V max czy na pewno wynosi tyle tyle co twierdzi producent? |
Autor |
Wiadomość |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 15-02-2009, 19:54 V max czy na pewno wynosi tyle tyle co twierdzi producent?
|
|
|
Witam
Przejechałem ponad 10 tkm OutkiemII 2,0 DID i nie udało mi się osiągnąc wyższej prędkości niż 180km/h ( i to na 5 biegu, na 6 biegu 170, co ciekawe obroty wynoszą wtedy 3500-3800 obr/min i nic więcej , nawet przy dość długiej jeżdzie z pedałem gazu w podłodze) próby na Wrocławskiej A-4.
Niewiem czy posiadam felerny egzemplarz, czy tak ma być. Producent jednak wspomina o v-max 187 km/h.
Jak jest u Was?
Pozdro |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 15-02-2009, 20:39
|
|
|
proponuję: 1 . pojechc na serwis czy nie masz jakiś błędów w centrali sterującej. 2. niech serwis spr. opaskę na rurze turbo - nie mam tego silnika ale wiem że takowa lubi spaśc lub się obluzowac - wtedy silnik nie osiągnie pełnej mocy. 3. test na hamowni - czy silnik "trzyma" moc i Mn podany przez producenta.... "zatrzymywanie" się silnika na podanych przez ciebie obr. nie jest normalne i jest typowym objawem niedoboru mocy. powodzenia |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-02-2009, 20:45
|
|
|
Z tego co pamiętam z fizyki to opory powietrza rosną z kwadratem prędkości i są zależne m.in. od powierzchni przekroju poprzecznego pojazdu a ta w przypadku Outlandera jest dość spora. Innymi słowy przy pewnej prędkości silnik nie jest już w stanie pokonać wszystkich oporów ruchu i nie damy rady wkręcić go na wyższe obroty.
Jak dla mnie to 180 i tak jest nieźle, być może w rzeczywistości jest to mniej bo liczniki zawyżają. Można sprawdzić Vmax GPSem - one chyba są dokładniejsze.
Nie wiem jeszcze ile wycisnę z mojego Miśka - na razie nie mam gdzie przetestować. |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 22:31
|
|
|
Powinien jechac 200 licznikowe przy sprzyjajacych warunkach. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-02-2009, 23:26
|
|
|
bob napisał/a: | próby na Wrocławskiej A-4.
Niewiem czy posiadam felerny egzemplarz, czy tak ma być. Producent jednak wspomina o v-max 187 km/h. |
pamietajcie ze Mitsumaniaki wyznaja zasade stop piratom drogowym
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-02-2009, 09:12
|
|
|
Robson86, myślę, że większość z nas pamięta
Nikt tu nie ma zamiaru się przechwalać ani pochwalać takich prędkości - mam nadzieję.
Mowa jest raczej w technicznym kontekście prędkości. Producent podaje 140 KM i 187 km/h. KM można zmierzyć na hamowni, km/h chyba nie da się inaczej. Co oczywiście nie znaczy, że trzeba to robić.
Już za samo stwierdzenie (w tym wypadku), że "dane producenta są błędne" u nas należałoby się ostrzeżenie
No chyba, że próba odbywała się na autostradzie u naszych zachodnich sąsiadów.
Wracając do tematu.
Mnie tam prędkość maksymalna do szczęścia nie jest potrzebna.
Co z tego, że będę wiedział, że "pójdzie" te 187 a może nawet 200 ? Chyba w dzisiejszych czasach ważniejsze jest przyśpieszenie i elastyczność silnika niż v-max Jeżeli nawet tego pierwszego 2.0 DiD brakuje to na elastyczność nie można narzekać. Co do v-max, to u nas za duży ruch, autostrad jak na lekarstwo no i oczywiście wysokie mandaty.
Jeżdżąc poprzednim motocyklem turystycznym przez kilka lat, zmierzyłem ją tylko 1 raz (słownie: jeden ). Obecnym (trzeci rok) jakoś nie miałem potrzeby tego sprawdzać. W Outku też jeszcze nie sprawdzałem i specjalnie nie mam chęci do tego. Powiem tylko, że przy 160 km/h wg GPS na liczniku było niecałe 170 km/h i raczej była to prędkość rzeczywista, bo mierzona na dłuższym dystansie. No i to była chyba największa prędkość jaką Outkiem osiągnąłem. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-02-2009, 10:02
|
|
|
Nawet jak nie osiąga to nie ma podstaw do reklamacji.
