| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [E33A 2.0] Wycieraczki |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | misio-1992   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Lut 2008
 Posty: 170
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |    Wysłany: 13-02-2009, 17:51   [E33A 2.0] Wycieraczki |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio zauważyłem że zwalniają mi wycieraczki.Czy może mi ktoś doradzić jak rozebrać cały mechanizm ich napędu.Chodzi mi głównie o to jak odłączyć silniczek od całej reszty. Moje autko to Mitsubishi Galant 89 2.0
   |  
				| _________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Janusz 58   Mitsumaniak
 SIGMA & 3000GT
 
  
 Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 79
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2009, 18:08   wycieraczki |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj... Troche akrobacji,trzeba odkręcić maskownicę ta metalowa pod szybą wtedy zobaczysz jedno wcięcie od strony lewej wycieraczki i drugie w pobliżu drugiej oczywiście w karoserii dostać się jest ciężko trzeba włożyć rączkę w to wycięcie i wtedy wyczujesz prowadnice wycieraczek i z lewej strony jak włożysz rękę w kierunku lewego błotnika wyczujesz połączenie z silnikiem,miałem u siebie podobny problem wystarczyło trochę odrdzewiacza i przesmarowanie smarem w areozolu tylko z dłuższym przedłużeniem bo ciężko się dostać żeby spryskać jak spryskasz odrdzewiaczem to włącz wycieraki niech ten "siuwaks" dojdzie do elementów pracujących podobnie z prawej strony,prawdopodobnie zapiekło się tak jak u mnie i wycieraczki ledwo chodziły trochę ciężko to wytłumaczyć pisząc jak już się dostaniesz zobaczysz te otwory włącz wycieraczki i zobaczysz gdzie po której jest największy opór i tam trzeba zastosować te specyfiki o których pisałem,ponownie włączyć na najniższy bieg i trochę pomóc tej prowadnicy jak się bardzo zapiekło oczywiście wszystko wykonuj przy podniesionych wycierakach żeby zmniejszyć opór,powodzenia jak coś więcej lub wyjdzie jakiś problem  to pisz...
   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | i_Lolek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E33a
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 214
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2010, 01:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | może ktoś podać długości wycieraczek przednich, jakie były w orginale ? przy okazji jak jest montowana wycieraczka tylna. czy zdejmuje sie ja za pomocą śrubokręta (odkręca dwie srubeczki o srednicy 3mm) ?
 jeśli tak, to gdzie taką kupić ?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2010, 06:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | przód: 48 cm kierowca, 45 cm pasażer tył: 51 cm, wycieraczkę taką kupisz w ASO, ale taniej wychodzi kupić specjalną przelotkę (też w ASO) na te 2 śrubki i montować zwykłe wycieraczki
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | i_Lolek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E33a
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 214
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2010, 11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | przód: 48 cm kierowca, 45 cm pasażer tył: 51 cm, wycieraczkę taką kupisz w ASO, ale taniej wychodzi kupić specjalną przelotkę (też w ASO) na te 2 śrubki i montować zwykłe wycieraczki
 | 
 dzięki Krzyżak.
 ale prawde mówiąc, to miałem nadzieje że idą tam większe.
 a czy jakieś większe dadzą radę ?
 bo co do firmy to myślę o polskich MotGum'ach.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | qattro18   Forumowicz
 
 Auto: E32A
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 25 Sty 2009
 Posty: 58
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2010, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Założyłem na przód 2x52 cm i dają rade niemieckie alka około 10 zł/szt i nie chcę innych przeżyły zimę i są nadal dobre |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | i_Lolek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E33a
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 214
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2010, 01:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qattro18 napisał/a: |  	  | Założyłem na przód 2x52 cm i dają rade niemieckie alka około 10 zł/szt i nie chcę innych przeżyły zimę i są nadal dobre | 
 ja tez odstąpiłem od orginału. założyłem 53/48cm 15/11zł
 a na tył dałem używaną starą 53cm. z lotką.
 ta lotka chyba robi swoje, bo nie mam żadnych smug.
 
   może nastepne będą Alka, skoro je chwalisz.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2010, 14:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Również użytkuję wycieraczki Alca. I również większe (sporo) niż fabryczny rozmiar. Jak go kupiłem, u kierowcy miałem płaską wycieraczkę...64cm  Wchodziła na styk, ale się mieściła. Teraz mam coś 58, czy 60, coś takiego, zwykła Alca, i daje rade  Na tył założyłem jednak fabryczne 48cm, bo większa wycieraczka wykracza poza zasięg ogrzewania szyby, co w zimie oznacza szorowanie po lodzie. PS. Nie wiedziałem że są specjalne przejściówki na tylną wycieraczke, z przykręcanej na wciskaną. Zmienilem samą gumkę, i jest ok. A swoją drogą ile może kosztować taka przejscióweczka?
 |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2010, 18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kamilek napisał/a: |  	  | Nie wiedziałem że są specjalne przejściówki na tylną wycieraczke, z przykręcanej na wciskaną. Zmienilem samą gumkę, i jest ok. A swoją drogą ile może kosztować taka przejscióweczka? | 
 Już nie pamiętam - z 5 lat temu od Japaneze brałem. Oryginał, więc w każdym ASO dostaniesz. Chyba z 10-15 zł to kosztuje.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |