Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyny eksploatacyjne
Autor Wiadomość
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 17-02-2009, 20:36   Płyny eksploatacyjne

Koledzy, mam do was małą prośbę. Chcę, żebyście pomogli mi przy mojej wymianie płynów eksploatacyjnych itp., a mianowicie, żebyście mi powiedzieli jaki płyn/olej ile tego i oceńcie to co już zakupiłem. Wiem, że na forum na te tematy są w dużej części odpowiedzi, ale chyba nie wszystkie ( przynajmniej ja się nie doszukałem).

Zakupiłem to:

Olej silnikowy - http://allegro.pl/item548...itr_gratis.html

Olej przekładniowy - http://allegro.pl/item553...ekladniowy.html

Filtr kabinowy - http://allegro.pl/item554...space_star.html

Filtr oleju i filtr powietrza - http://allegro.pl/item534...ar_carisma.html

Filtr paliwa - http://allegro.pl/item533...ma_1_6_1_8.html

Oceńcie to powyżej.


A planuję kupić jeszcze to:

Płyn do sprzęgła

Olej do wspomagania kierownicy

Płyn hamulcowy

Płyn chłodniczy


A do tego powiedzcie mi ile czego i jakie.

Możecie mi też doradzić rzeczy, o których mogłem zapomnieć. Z góry dziękuję wam za pomoc! :wink:
_________________

 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 17-02-2009, 21:35   

Filtr paliwa to taki sam jak ja wymieniałem u siebie myśle że spox, olej akurat mam Mobil, filtr oleju też taki sam
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-02-2009, 21:52   

Masz cari z 98 roku więc filtr kabinowy do klimy, to zbędny wydatek, nie będziesz miał go gdzie włożyć. W tym roczniku o ile się nie mylę, były zakładane filtry elektrostatyczne, albo nie było ich wcale.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17-02-2009, 22:08   

Jeśli chodzi o olej, jeśli wybierasz syntetyk to duża liczba osób na forum używa Mobil 1 i jest on dobrze oceniany, więc może spróbuj taki. Co do filtrów powietrza i oleju to Filtron to chyba najlepszy wybór nie jest. Ja proponuję filtry Knechta - to dobrej jakości filtry.
Nie jestem pewien jak jest w Mitsubishi, ale płynu do wspomagania to się raczej nie wymienia tylko uzupełnia w razie konieczności. Do chłodnicy to chyba wielkiego znaczenia nie ma, może coś Prestone, specjalizują się w takich produktach.
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 17-02-2009, 22:43   

Aha no to z tym filtrem kabinowym lipa trochę bo już kupiony, a zamówiłem go bo szybko paruje mi przednia szyba a wyczytałem, że to od tego. Co do mobila to miałem zalać dla spróbowania bo wszyscy chwalą ale cari ciągle jeździła na takim oleju i ja już raz taki zalałem i jestem z niego zadowolony żadnych zastrzeżeń więc podjąłem decyzje, że znów będzie to magnatec. Do wspomagania nie mam pojęcia jak to jest więc chciałem się zapytać, jeśli tak jak mówisz to OK, bo wziąłem pod uwagę wszystkie płyny żeby wymienić bo lubię mieć wszystko tip top 8) . Jak byście mogli mi powiedzieć jaka reszta płynów ma być i ile tego ( z tego co wyczytałem, to do sprzęgła idzie hamulcowy jakoś DOT - 4 czy jakoś tak) ale nie jestem pewien i nie wiem ile go wchodzi. Co do filtrona mi się wydaje, że ich produkty są dobre.
_________________

 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-02-2009, 22:55   

szyszus1 napisał/a:
Co do filtrona mi się wydaje, że ich produkty są dobre.
Ja założyłem powietrza "filtron AF180" i nie narzekam, co do oleju słyszałem, że od "filtrona" lepsze są z WF PZL-Sędziszów.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 18-02-2009, 11:11   

japonskie filtry sa tansze i lepiej wykonane niz filtrona - ja tylko raz kupilem filtrona i od razu go zwrocilem: za za okropne wykonanie, cene i uzyte materialy, ktore znacznie odbiegaly od japonskich...
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 18-02-2009, 13:12   

