Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant gaśnie
Autor Wiadomość
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2009, 17:41   Galant gaśnie

Witam, mam problem z galantem! Generalnie na benzynie i na gazie dobrze pracuje. Po mieście jeżdżę na benzynie bo pokonuję krótkie odcinki, więc nie ma sensu przełączać na gaz. No ale jak mam już do pokonania, dłuższy odcinek to w momencie gdy przełączam na gaz gaśnie mi, chyba że dam mu większe obroty to określę to tak że zaskakuje. Tak samo jest gdy wyłączę na gazie i chcę ponownie włączyć oczywiście na benzynie...jest problem z odpaleniem. Gdy chcę wyłączyć silnik po pracy na gazie, muszę po prostu za każdym razem przełączyć przed zgaszeniem na benzynę i oczywiście znowu pojawia się ten problem, że muszę przytrzymać obroty, tak żeby nie zgasł bo dopiero po chwili zaskakuję. Dziwne?!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2009, 19:18   

pierwsza sytuacja, to najprawdopodobniej za krotki czas przelaczenia - odcina benzyne zanim jeszcze gaz dotrze do kolektora - ustawia sie na oprogramowaniu

druga wyglada na zalewanie i zduszenie bogata mieszanka - tez pewnie gdzies sie to ustawia
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-02-2009, 20:52   

Jeden i drugi problem to faza nakładania (za krótka albo za długa)
- za krótka - gaz nie dociera jeszcze do cylindrów a wtryskiwacze już nie podają paliwa
- za długa - gaz już dotarł a wtryskiwacze dalej podają benzynę - zalewa się.

Albo do gazownika żeby ustawił, albo na Allegro, kupić interfejs i samemu z laptopem ustawić.
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2009, 07:31   

A jaką ty masz instalacje gazową? której generacji?
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2009, 18:12   

Wstępnie rozmawiałem z gazownikiem i generalnie stawiał na reduktor, który niby jest do wymiany i przez niego zalewa kolektor...dodam, że nie zaglądał nigdzie i niczego nie dotykał.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-02-2009, 12:30   

Darou napisał/a:
stawiał na reduktor, który niby jest do wymiany i przez niego zalewa kolektor...dodam, że nie zaglądał nigdzie i niczego nie dotykał.


Taka jest właśnie większość mechaników i gazowników w Polsce... :roll:
Wymieni Ci reduktor, a potem "przy okazji" zmieni laptopem 2 wartości i tym sposobem pozbędziesz się jakiś 300zł.
Jaka to instalacja jest? Z centralką? Na wężu gazowym od reduktora do przepustnicy masz silniczek krokowy czy śrubę zwykłą?
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2009, 09:26   

Przyznam się, że nie wiem jakie typu mam instalację gazową. Wiem że można regulować na śrubę. Jeżeli chcesz mogę coś więcej sprawdzić...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-02-2009, 14:17   

Darou napisał/a:
Jeżeli chcesz mogę coś więcej sprawdzić...


Jeżeli masz zwykłą I gen - na wężu od reduktora do przepustnicy jest taka duża śruba http://mackuz.bolinko.org...72_register.jpg i nie ma na niej silniczka do którego siedzą kabelki - to regulację faz nakładania paliw masz w emulatorze. Wkłada się w dziurkę wkrętaczek i się ustawia.
Przykład możesz zobaczyć tutaj http://www.megapol.com.pl...l,-z-wtyczkami)
widać dziurkę obok gniazda na wtyk. Emulator masz gdzieś na ściance grodziowej silnika.
Jeśli masz II gen (z silniczkiem krokowym na wężu LPG - takim mniej więcej http://zdjecia.swistak.pl/02/369/2369917_1.jpg ) to jak pisałem potrzebny jest interfejs (40-kilka zł na allegro) i laptop. Wtedy ustawia się fazy nakładania paliw programowo.
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-02-2009, 18:46   

Sprawdziłem mam taką śrubkę czyli mam instalację I generacji...

[ Dodano: 05-03-2009, 18:04 ]
Dzisiaj podjechałem do warsztatu zajmującego się inst.gaz. firmy Elpigaz na ul. Piękną przy Armii Krajowej i generalnie polecam to miejsce. Miałem już taką sytuację, że w ogóle nie chciał mi przełączać na gaz. Gość w ciągu 5 min usunął usterkę - zapieczony tłoczek i było po sprawie. Do tego poprosiłem o wymianę filtra co kosztowało mnie razem 60zł, a nie tak jak wcześniej mi inny magik proponował wymianę reduktora za 300-400zł bez zaglądania i dotykania. Pozdro dzięki za zainteresowanie się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.