Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Zderzak przedni w galancie EA [FAQ]
Autor Wiadomość
wolfgang
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2007, 14:01   [EAxx] Zderzak przedni w galancie EA [FAQ]

No własnie. Jak to zrobić możliwie szybko i aby niczego nie uszkodzić?
Słyszałem o "czarodziejskich czterech śrubkach" i zderzak wyjeżdża nam w całości do przodu (a moze tylko w starym modelu 8)
Szykuję sie do wymiany owego podzespołu i chciałbym to zrobić bez uszkodzeń :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-11-2009, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzychu76 
Mitsumaniak
Krzychu76

Auto: GALANT 2.0 16V '97 EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-06-2007, 14:28   

musisz otworzyc maskę, odpiąć gril, poluziwać reflektory no i poodpinac wszystkie spinki plastikowe które znajdziesz - łącznie z tymi pod spodem zderzaka. Popatrz dobrze na spinki z nadkolami tam chyba też są po dwie na stronę o ile dobrze pamietam. Jak wszystkie czarne łby będą odłożone do jakiego pojemnika co by nie pogineli :wink: z wyczuciem wyciągnij zderzak poziomo do przodu. Mocowanie zderzaka po bokach do błotników jest ........może inaczej - zderzak jest w tych punktach tylko wsuwany na "bolec" czyli posiada zaczep otwarty w kształcie litery U i zwyczajnie się to wysuwa. Tylko zrówb to umiejętnie bo jeśli powyłamywujesz te zaczepy to potem nie przymocujesz zderzaka dobrze i bedzie obijał sie o błotniki.
To chyba tyle....powodzenia. o ile jeszcze tego nie zrobiles bo widze data posta dość już odległa 8)
_________________
@4G63 INSIDE!
 
 
 
wolfgang
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 10:24   

Dzięki, dzięki ..... no jeszcze nie robiłem , bo coś mi się czas znacznie wydłużył :lol: :lol:
 
 
Krzychu76 
Mitsumaniak
Krzychu76

Auto: GALANT 2.0 16V '97 EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-06-2007, 14:57   

czasem tak bywa - zawsze coś stanie na przeszkodzie ;)
pozdrawiam,
_________________
@4G63 INSIDE!
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2007, 22:55   

wolfgang, czyzby wymiana na SE :?:
 
 
wolfgang
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2007, 14:31   

Ależ nie. po prostu mój jest juz tak "uszczknięty" zebem czasu i spotkaniem "żona-sarenka", ze niestety aby się nie denerwować patrząc na całe auto muszę go wymienić. Mam już inny, oczywiscie oryginał i nawet kolor mi sie zgadza, co mnie bardzo :mrgreen: .
Poza tym przy okazji chcę zrobić parchle na tylnych nadkolach (kolejna miśkowa zgaga).
Jednym słowem zyskam nową jakość :rolleyes:
 
 
loop999
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 23:56   jak sciągnąc zderzak?

witam mam problem tego typu ze muszę zdjąć zderzak . czy zdejmował już ktoś ten zderzak przedni. jeżeli tak to prosił bym o pomoc gdzie są umieszczone śruby do odkręcenia . z góry dziękuje
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 15-02-2009, 00:02   



Zacznij od zdjęcia grilla, odkręcisz to co jest pod nim, później boki - łatwy dostęp. Od dołu odpinasz halogen. W kilku miejscach zderzak jest na takich wkładkach, które trzeba pociągnąć w dół siłą...
 
 
winter1986 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 kombi 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 86
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-02-2009, 00:15   

Wbrew pozorom ściągnięcie zderzaka nie jest takie proste. Trzeba zacząć od wyciągnięcia grilla (jest na takie plastikowe klipsy - ostrożnie ściągaj żeby nie połamać ich) Potem trzeba poluzować reflektory (pod reflektorami są po 3-4 klipsy plastikowe) potem klipsy od spodu i po dwie śruby w nadkolach (mi właśnie nie chce jedna wyjść od strony pasażera) ale pomęczę się z tym jak się nieco wypogodzi. A tu instrukcja ściągania zderzaka od Krzychu76

http://forum.mitsumaniaki...przedni+zderzak
_________________
"Jeśli nie chcesz być ślepy ... naucz się wiedzieć"
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2009, 00:48   

seir napisał/a:
...
Zacznij od zdjęcia grilla, odkręcisz to co jest pod nim, później boki - łatwy dostęp. Od dołu odpinasz halogen. W kilku miejscach zderzak jest na takich wkładkach, które trzeba pociągnąć w dół siłą...