Pewna pani przegrała sprawę w Sądzie z firmą FORD, zakupiła Mondeo (STI) chyba jest takie i miał mieć coś ok. 215-225KM (nie chce mi się szukać specyfikacji) niestety pomiary na hamowni pokazały troszkę mniej jakieś 7-10%. i sąd odrzucił wniosek reklamacyjny o wymianę samochodu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kosiar
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 17 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 16-02-2009, 10:55
|
|
|
potrzebujesz szybciej - kup 2.0 TURBO przy tych obrotach nic nie jest w stanie go zatrzymać i ciągnie aż do końca obrotomierza na każdym biegu
a tak serio to powodów może być więcej tak jak piszą koledzy:
- błędne dane producenta ( u mnie też podobno nie ma 202 kM tylko około 196kM ale misiek daje radę )
- żle skalibrowany licznik - najlepiej test przy pomocy GPS ( łatwo to sprawdzić i wcale nie trzeba przy max prędkościach )
- warunki pogodowe, jazda z wiatrem, pod wiatr, pogoda bezwietrzna
- nasze paliwo też pozostawia wiele do życzenia
- obciążenie auta
raczej nie wydaje mi się by była to wada w Twoim OUTKU 140 kM przy tych gabarytach to chyba nie jest żle, jak chcesz mieć pewność to pozostaje wizyta na hamowni sprawdzisz dokładnie co i jak ... |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 16-02-2009, 14:34
|
|
|
Witam
U mnie bylo i jest tak:
Probowalem kila razy,przy 140 kucach(148 mierzone w V-techu) na paliwie polskim z Kolbaskowa Outi polecial 181 km/h i ani troche wiecej,dodam ze byly w aucie 2 osoby.
Wracajac z Rotterdamu mialem paliwo z Arala zatankowane po drodze i na banie wg GPSu-178km/h a na busoli bylo 189km/h.
Na boxie 172 kuce-max wyciagnalem wg GPS 184-6 km/h.Wg licznika prawie 200.
Spiesze nadmienic ze wszystkie pomiary byly robione w Niemczech,zgodnie z przepisami
Ale co do tych wartosci odnosze sie z lekkim przymrozeniem oka,bo raczej jak wiecie wiele czynnikow ma kolosalne znaczenie,opony,droga ,wiatr,paliwo.....szczegolnie polskie.
Pozdro |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-02-2009, 16:02
|
|
|
A to dziwne... Nasz egzemplarz (bez żadnych boxów, chipów, etc) na zimowych 16" poleciał licznikowe 195 km/h. Wszystko oczywiście na zamkniętym odcinku drogi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-02-2009, 16:15
|
|
|
A nie pisze w instrukcji że podczas jazdy powyżej 160km/h należy dopompować opony? Bo te pod dociskiem będą siadac?
Krzychu |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 16-02-2009, 16:47
|
|
|
Cisnienie ma napewno DUŻE znaczenie jesli odbiega znacznie od wymogow producenta.
Ale pamietam kiedys byl test Daewoo Lanosa 1.6 w Auto Swiecie .Jezdzili na trasie z W-awy do Katowic kilka razy na roznych paliwach(test spalania) oraz testeowali rowniez predkosc max.
Najwieksza roznica to okolo 18km/h.
Porzadne paliwo ma na pewno znaczenie.
pozdro |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 16-02-2009, 17:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 16-02-2009, 19:08 Naprawdę jaki jesteś nie wie nikt ...
|
|
|
... no i tyle w tym temacie.
No może nie wszystko.
Przez kilka lat jeździłem toyotą, i nawet gdy miała 7 lat to zawsze gdy chciałem osiągałem prędkośc max określoną prez producenta, bez problemu,i bez znaczenia na jakim paliwie ... to chyba o czymś świadczy?
Nie chodzi mi o wyścigi bo do tego jest miśiek evo itd... ale od 6-miesięcy odkąd mam outka spróbowałem ile on pociągnie i wyszło wielkie rozczarowanie. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 18-02-2009, 13:56
|
|
|
Kilka razy miałem okazję sprawdzić Outka 2.0 DiD na autostradzie i za każdym razem nie było większych problemów z 200/h, na zwykłym paliwie z Orlenu |
|
|
|
 |
tomaszgi
Nowy Forumowicz
Auto: outlanderII 2.0 DiD
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:00
|
|
|
Potwierdzam wskazówka dochodi do 200 km/h |
|
|
|
 |
|