Przewody WN od Hyundaia |
Autor |
Wiadomość |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-06-2005, 20:41 Przewody WN od Hyundaia
|
|
|
Czy beda pasowaly przewody WN do mojego lancera 4G15 od jakiegos hyundaia z silnikiem 1,5?
Mam na mysli oryginalne przewody. Mysle ze beda duzo tansze.
Co myslicie o takim rozwiazaniu problemow z przewodami WN?
Moze ktos zna cene takich przewodow?
Jako uzasadnienie moge podac ze ori uszczelniacze kosztuja ok 4zl podczas gdy ori do lancera ok 30zl |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 23-06-2005, 09:56
|
|
|
Widze ze sie nikt nie orientuje .
No chyba ze ten temat juz byl poruszany ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2005, 12:50
|
|
|
Pasują. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2005, 21:24
|
|
|
Pasuja, ja takich uzywam, zaplacilem 115,- ale do dohc sa drozsze |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 28-06-2005, 17:02
|
|
|
1. Bylem dzis kupic te przewody - ale nie kupilem bo z wygladu takie same (na oko przynajmniej) tylko czarne , no i wydaje mi sie ze sa dluzsze. Moga byc dluzsze czy lepiej nie? Jak beda dluzsze to przeciez ich rezystancja tez bedzie inna niz krotszych a to chyba ma znaczenie - czy nie ma?
Cena tych przewodow to 110zl - sa to ori do hyundaya, cena zamiennika to 105zl .
2. Zauwazylem juz kilka razy ze podczas jazdy czasem mi "przeskoczy" wskazowka od obrotomierza. Czy to moze byc wina starych kabli? Jak nie to czego?
ps. kupilem tez swiece NGK made in japan po 11zl |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2005, 17:38
|
|
|
ze wskazowka obrotomierza przeskoczy to moze byc wina zasniedzialych wtyczek obrotomierza |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2005, 23:33
|
|
|
Co z tego ze czarne? Pozatym moze sa dluzsze od twoich kabli bo towje sa jakies JC lub cos podobnego |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 29-06-2005, 09:14
|
|
|
piorek napisał/a: | Co z tego ze czarne? |
Nic tak sobie to napisalem .
piorek napisał/a: | Pozatym moze sa dluzsze od twoich kabli bo towje sa jakies JC lub cos podobnego |
Ja mam jeszcze ori przewody Mitsubishi a nie jakies z JC.
Moze mi ktos napisac czy moge kupic dluzsze kable? I czy nie ma znaczenia ich rezystancja? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2005, 09:35
|
|
|
Jasne, że oporność kabli ma znaczenie. Jak świeca ma przerwę 1.1 mm to w normalnych warunkach potrzebne jest min. 1100 V żeby przeskoczyła iskra. Stara zasada mówi, że niezbędne jest 1000V na każdy 1 mm. Jeśli więc kable będą miały za dużą oporność to iskra nie przeskoczy - zaczniesz gubić zapłony, zniszczysz katalizator i wiele innych negatywnych rzeczy.
Na jakimś forum (nie pamiętam czy tu czy MKP) był link do ciekawej dyskusji o kablach WN. Polecam Ci lekturę strony www.ngk.pl - tam jest trochę o kablach.
Oczywiście jest pewna tolerancja, bo opór kabla zależy (m.in.) od długości - w końcu 1 kabel jest najkrótszy a 4 najdłuższy a cewka (tudzież inny wytwórca odpowiedniego napięcia) jest wspólna i radzi sobie z tymi kablami. Z tego co pamiętam, to w Mitsubishi zalecają aby opór kabli był rzędu 10 kOm na łokieć (czyli ok. 30 cm), a opór najdłuższego nie przekraczał 15 kOm. Ale nie pamiętam tego dokładnie - kiedyś w jakimś PDFie czytałem. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 29-06-2005, 09:43
|
|
|
Na tej stronce nie ma nic ciekawego do czytania.
Jesli chodzi o katalizator to i tak go juz nie mam.
Ale nie o to mi chodzi. Wszyscy twierdziliscie ze kable pasuja od hyundaya. Jak juz pisalem koncowki tych kabli sa takie same, jest inna dlugosc tych kabli.
Mam isc po prostu i sprawdzac w sklepie jaka opornosc maja te kable? Przeciez jak to sa silniki takie jak w mitsu to dlaczego jest inna dlugosc tych kabli? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 30-06-2005, 06:59
|
|
|
Przepraszam ale drażnią mnie niekiedy takie ciągnące tematy praktycznie o niczym....
- kable zawsze pod sklepem można przymierzyć sprawdzić czy pasują na długość, nikt Ci tego nie może zabronić....jesteś klientem ARTI - "nas klient nas PAN"
- jeżeli chodzi o oporność i takie tam.... jeżeli kable według katalogu są przeznaczone do 1,5 GLX to i po problemie... a w Hultaju były identyczne silniki więc ja nie widzę problemu... a że krótsze... zwróć uwage na oryginał mają dość dużo zapasu na gługości może poprostu poszli za oszczędnością i są troszkę krótsze, a może jakiś uchwycik jest minimalnie w innym miejscu co dyktuje zmianę długości kabla....
POZDRO |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-06-2005, 10:54
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Przepraszam ale drażnią mnie niekiedy takie ciągnące tematy praktycznie o niczym....
|
Jak to o niczym!!!!! Długosc kabla to nic?
ROMEL napisał/a: |
a że krótsze... zwróć uwage na oryginał mają dość dużo zapasu na gługości może poprostu poszli za oszczędnością i są troszkę krótsze, a może jakiś uchwycik jest minimalnie w innym miejscu co dyktuje zmianę długości kabla....
POZDRO |
Nigdzie nie pisalem ze kable od hultaja sa krotsze, ale wprost przeciwnie |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 30-06-2005, 11:18
|
|
|
Krótsze dłuższe co za różnica - tak czy inaczej kable możesz przymierzyć - jak pewnie wiesz sentencją wypowiedzi nie był temat długości kabli tylko to że możesz przymierzyc w swoim aucie pod sklepem...
A określenie "o niczym" nie odbieraj jednoznacznie i dosłownie czy tez złośliwie - jeden wyraz może mieć kilka znaczeń - istnieje coś takiego jak porównanie w języku polskim....
POZDRO |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 05-07-2005, 14:45
|
|
|
Dobra bylem jeszcze raz w tym sklepie no i pomierzylem wszystkie kable no i wynika z tego ze kazdy kabel od hultaja jest dluzszy od moich ok 15 do 20cm. Mowie o kablach od hultaja 1,5 na gazniku. Kable od hultaja na wtrysku maja zblizone dlugosci jak moje tylko ze maja jakies dziwne koncowki .
Mam brac te dluzsze o 20 cm kable czy szukac innych? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 05-07-2005, 15:41
|
|
|
Chyba przez te dwadzieścia centymetrów iskra nie pójdzie na piwo .
Ja bym szybciej patrzył na grubość i materiał izolacji a nie na długość przewodów .
Przy bardzo dużych napięciach straty energetyczne są tak znikome że pomijalne . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
|