 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3 '99] Elektryka - próba zapłonu i wszystko gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
piothrix
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A '99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-02-2009, 23:48 [CJ1A 1.3 '99] Elektryka - próba zapłonu i wszystko gaśnie
|
|
|
Witam serdecznie,
Ostatnio nęka mnie w moim colcie cj0 z silnikiem 1.3 (rocznik 1999) następujący problem:
W momencie przekręcenia kluczyka w pozycje 2. (start rozrusznika) nagle wszystko zgasło - tak jakby brak energii, i chyba cos strzeliło z okolic akumulatora. Zero reakcji, nie świeci się żadna lampka. Otwieram maske, sprawdzam bezpieczniki- są O.K. Po chwili wszystko wróciło do normy - auto odpaliło normalnie, ale radio, zegarek i ECU zbugiły swoje ustawienia- czyli tak jakby nie było zasilania. Przez półtora tygodnia sytuacja się nie powtórzyła.
Po tym okresie znowu to samo. Przekręcam kluczyk w pozycje 1. - świecą się ładnie kontrolki, podświetla się zegarek, przekręcam na pozycje 2. - start i wszystko gaśnie. Tym razem tak szybko nie chciało się naprawić. Sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki, poruszałem tam w skrzynce mysląc, że coś nie łączy i dalej nic. Poruszałem klemą minusową, okazało się, że była dosyć luźna i patrze - wróciło oświetlenie w kabinie i auto odpaliło normalnie. Przeczyściłem klemy, podokręcałem je ciesząc się, że problem rozwiązany i tak jeździłem kolejne kilka dni.
Dzisiaj sytuacja ponownie się powtórzyła- znowu klema się poluzowała? wysiadam zmierzam w kierunku maski i patrze juz oświetlenie wróciło i auto dało się odpalić bez namniejszego problemu.... Co się dzieje?
Nie mam pojęcia o co chodzi? Akumulator wydaje się być w dobrym stanie. Przy obecnych warunkach pogodowych odpala w sumie na dotyk (poza wyjątkami gdy wszystko gaśnie bez powodu). Nie wiem gdzie zacząć szukać. Między pierwszym zaistnieniem sytuacji a drugim wymieniłem świece i przewody. Po drugim przypadku czyszczenie klem. Ale co teraz? Wilgoć? Tak się składa, że za pierwszym razem i trzecim auto było na myjni, ale drugi przypadek zdarzył się w słoneczny, suchy dzień. Auto w nocy garażowane.
Czy w tym modelu jest jakiś główny przekaźnik, który rozłącza całą elektrykę? Bo jedynie to mi pasuje.
Dodam, że w momencie przekręcania kluczyka w pozycje startu nie słychać JESZCZE pracy rozrusznika, czyli rozłączenie następuje przed startem rozrusznika.
Dziękuję za wszelką pomoc i rady.
Piothrix |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2009, 17:38
|
|
|
Wyczyść porządnie obie klemy, przykręć na sztywno, nasmaruj wazeliną techniczną i masz po problemie. Bezpieczników nie ruszaj, bo nie ma potrzeby. |
|
|
|
 |
piothrix
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A '99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-02-2009, 21:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wyczyść porządnie obie klemy, przykręć na sztywno, nasmaruj wazeliną techniczną i masz po problemie. Bezpieczników nie ruszaj, bo nie ma potrzeby. |
Jeszcze raz sie dzisiaj za to zabralem: porządnie przeszlifowałem klemy i elektrody szczotką drucianą, a następnie wypolerowałem drobnoziarnistym papierem ściernym. Całość skręcona na sztywno i zabezpieczona wazeliną techniczną. Mam nadzieję, że to była tego wina. |
|
|
|
 |
|
|