Krzyzak napisał/a:
japonskie filtry sa tansze i lepiej wykonane niz filtrona

Filtr powietrza też mi doradzono Japan i taki mam :mrgreen:

[ Dodano: 18-02-2009, 13:14 ]
A do układu chłodniczego zapodałem KULER-a piękny zielonkawy kolorek :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 18-02-2009, 14:50   

Dobra tak z filtrami, kupiłem te, a jak będą złe to dopiero wymienię. Moglibyście powiedzieć mi jeszcze jaki płyn do sprzęgła, hamulcowy, do wspomagania i ile czego? Chłodniczego raczej na razie nie będę wymieniał bo wszystko jest w porządku to chyba po co?
_________________

 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-02-2009, 15:01   

szyszus1 napisał/a:
Dobra tak z filtrami, kupiłem te, a jak będą złe to dopiero wymienię. Moglibyście powiedzieć mi jeszcze jaki płyn do sprzęgła, hamulcowy, do wspomagania i ile czego? Chłodniczego raczej na razie nie będę wymieniał bo wszystko jest w porządku to chyba po co?

A może w ogóle sprawdź sobie parametry tych płynów, być może wymiana nie jest konieczna. Mechanicy mają testery do płynu hamulcowego i chłodniczego. Jeśli będą trzymały parametry to zaoszczędzisz trochę na razie.
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 18-02-2009, 16:03   

w sumie o tym nie pomyślałem , dzięki. Ale do sprzęgła chcę wymienić bo biegi czasami ciężko wchodzą (wiem, że zima ;D ) i czytałem, że to może poprawić trochę sytuację, a do wspomagania już mam.
_________________

 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 18-02-2009, 23:01   

Moomin napisał/a:
szyszus1 napisał/a:
Dobra tak z filtrami, kupiłem te, a jak będą złe to dopiero wymienię. Moglibyście powiedzieć mi jeszcze jaki płyn do sprzęgła, hamulcowy, do wspomagania i ile czego? Chłodniczego raczej na razie nie będę wymieniał bo wszystko jest w porządku to chyba po co?

A może w ogóle sprawdź sobie parametry tych płynów, być może wymiana nie jest konieczna. Mechanicy mają testery do płynu hamulcowego i chłodniczego. Jeśli będą trzymały parametry to zaoszczędzisz trochę na razie.


Tylko jak mechanior wrzuci tester do zbiornicza lub wyciagnie tego plynu ze zbiorniczka, to nam to nic nieda. Z gory moze byc piekny, ladny, jak nowy. Ale im blizej tloczka tym bedzie bardziej "zuzyty" (temperatury i wilgoc ida od tloczka, a od zbiorniczka tylko wilgoc, mimo ze uklad jest szczelny to jednak czastki wody przedostaja sie przez mikropekniecia w ukl. ham.). Przeciez tam sa temperatury, a nie w zbiorniczku. Jesli chodzi o wymiane plynu hamulcowego, to powinno sie go spuscic, zalac swiezy plyn, odpowietrzyc, spuscic go, i znow nalac swiezego i odpowietrzyc. Podwojne plukanie. Zakladajac ze w ukl. ham. wchodzi 0,5l kupujemy 1l. I te jedne 0,5l niestety do utylizacji. Tak wyglada porzadnie przeplukany plyn hamulcowy, zwlaszcza wtedy kiedy nie wiemy kiedy ostatnio byl wymienian plyn. Plyn zmienia sie srednio co dwa lata. Butelka DOT-4 0,5l nie jest stosunkowo droga, a podwojne plukanie na pewno dobrze przeczysci ukl. ham.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.