 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wskazówki przy kupnie VR-4 ECxx. |
Autor |
Wiadomość |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2009, 17:18 Wskazówki przy kupnie VR-4 ECxx.
|
|
|
SILNIK
Model 6A13 2.5 litra, 24 zawory V6, moc 260 i 280 koni (przed i po liftingu 1998).
Moc uzyskiwana jest głównie z 2 turbin, wiec należy zwrócić na nie uwagę.
Zwracamy uwagę na dymiący olej (niebieskawy) podczas pracy auta, co może wskazywać na zużycie turbin.
Można przy okazji wziąć trochę oleju na palec i sprawdzić czy łatwo się rozmazuje.
Jeśli jest czarny, warto poszukać innego auta.
Trzeba zainteresować się jak zawsze książką serwisową. Regularne wymiany olejów co ok 7 tyś km, oraz duże przeglądy co ok 15 tys.
Regularny serwis to podstawowa rzecz na która trzeba zwrócić uwagę.
Mogą się pojawić niepokojące dźwięki kiedy zużyją się popychacze hydrauliczne.
Poza denerwującym odglosem, nie jest to uszkodzenie które może skutkować zniszczeniem silnika, jednak należy się liczyć z wysokim kosztem naprawy tego elementu, z uwagi na konieczność kupienia zestawu dla 24 zaworów.
Ważna jest wymiana rozżadu co ok 90tys km., czyli praktycznie przy zakupie trzeba się liczyć z wydatkiem 3 tyś. zł. na tak zwany "duży remont" (oleje, filtry, rozżąd itd).
Auto jest praktycznie niezawodne. Problemy mogą pojawić się jeśli poprzedni wlaściciel nie dbał o auto i nie serwisował go odpowiednio.
Spokojna jazda pozwala na przejechanie 450 km na jednym baku.
Podobno da sie osiągnąć 11L/100, jednak aby czerpać frajde z jazdy trzeba sie liczyć ze spalaniem 15-20.
Generalnie jeśli nie bedziemy używać turbin, to teoretycznie bedzie to to samo co normalne V6.
Skrzynia manualna nie sprawia problemów. Należy tylko sprawdzić czy biegi wchodzą gładko i bez wysiłku.
Samoucząca skrzynia INVECS-II jest w stanie nauczyć sie stylu jazdy kierowcy i zmienia biegi tak szybko jak podczas zmiany manualnej.
Może sprawiać klopoty okolo 80km/h przy lekkim trzymaniu gazu, wibrujac calym autem.
Biegi mogą zmieniać się z opoźnieniem, albo zdawać się ześlizgiwać.
Koszt naprawy jest bardzo wysoki.
Auto należy testować na cieplym silniku i skrzyni, ponieważ wcześniej może okazać sie pozornie niefajna.
Nie należy auta nadwyrężać zanim nie nagrzeją sie wszystkie mechaniczne podzespoły (silnik, skrzynia, turbiny).
Jeśli auto dysponuje systemem AYC, warto go posłuchać. Będzie głośny jeśli olej nie był regularnie wymieniany.
Nasłuchiwać należy przed i po zakręcie.
Nowy AYC to ok 2500 funtów, więc warto to sprawdzić i negocjować w razie czego cenę.
ELEKTRYKA
Nie ma tu o czym pisać, chyba że trafimy na konsole multimedialną MMCS.
Jest to zintegrowany system audio, ale razem z klimatyzacją, więc wymiana na zwykłe radio wymaga kupienia panelu klimatyzacji i konsoli do niej, oraz troche rzeźbienia.
System MMCS jest w całości po Japońsku, trwają prace nad wgraniem angielskich opcji.
Japońskie auta są ograniczone elektronicznie do 180 kilometrów na godzinę i tak też wyskalowane są zegary, więc jeśli zdejmiemy ogranicznik, należy zmodyfikować zegary, aby wskazówka nie zablokowała sie poza skalą.
HAMULCE
Słaby punkt VRa. Auto jest ciężkie i porusza się szybko, warto więc zainwestować w wydajniejsze hamulce (popularne Ferodo DS2500).
Jeśli auto slabo hamuje, ale poza tym jeździ dobrze, warto poprostu zbić cenę, a hamulce i tak wymienic na lepsze niż seryjne. (podobna historia do wersji "cywilnej")
ZAWIESZENIE
Należy zwrócić uwagę na uszkodzenia felg, gdyź może to być objaw wcześniejszych przygód auta, a co za tym idzie, uszkodzenia zawieszenia.
Dynamiczna jazda może zetrzeć zewnętrzną krawędź przednich opony, ale nie jest to wyznacznik złej geometrii.
Generalnie jednak, opony powinny być rowno pościerane.
KOŁA
Standardowe felgi są mocne i mimo ze mają tylko 16 cali, warto sie zastanowić czy chcemy je wymieniać na większe, ponieważ im większa felga, tym mniej boku opony pozostaje do pracy w zakręcie. Optymalna wydaje sie 17 calowa felga (5x114,3 w przeciwieństwie do 4x114,3 w "cywilnym").
