Mitsubishi Galant 2.0TD 93" |
Autor |
Wiadomość |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:09 Mitsubishi Galant 2.0TD 93"
|
|
|
Witam mam problem z odpaleniem mojego miska jak jest zimny Swiece zarowe sa dobre bo byly sprawdzane u elektryka. Jak krece rozrusznikiem to zachowuje sie tak jakby chcial juz zapalic ale nie moze. A jak zapale go na zaciag to przez chwile ma takie nierowne wolne oboty dopiero po pewnej chwilisie to uspokaja i silnik pracuje na 900 obrotach. Jak jest cieply silnik to pali bez problemu. Prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:12
|
|
|
sprawdź spręż w silniku, wszytko zależy od niego, jeżeli jest kiepski, to będziesz miał odp. Jeżeli jednak nie, to wtedy poszukamy dalej... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:04
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | sprawdź spręż w silniku, wszytko zależy od niego, jeżeli jest kiepski, to będziesz miał odp. Jeżeli jednak nie, to wtedy poszukamy dalej... |
no oleju troche juz bierze pytalem sie znajomych to mowiaze to moze byc wtryskiwacz ze leje albo za duzy luz na zaworach bo niby te silniki sa na to czule |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14377 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-02-2009, 20:51
|
|
|
Pytanie pierwsze, ile czekasz na zagrzanie świec? Po zgaśnieciu kontrolki zaczekaj jeszcze kilka sekund i spróbuj wtedy odpalić, możesz te spróbować podgrzać więcej niż jeden raz i dopiero kręcić.
Gdyby wtryskiwacz Ci lał, to po odpaleniu, czy to zimny czy ciepły, to by kopcił na czarno.
Przyczyn może być wiele, np. czujnik temperatury, słaba kompresja itd.
Na początek sprawdź to co napisałem na początku. Poza tym warto sprawdzić ile grzeje Ci świece. Po włączeniu zapłonu obserwuj kontrolki, jak przestanie grzać, to kontrolki powinny delikatnie jaśniej zaświecić i daje się słyszeć pyknięcie przekaźnika. Wtedy spróbuj odpalić. |
|
|
|
 |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 18-02-2009, 22:04
|
|
|
ja mam zrobiony osobno przycisk na grzanie swiec jak go kupilem to juz tak mial zrobione. A kopci na czarno tylko wtedy jak mu sie da do dechy. I zauwazylem ze w filtrze powietrza jest troche oleju moze to byc z turbiny ? czy pierscienie juz slabe ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14377 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:27
|
|
|
A ile je mniejwięcej grzejesz? U mnie grzeją się jakieś 10 sek.
Ten olej pochodzi z "odmy". Powinieneś miec taką czarną rurkę która łączy pokrywę zaworów z obudową filtra. To przez nią dostaje się olej. Turbina odpada, dlatego, że filtr znajduje się przed Turbiną.
Nawet w zdrowych silnikach tym przewodem będzie szło troszkę oleju, a w zasadzie mgła olejowa. Jeśli dość mocno dmucha przez tą rurkę po zdjęciu, może to świadczyć o przedmuchach na pierścieniach, albo zaworach. Możesz to zweryfikować przez pomiar kompresji.
Ale na początek ja bym zrobił to co u siebie. Tj. zdejmij ten przewód od odmy z obudowy filtra, zaślep otwór w obudowie, żeby nie ciągnął powietrza przez niego (ja użyłem korka od wina i jest ok . Tylko z tej rurki będzie kapał olej, jak chcesz mieć czysto to zainstaluja tam gdzieś jakiś pojemniczek i skieruj do niego rurkę.
Po tym zabiegu polecam wyczyścić przeowdy powietrza prowadzące do turbiny i IC jeśli jest u Ciebie. Z tego co wiem, to Twoj silnik jest lustrzanym odbiciem mojego i pewnie ma IC.
Bez zdjemowania przewodów możesz nalać beznzyny do IC i niech postoi z godzinę, potem jeszcze go wypłukaj, razem z przewodami, w ten sposób nie bedziesz musiał wyjmować InterCoolera. Pamiętaj tylko, żeby potem to postało chociaż przez noc i opary z benzyny się wydostały. Ja miałem wyjęty więc było łatwiej, ale jest zabawy z wyjęciem.
Czytałem, że niektórzy płukają po benzynie gorącą wodą z płynem do mycia naczyń.
Zasada jest prosta, po całym zabiegu musisz mieć suchy i czysty IC. Tylko żeby na dnie nie została ta woda lub benzyna.
Nie wiem czy to Ci pomoże na odpalanie, ale jeśli masz dużo oleju w dolocie to może Ci utrudniać rozruch bo wpada wraz z powietrzem. Mój przeszdł serie zabiegów bo zakupie, ale po tym przestał kopcić i pali na pewno lepiej. Na początku palił naprawdę kiepsko w temperaturze 20 stopni. A teraz na bardzo małym aku odpala na mrozie za pierwszym razem.