jak najbardziej popieram, najprosciej, najlepiej i w dodatku podparte instrukcja serwisowa.

sa oczywiscie inne sposoby sciagania zderzaka, np odkrecamy blotniki, zdejmujemy kola ect ale to nie znaczy ze sa one lepsze. szczegolnie osobie ktora pierwszy raz podchodzi do czegos takiego nie proponuje sie ryzykownego podwazania swiatel celem wyciagniecia 8 klipsow ktore mozna wyciagnac po poprawnym odkreceniu zderzaka, ciekawe jak by je tam wcisnac z powrotem, te klipsy po poluzowaniu swiatel :lol:
czyli jeszcze raz w roczniku 98 mamy jak na rysunku po 2 wkrety idace w blotniki, 2 sruby pod grilem trzymajace wzmocnienie zderzaka, 2 sruby pod mocowaniem rejestracji, prawdopodobnie klipsy po 1 na fartuch i 4 prawdopodobnie w oslonie silnika. te 2 ostatnie pozycje niekoniecznie oczywiscie musza jeszcze istniec w Twoim aucie. zderzak schodzi sam, odpinasz i odkrecasz halogeny i wypinasz wzmocnienie ze zderzaka jesli potrzebujesz go np malowac lub wymienic.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-02-2009, 07:35   

Jak już wspomniane. Łatwiej dzjąć zderzak razem z listwą usztywniającą profil, która jest mocowana do zderzaka na klipsy. Czyli:
1. zdjąć grill (klipsy)
2. dwie śruby mocujące wąsy listwy zderzaka (10mm)
3. dwie sruby obok reflektorów (10mm)
4 2x2 śruby mocujące końce zderzaka do nadkoli (10mm) - koła skręcasz max. na zewnątrz i odginasz nadkola - masz dostęp.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
loop999
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2009, 11:20   

czyli nie jest to takie proste to się jeszcze zastanowię na malowanie zderzaka na aucie :)
 
 
winter1986 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 kombi 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 86
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-02-2009, 11:51   

Ja na razie jestem w trakcie ściągania (też muszę oddać zderzak do pomalowania). U mnie wygląda to tak, że zderzak trzyma się już tylko na jednej śrubie w nadkolu (po jednej i drugiej stronie) wszystkie klipsy wypięte już są (te pod reflektorami też). Myślałem tylko właśnie jaki będzie później najprostszy sposób na wsadzenie zderzaka a dokładniej na wpięcie klipsów pod reflektory (bo przy wyciąganiu tych klipsów namęczyłem się z ojcem - on trzymał reflektor a ja podważałem klipsy i wyciągałem). Przyznam się że nie spodziewałem się takich utrudnień przy ściągnięciu zderzaka.
_________________
"Jeśli nie chcesz być ślepy ... naucz się wiedzieć"
 
 
 
xcracing 
Mitsumaniak
Fan starszych Mitsu


Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-02-2009, 11:55   

No nie jest aż tak źle z tym zderzakiem, fachowcem nie jestem, za pierwszym razem w 40 min się z tym uporałem, później zszedłem do 15 :mrgreen:
Trochę zastanowienia i powoli ze wszystkim się uporasz, nawet bez instrukcji.
_________________
Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był :(
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==

==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 15-02-2009, 14:00   

Jak nie masz płyty osłaniającej silnik od zabrudzeń z drogi to łatwo wczepić zapinki przy reflektorach, ale trzeba z podenieść podnośnikiem koło od strony reflektora przy którym chcemy pracować i wejść ze zderzakiem pod auto, zderzak umieścić tak jak powinien być, ręką po stronie zewnętrznej utrzymywać właściwą pozycję, a drugą ręką dopychać zderzak trzymając dłoń jak najbliżej wsuwek. I pchać mocno! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.