Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
skrzynia automat 3.0 24V
Autor Wiadomość
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 12-02-2009, 23:40   skrzynia automat 3.0 24V

Może ktoś z Was czuje się mocny w temacie automatu,bo chciałem naprawić w mojej drugiej Sigmusi - objawy..... praca w trybie awaryjnym,nie wchodzi wsteczny tzn.wchodzi ,ale nie ciągnie,jak zdjąłem miskę to wokół magnesów było oprócz standardowych małych wiórków będących wynikiem eksploatacji kilka większych i olej nie miał charakterystycznego czerwonego koloru tylko taka czerwień zmieszana z metalicznym kolorem,zapach - nie czuć spalonym olejem,może potraficie coś doradzić-pomóc, czy to już szmelc,czy da się to naprawić,pozdrawiam .
_________________

 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2009, 12:48   

Po pierwsze nie jeździj nim - albo stracisz szanse - powiedz ile ma kilometrów przejechanych i czy wiesz jakie są kody diagnostyczne. warto też nie zabrudzić wnętrza skrzyni. oleju nie wlewaj za zadne skarby starego. niech sobie stoi. to musi wziąć ktośna warsztat , bo samemu w automacie bez narzędzi sienie grzebie.

ps. większe opiłki są groźne , pozatym sprawdź czy to aluminium (miękkie opiłki , tnz do zgniecenia kombinerkami) albo stal ( twarde) jak są twarde , to może nie uszkodziłeś czegoś bardzo poważnego , miękie opiłki na filtrze , to znaczy zę coś doszło do korpusu skrzyni - to już źle.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2009, 16:06   skrzynia automat 3.0 24V

Dzięki za cenne rady...,co znaczy posłuchać ludzi którzy maja większe doświadczenie...!Olej spuściłem i na razie nie zalewam nowym i nie zakładam nowego filtra,te opiłki są raczej twarde zresztą jak wypłukałem miskę to zdjąłem je wszystkie z magnesików także wszystkie są jeden jest cieńszy złoty kolor metalu po jednej stronie,a po drugiej metaliczny zakręciłem dekiel i czekam na opinię z Waszej strony co robić.....? czy zalać nowym olejem i założyć nowy filtr czy samemu zacząć robić mam możliwość ściągnięcia sobie ze USA części do tej skrzyni tylko nie wiem co i nie wiem czy teraz jak spuściłem olej można sczytać błędy i nie bardzo wiem jak i co który będzie znaczył,pozdrawiam i oczekuje dalszych cennych rad.
_________________

 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2009, 17:17   

Jeśli chcesz zalewać samemu , to ATF 4+ i obowiązkowo zawszze filtr wymień, oczywiście wymieniaj dynamicznie ,będziesz potrzebował 7 litrów na skrzynie + 2 litry na płukanie , taki jest najlepszy do diamante/sigmy w automacie. W silnik z tego co dostałem ostatnio cynk najlepiej wlewać 10w70 Valvoline. Sam jeżdżę na takim koło 4k mil i wszystko idealnie.

Co do napraw , to jesli nie wiesz co sie zepsuło to tym bardziej nie naprawiaj :D

Znam gościa koło łodzi który mówił ,że się zna , to może Ci pomóc w diagnostyce (do tarnowa to troche daleko a komputera nie wywiozę ;) ) Pozdrawiam.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2009, 17:53   

Okey akurat na takich olejach jeżdżę mam tylko pytanie czy jak zaleję i wymienię filtr to skrzynia zagra przy takich objawach jak pytałem i takich skrawków metalu,a jak należy zrobić tą zmianę dynamicznie możesz mi dokładnie wytłumaczyć.....?A znasz może i masz opinię o tym "macherze" od skrzyń,który nie kasuje tylko naprawia
_________________

 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 19:27   

Witam!
Tutaj masz coś pomocnego:

http://forum.mitsumaniaki...ighlight=dexron

Przejechałem na tym oleju już 50 tys km i jest ok nic nie szarpie, nie ma problemów po prostu alej olejem i nie czekaj aż śnieg stopnieje bo to problemu nie rozwiąże, sczytaj błędy
tutaj masz jak to zrobić

http://forum.mitsumaniaki...ie+b%B3%EAd%F3w jak sczytasz błędy do skrzyni masz we wtyczce po lewej stronie koło bezpieczników po prawej stronie kostki 1 od dołu to minus i 1 od góry to pin od skrzyni napisz które błędy ci "wymruga" to powiemy ci jaka jest usterka
Pozdrowionka
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2009, 20:19   

Dzięki kolego za Twoje rady,tzn. żeby zalać olejem i odpalić pomimo tych opiłków i braku wstecznego przed zlaniem oleju i awaryjna pracą skrzyni,bo w tej chwili stoi bez oleju,piszesz o sczytaniu błędów czy mam sczytać jak zaleje olejem czy tak jak w tej chwili tylko przekręcić stacyjkę,wiesz nie bardzo wiem co i jak z ta dynamiczną wymiana jak to zrobić bo mi ze skrzyni zeszło około 5,5 l,a jak ma zejść te 2l. sorry........., że tak pytam,ale ja nie jestem mechanikiem dlatego Was proszę o pomoc bo macie większe doświadczenie ,a niektórzy z Was są mechanikami z zawodu,pozdrawiam.
_________________

 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 20:54   

Do sczytania błędów nie musisz zalewać skrzyni olejem tylko daj na N lub P i włącz zapłon bez rozruchu silnika.
Dynamiczna wymiana polega na całkowitym spuszczeniu oleju najlepiej tam gdzie wymieniają olej bo maja to ustrojstwo natomiast ty dolejesz tyle ile ci zeszło ze skrzyni, oczywiście najpierw zdiagnozuj nr błędu i wtedy się okaże czy jest potrzeba zalania teraz oleju, czy nie trzeba się udać do mechanika, czy też szukać nowej.
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2009, 21:00   

Dzięki za porady zrobię tak jak mówisz i napiszę do Ciebie co dalej robić pozdrowienia z zaśnieżonej Łodzi,Janek.
_________________

 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-03-2009, 22:34   

jakby co mam skrzynkę automat do odkupienia :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.