Jeśli to nie pomoże to sprawdzisz wtryski. Myślę, że zrobią Ci to w warsztacie naprawiającym ciągniki, bo powinni mieć stanowisko do cisnieniowego sprawdzania wtrysków. Zaopatrz się wcześniej w jednorazowe podkładki pod wtryski. W takim warsztacie na pewno zapłacisz mniej niż w jakimś specjalizującym się w dieslach aut osobowych. Przy okazji zmierz kompresję, albo przez otwory po wykręconych wtryskach albo przez te od świec.
[ Dodano: 19-02-2009, 11:28 ]
Aha zapomniałem dodać. Nie odpalaj go przez Ciągnięcie
Zanim zaczniesz kręcić wyłącz podgrzewanie wtrysków. |
|
|
|
 |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:44
|
|
|
Hmm bardzo cenne uwagi o tym nie wiedzialem dzieki ale teraz widze ze nie dochodzi mi prad wogole do swiec zarowych :/ swiece wykrecalem i sprawdzalem sa dobre wszystkie tylko nie ma pradu na listwie zasilajacej swiece :/ jest moze jakis bezpiecznik od tego lub moze przekaznik ? bo mam zrobiony przycisk osobno od grzania swiec |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14377 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:55
|
|
|
Jasne, że jest, bynajmniej powinien i to dość solidny. Tam płynie dość spory prąd. U mnie jest przykręcony do obudowy filtra powietrza, nie wiem jak u Ciebie, ale myślę, że łatwo go znajdziesz.
Zlokalizuj kabel przykręcony do listwy od wtrysków i poszukaj gdzie biegnie, powinien prosto do wyjścia przekaźnika. Wejście masz prosto z akumulatora, dodatkowo kabelek załączający, który po wciśnięciu Twojego przycisku powinien podawać napięcie 12V. Po podaniu na niego napięcia, na wyjściu powinien pojawić się prąd.
Uważaj żenby nie zrobić zwarcia, bo tam są dość grube kabelki...
Przy aku, bądź przekaźniku musi być bezpiecznik i może być przepalony. Tak jest jak używa się przełącznika. Być może za długo grzałeś i się stopił, bo jak już pisałem tam płyną spore prądy...
Nie watuj go przypadkiem, tylko wymień na nowy.
Inna sprawa to jaki masz ten przycisk? Tzn ma dwie pozycje on i off? Jak już masz coś takiego to zrób przycisk który musisz trzymać żeby grzał, a jak zabierzesz palec to sam odbija.
Nie wiem jak jest normalnie sterowany czas grzania w Twoim galu. u mnie zajmuje się tym ECU, na podstawie odczytów czujnika temperatury.
Jak uporasz się z problemem to warto pomysleć o jakimś bardziej eleganckim rozwiązaniem grzania tych świec... |
|
|
|
 |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 19-02-2009, 20:02
|
|
|
mam taki wlacznik ze jak puszcze to sie wylacza. tylko wlasnie ciekawi mnie dlaczego ktos tak zrobil w nim grzanie a nie normalnie tak jak powinno byc ze stacyjki ? http://www.strazdrawsko.p...uty/luty.html#8 a to dla przestrogi dla wszystkich Mitsu maniakow |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14377 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2009, 20:03
|
|
|
Podejrzewam, że u Ciebie też steruje tym ECU. Może słabo mu palił, albo coś się popsuło i jakiś kowal zrobił to na krótko
[ Dodano: 19-02-2009, 20:08 ]
Otworzyłem właśnie link :/ Masakra Kurde nie wiem co powiedzieć, we wnętrzu auta wszystko porozowalane.
I co najgorsze, to podejrzewam, że to auto nie jechało więcej niż 50km/h.
Nasze miśki nie należą niestety do najbezpieczniejszych... Nawet w Galancie 92-96 w teście zderzeniowym gnie się mocno dach, słupki itd, EA niewiele lepiej...
A tutaj punktowe uderzenie zrobiło swoje
[ Dodano: 19-02-2009, 20:15 ]
I zastanawiam się ile jeszcze osób musi zginąć aby z poboczy zniknęły wreszcie drzewa |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-02-2009, 23:10
|
|
|
Z reguły pada przekaźnik od grzania świec.powinien być przykręcony do ściany grodziowej.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yoshi71
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0 TD 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Dobra
|
Wysłany: 21-02-2009, 18:46
|
|
|
Witam juz rozwiazalem swoj problem z Miskiem byl spalony przekaznik zmienilem przekaznik i wlalem Ceramizer autko pali teraz jak brzytwa przejechalem juz 120 km na ceramizerze i silnik bardzo wyciszyl swoja prace w srodku to tak cicho jakbym benzyna jezdzil Pozdro i thx |
|
|
|
 |
|