Warto sprawdzić czy felgi nie są obtarte, co może sugerować uszkodzenie zawieszenia.
KAROSERIA
W kwestii rdzy, japońskie jak i brytyjskie egzemplarze powinny być czyste.
Warto pokryc podwozie środkiem zabezpieczającym, aby zabezpieczyć je przed solą.
WNETRZE
Warto sprawdzić czy w bagażniku znajduje sie caly zestaw (narzedzia, podnośnik itp), ponieważ zdarza się że jest wyjmowany po aukcji.
zrodlo > www.clubvr4.com |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 23:27
|
|
|
warto sprawdzic tez rocznik a dokladnie rzecz biorac zakodowana date produkcji. nie jest to informacja powszechnie znana jak np system rozpowszechnionego w europie VIN
jako ze wszystkie vr4 sa pochodzenia JDM, te z angli tez razem z tymi 2xx sztukami, za tym idzie co nastepuje, zadne nie posiadaja VIN natomiast posiadaja numer nadwozia.
wyglada to tak:
date produkcji dokladna uzyskamy dzieki CAPS ktory obsluguje japonskie numery nadwozia. druga metoda jest metoda (uproszczona) dekodowania numeru. pierwsze dwie cyfry znacza numer roku serii produkcyjnej przy czym produkcja zaczela sie w roku 1996. trzecia cyfra to rodzaj silnika. ostatnie 4 cyfry to numer produktu. czyli lopatologicznie vr4 o numerze nadwozia EC5W-030xxxx to rok produkcji 1999 i analogicznie. w tej metodzie sa wyjatki, ale bardzo rzadkie i tylko na plus 1 rok w kilku przypadkach.
lift pierwszy nastapil z nadejsciem roku 1998, wszystkie EC5x-020xxxx i wzwyz sa poliftowe, to ten najwazniejszy dla nas lift. miedzy innymi podniesiono moc automatom ktore przed liftem mialy 20KM mniej niz reszta EC5x. zmienil sie tez body kit i zrezygnowano wreszcie z TCL. lift najlatwiej rozpoznac po np zderzaku przednim (EU avance), i podwojnych halogenach.
po nim tez byly zmiany, 3 ECU, 2 elektryki, 2 mechaniki. Wszystkie pozniejsze po lifcie zmiany sa malo wazne, no moze 1 mechaniczna miala inne mocowanie na pompie ABS co ma wplyw na latwosc i koszt przekladki. druga zmiana ECU w 2000 to nasz cel jesli tanim kosztem chcemy remapowac ECU @openecu.org
warto rowniez zastanowic sie nad typem samochodu jaki chcemy kupic. w calej rozciaglosci, przed i po lifcie (TAK!) rozroznia sie tylko i wylacznie dwie wersje. nie bylo zwyklego VR4- to znaczy wedlug mitsu w japonii przed liftem w 1998 byly dwa wersje. VR4 i VR4 Type S obie w automacie i manualu. po lifcie byly dalej 2 wersje: VR4 Type S i VR4 Type V ktory zastapil nazwa przedliftowe VR4. jak by nie patrzec sa 2 wersje:
TYPE S tylni dyferencjal z AYC
TYPE V tylni dyferencjal bez AYC
sa tez indeksy do nich, kazdy moze byc w wersji S z siedzeniami Recaro (czerwone, czarne i skorzane) i kierownica Momo (czarna lub czerwona skora). kazdy dodatkowo na zamowienie mogl miec zimowy pakiet Snow Bird (aku, alternator, maty, lusterka, nalepki, fotele...)
wszystkie typy wystepowaly zarowno ze skrzynia automatyczna jak i manualna. manualna skrzynia w calej rozciaglosci produkcji byla dostepna jako opcja i dlatego manuale byly przy zakupie i sa do teraz drozsze niz automaty co moze wydawac sie na poczatku niezrozumiale. dlatego tez zakupujac manuala musimy naszykowac sie na wiekszy koszt niz w przypadku automatu. jesli szukamy samochodu w japonii prawdopodobienstwo znalezienia tego co szukamy jest proporcjonalne do ilosci wyprodukowanych:
Type V < Type S < Type V manual < Type S manual
generalnie takze bylo znacznie wiecej wyprodukowanych EC5W niz EC5A w stosunku ~8/3 czyli latwiej znalezc Legnum VR4 niz Galanta VR4. Najtrudniej analogicznie Galanta VR4 type S w manualu i po lifcie.
kupujac w japonii na aukcji czy gdziestam po numerze nadwozia i zdjeciach nalezy uwazac na Legnum EC5W N/A 4WD 4WS. sa to samochody z silnikiem 6A13 SOHC nie DOHC czyli turba niet. chcialem w 2007 takiego EC5W-0015269 nawet sciagnac na dawce 4WS dla mojego VRa ale nie wyszlo, moze kiedys sciagne to zapodam jakies foty.
informacje z wlasnych zasobow. |
|
|
|
 |
|
|