Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 kat - szalejące obroty- pomożecie? :)
Autor Wiadomość
filipmel 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-02-2009, 00:10   Carisma 1.6 kat - szalejące obroty- pomożecie? :)

Witam. Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem carismy 1.6 '97. Autko cudne, kopiłem 3 dni temu od kolesia u którego stało 2 lata w garażu nie ruszane. Wszystko ładnie pięknie ale mam problem z obrotami. Zapewne takie tematy już były ale każdy miał inną na to odpowiedź więc wolę zapytać. Na zimnym silnik nie trzyma obrotów na luzie i gaśnie. Jak sie go potrzyma na gazie trochę lub przejedzie. jest ok przez jakiś czas - 800-900 obrotów. Z czasem jak temperatura rośnie obroty co pewien czas wskakują na 1300 a nawet 1600 na luzie. Co można z tym fantem począć? Próbowałem programować obroty zgodnie z instrukcjami ale nie dało to rezultatu. Mam nadzieje że doświadczone mitsumaniakki wiedzą co zaradzić. Dzięki i pozdrawiam.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 04-02-2009, 16:55   

spróbuj nauczyć Cari obrotó

wpisz w szukajce nauka obrotów i tam znajdziesz instrukcje

powinno pomóc

pozdrawiam
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
filipmel 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2009, 14:06   

Witam, uczyc obrotów próbowałem dwa razy bez rezultatu. Z tego co czytam na forum może to byc silniczek krokowy lub przepustnica? na zimnym nie trzyma obrotów a za to odpowiada ten krokowy, czy tak? A potem szaleje na 1500 na luzie. :(
 
 
Yaris2709
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 19:26   

Mogły sie tez podwiesić zawory. Miałem też podobne objawy, tzn gasł jak był zimny, na ciepłym nie było problemu.
 
 
marcinmijagi 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 25
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 11-02-2009, 19:13   

Witam! o moim problemie pisałem tez w temacie (1.6 fajkocewka), ale nie udalo sie rozwiazc problemu dlatego pisze tutaj. a mianowicie mam taki problem, ze na wolnych i tylko na wolnych obrotach swieca mi cewki zaplonowe, do tego wystepuje falowanie obrotów i drganie samochodu. W czasie jazdy jest Ok,dobrze sie wkreca na obroty i dynamicznie przyspiesza, mam pytanie odnosnie tego co napisalem, a mianowicie czy powodem tych niedomagan moze byc nieprawidlwa regulacja biegu jalowego?
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 11-02-2009, 21:36   

tym powodem pewnie sa swiecace cewki - jak swieca?? wywalaja iskry?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
marcinmijagi 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 25
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 12-02-2009, 06:34   

jest to wlasnie swiecenie a nie przeskok iskry, dotykalem miejsce w ktorym swieci i nic mnie nie kopie. jak tylko przygazuje to swiecenie zanika. elektryk powiedzial ze to nie cewki, poza tym zalozylem inne cewki i obroty bez zmian-nadal falowały.
_________________

 
 
rydek 
Mitsumaniak
rydek


Auto: Carisma 1,8 GDI Elegance.99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 63
Skąd: JELENIA GÓRA
Wysłany: 12-02-2009, 09:51   

ja obstawiałbym zasyfioną przepustnicę
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 23-03-2009, 13:11   

Moja teoria:
1. Uszkodził się modół sterujący krokowcem.
2. Poprzedni właściciel "naprawił" blokując obroty na przepustnicy (modół dalej uszkodzony)
3. W akcie desperacji sprzedaje auto. ( po 2 latach nieurzytkowania powinien być zasyfiony zbiornik paliwa i filtr poaliwa o tarczach chamulcowych nie wspominając)
4. Po nagrzaniu silnika obroty rosną do wartości ustalonej. Przeważnie spotkam się z wartością około 1100obr/min bez obciążenia.
5. Jeśli na nagrzanym silniku klima, światła, wspomaganie, obniżają obroty, a silnik krokowy nie przeciwdziała temu otwierając przepustnicę 100% to wina sterowania.
6. Brak automatycznego ssania to jeden z objawów niepoprawnej pracy sterownika silnika

W 1.6 16V uszkodzenie sterownika to chleb powszedni. Naprawa sterownika to koszt co najmniej 200zł. Kupić używany można nawet za 150zł. Mechanik STANDARDOWO zacznie naprawę od rozebrania krokowca i przepustnicy, potem zwali na przepływomierz, a na końcu zacznie gmerać przy zaworach. Tej usterki nie odcztasz podłączając pod komputer. Mylącym też jest sprawdzanie poprzez przekręcenie stacyjki i sprawdzanie czy krokowiec się ruszy (po przekręceniu kluczyka przy tej usterce się ruszy, chyba że jest max zasyfiony). Sterownika szukać pod prawym kolanem pasażera (numer MD... odczytasz wymontowując głośnik) albo przed lewarkiem (opcja łatwiejsza) POZDRAWIAM
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-03-2009, 00:03   

Na zimnym silniku obroty rosną początkowo do 2000r/min, po chwili spadają na 1500r/min i podczas rozgrzewania stopniowo zmniejszają się do 850r/min. Jeżeli zimny silnik nie wskakuje na wyższe obroty, może być uszkodzony czujnik temperatury, lub silnik krokowy. Bo rozumiem, że po rozgrzaniu problem znika? Jeżeli falują po rozgrzaniu czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie silnika krokowego. Na początek odczytaj błędy ECU. http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-12-2009, 19:38   

to jeszcze jedno pytanko o obroty... ściągam nogę z gazu i obrotomierz fiksuje i szaleje a wskazówka skacze, podczas dodawania gazu też lubi sobie podskoczyć


mam carisme 1.6 z 96 r.

gdzie szukać mam przyczyny?
 
 
petyer666 
Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 58
Skąd: lublin
Wysłany: 12-01-2010, 20:18   

siemasz mam identyczna cari:)
posluchaj ja mialem identycznie i wszyscy mi mowili ze krokowiec ze cos tam zebym uczyl obrotów i nic
okazało sie ze przez przypadek zajrzalem pod chłodnice i tam jest po ktorejs stronie rura duzego obiegu zardzewiala obejma i poscila -oczywiscie rura sie zsunela i wylał sie cały płyn chlodzacy hehehe dobrze ze nie jezdziłem wymienilem obejme i zalalem plynem -odpowietzałem! i po kłopocie -wiec sprawdz bo objawy mialem identyczne:)pozdro
_________________
benio
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-01-2010, 18:51   

Raczej to nie to, płyn cały czas mam a i do tego chłodzenie działa jak trzeba. Tak to by się chyba silnik zaczął przegrzewać czy coś. Kurcze zimno na dworze, zaspy a paliwa Mitsu łyka jak cholera :/
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-01-2010, 23:36   

Skoro zwiększyło Ci się spalanie.. to sprawdzałeś może termostat czy napewno jest sprawny?
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2010, 16:14   

Wentylator się uruchamia (przy wypychaniu auta z zasp się włączał), tak więc sądzę że nie to. No i dość szybko się nagrzewa (w porównaniu z moją byłą Corsą) dlatego też to wykluczam. Kurcze, może ta linka mi się przy skrzyni lub przy prędkościomierzu przeciera, bowiem autko jak się nagrzeje, to czasem obrotomierz lubi całkiem sfiksować i skacze w wysokich amplitudach od 2,5 tys do 4,5 na postoju, a podczas jazdy skacząc zwiększa się id 4,5 do hmm 7 (tak pi razy drzwi), ale zaglądnę tam jak będzie cieplej i jak znajdę jakąś instrukcję jak to jest zamontowane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.