Dokładano je w Nimczech.
Panowie, Sport Edition to wersja robiona lokalnie przez niemieckiego dystrybutora. Z fabryki w Japonii te samochody wyjeżdzały bez halogenów i na stalowych 15". Oczywiście z czarną konsolą środkową. 17" calowe felgi nie występują w CAPS, to też pomysł Niemców - stąd nalepka na słupku B kierowcy z napisem Dunlop i dorzucony rozmiar kół 17"[/quote]

Co do SE - wersja ta nie jest jakąś lokalna odmianą - to oficjalna wersja Galatna (1996-2000). I dlatego Galanty SE wyglądają identycznie w Niemczech, Szwecji, Szwajcarii, Holandii czy UK. Cóż, czytając "wersja robiona lokalnie przez niemieckiego dystrybutora"...pozostaje mi się złośliwie :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Co do wyposażenia w felgi aluminiowe i halogeny. Obie te części były na OFICJALNYM standardowym wyposażeniu Galanta. Dlatego Galant w swoim czasie należał do droższych samochodów. To nie był Opel montowany do Polski, bo klienta nie było stać :twisted: .
Koła na felgach stalowych owszem były do kupienia w salonach Niemiec i reszty EU ale jako... dodatkowy zestaw kół zimowych (to ze względu na klimat).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2009, 22:41   

swinks_uk diesle wychodziły seryjnie na 14 calowych stalówkach. :twisted:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-02-2009, 07:19   

Owczar: nie seryjnie a w opcji :mrgreen:

Poza tym mamy omawiac tutaj pewien egzemplarz samochodu a nie polityke produkcyjna Mitsubishi.
I wyliczylem co mi nie pasi. A nie pasi mi caly przod tego auta. Bo jesli to jest SE (a tak sugeruje wnetrze - konsola i tapicerka) to przod ma caly przerobiony, w dodatku niedbale i byle jak.
Zderzak - standardowy goly z lat 1996-1998
Halogeny - owszem byly Gale bez halogenow np. w USA, ale tam w zderzaku byly zintegrowane zaslepki, ktore ewentualnie trzeba bylo wyciac. Tu masz puste dziury, czyli w zderzaku kiedys byly halogeny.
Grill - jak pisalem
Kierunki - jak wyzej
ECU - zmiana

To nie jest przod z SE, poza tym SE mialo alusy i to bezdyskusyjnie.

Wyrazilem swoje watpliwosci. Dzial "kupuj" jest przeciez i po to by uchronic sie od potencjalnych wpadek. Kupno auta to nie zakup batonika. Jestesmy tu po m.in. by kolega, ktory pytal byc moze nie wydal niepotrzebnie swych ciezko zarobionych pieniedzy na auto, ktore moglo byc:
- po dzwonie
- kradzione
- uszkodzone trwale
itp.
Co nie znaczy ze tak bylo... Obowiazuja nas pewne standardy i jesli cos nie halo z autem to trzeba mowic, nie? :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jacekb 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 79
Skąd: lubin
Wysłany: 11-02-2009, 07:45   

swinks_UK - popieram.
Szukaj dalej. Można kupić lepiej i też taniej.
_________________

 
 
senna 
Nowy Forumowicz

Auto: chce Galanta
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 11-02-2009, 09:46   

Dziękuje panowie za Wasze opinie i uzmysłowienie mi paru rzeczy na temat auta. Nie sądziłem że tak szybko dostanę odpowiedzi na moje pytania. Jestem naprawde pod wrażeniem tak szybkiego reagowania i pomocy klubowiczów. Sądziłem że Galant to strasznie niszowy samochód na naszych ''drogach??' (kozich bobkach), a jednak miło się zaskoczyłem. Pierwszy raz jechałem samochodem, w którym czuć świetną moc auta chociaz to tylko 2.0 i diametralnie z planów kupna mazdy 626 przerzuciłem sie na Galanta. Co z tego wyjdzie ?? Zobaczymy Jestem strasznie wdzięczny za wasze opinie. Jak kupie, napewno dam znać!! :lol:
Pozdrawiam i do usłyszenia :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.