[EAxx] Nie dziala wskaznik paliwa ??? |
Autor |
Wiadomość |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 03-11-2008, 10:35 [EAxx] Nie dziala wskaznik paliwa ???
|
|
|
jaka moze byc przyczyna i co z tym zrobic ,mianowicie dotankowalem auto gdzies na polowe zbiornika i skazowka stoi caly czas w tym miejscu (wyglada jakby ja przycielo ) moze ktos z was mial podobny problem i co z tym zrobic ? bede widocznie zmuszony wyjac zegary i popatrzec ,ale jakas przyczyna musi byc ze ja przylapalo ? tylko co ? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 01-03-2012, 00:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2009, 16:05
|
|
|
a u mnie jest tak, że wskaźnik reaguje z naprawdę dużym opóźnieniem. I na dotankowanie i na spadek poziomu paliwa w baku. Jak jadę w trasie to zdarza się tak, że wskaźnik pokazuje np. 1/4 baku i jednocześnie zapala się rezerwa... To jest denerwujące, czeka mnie wyjazd za granicę, mam do przejechania 800 km autostradą i boję się, ze w ogóle ta wskazówka nie będzia nadążała i trzeba będzie liczyc ilośc paliwa w baku na piechotę. Macie jakieś pomysły co z tym zrobic? |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 17:34
|
|
|
@matyr u mnie jest tylko opoznienie jak dotankuje wtedy wskazowka baardzo wolno idzie do gory ... ale za to jak spada to bardzo szybko xD |
|
|
|
 |
PiotrBe
Mitsumaniak - ogrodnik

Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 273 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 25-01-2009, 18:00
|
|
|
U mnie tez powoli idzie do góry, więc to chyba norma. Lecz jeśli wskażnik sie zawiesil, to podejrzewam ze jest pływak zabrudzony w baku.
Nie wiem jak dokładnie wygląda ten mechanizm w galancie, ale pamiętam z mercedesa w123, ze byl to pływak zawieszony na dwóch napiętych drutach, przez które przechodziło niewielkie napięcie. W zależności od polozenia plywaka, obwód był krótszy lub dłuższy, co zmienialo opór i dawało wynik stanu paliwa.
Miałem tak, ze po wyjeżdzeniu paliwa okolice rezerwy i późniejszym dolaniu do pełna, wskaźnik sie nie podnosił.( podnosił sie jak szybko po dziurach przejechalem, ale nie zawsze) Po jego wykręceniu okazało sie że jest na nim osad z oleju napędowego i brudu baku wielkości piłki tenisowej. Umyłem go dobrze w benzynie i wtedy dopiero zobaczyłem, kształt pływaka;) Być może w tym leży przyczyna. |
_________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 |
|
|
|
 |
rick
Mitsumaniak

Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 227 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-01-2009, 08:01
|
|
|
witam. a u mnie czesto(jak nie zawsze) jest tak, że pływak nawet po wyjęciu klucza ze stacyjki pokazuje ile mam paliwa. U was też tak się dzieje?
a drugie moje pytanie to czy w 2.0TDI jest kontrolka rezerwy? jeżeli tak to przy jakies ilości paliwa sie zapala? |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-01-2009, 08:41
|
|
|
rick napisał/a: | pływak nawet po wyjęciu klucza ze stacyjki pokazuje ile mam paliwa. U was też tak się dzieje? |
Prawidłowo
rick napisał/a: | 2.0TDI jest kontrolka rezerwy? jeżeli tak to przy jakies ilości paliwa sie zapala? |
Jest i zapala się przy około 10 L z 64 litrów w baku |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
rick
Mitsumaniak

Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 227 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-01-2009, 17:49
|
|
|
dobre rozwiązanie dla tych co kradną w nocy paliwo z aut na parkingach strzeżonych. mogą kontrolować ilość jaka ma zostać |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-01-2009, 18:10
|
|
|
rick napisał/a: | dobre rozwiązanie dla tych co kradną w nocy paliwo z aut na parkingach strzeżonych. mogą kontrolować ilość jaka ma zostać |
Zawsze można czymś zasłonić? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
rick
Mitsumaniak

Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 227 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-01-2009, 18:46
|
|
|
narazie radzę sobię paczką chusteczek higienicznych |
_________________
 |
|
|
|
 |
peterpan1203 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2009, 18:48
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | rick napisał/a: | pływak nawet po wyjęciu klucza ze stacyjki pokazuje ile mam paliwa. U was też tak się dzieje? |
Prawidłowo
rick napisał/a: | 2.0TDI jest kontrolka rezerwy? jeżeli tak to przy jakies ilości paliwa sie zapala? |
Jest i zapala się przy około 10 L z 64 litrów w baku |
Czekoladka_1981.... czy odpowiedź jakiej udzieliłaś rick'owi dotyczy także silnika 1,8?
Od trzech tygodni jestem posiadaczem Gala... mówię Wam jak ładnie mruczy . Kupiłem go z 1/4 ilością paliwa. Wyjeździłem do zera ale z obawy, że kontrolka nie zaświeci, zatankowałem go do pełna. Objaw jak u forumowiczów wyżej. Wskazówka chyba z trzy minuty rosła "w siłę". Dziś mam wyjeżdżone około 300 km a wskazówka zatrzymała się na 3/4 wysokości wskaźnika i nie spada po wyjęciu klucza. Jakoś nie wierze, żeby tak mało palił. Jakie rozwiązanie? Pływak czy wskaźnik?
Pozdrawiam - Piotr |
|
|
|
 |
rick
Mitsumaniak

Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 227 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:04
|
|
|
dzsiaj wyjezdziłem do końca paliwo u siebie i rezerwa sie wogóle nie zaświeciła. a w ktorym miejscu jest ta kontrolka bo może mam żaróweczkę przepaloną? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:38
|
|
|
peterpan1203 z którego roku masz tego Galanta? Nie było Galantów EA z silnikiem 1,8... Co do wskazówki to powinno być ok. Ona po zatankowaniu na full wskakuje ponad skalę i potem po jakiś 100km na trasie dochodzi do max.
rick rezerwa to taka okrągła kontrolka poniżej wskaźnika paliwa, na końcu skali. Obstawiam przepaloną żarówkę. Chyba ktoś jeździł dużo na rezerwie
adamos25 ile zrobiłeś km i wskazówka nie zmieniła poziomu? Podejrzewam raczej zawieszony pływak. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w Galu, ale zauważyłem, że owszem po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu, stan paliwa jest pokazywany, ale nie jest aktualizowany. Tzn. zapamiętuje pozycję. Zresztą można się przekonać na stacji, jak wsiądziecie to wskazówka stoi na poziomie przed zatankowaniem, dopiero po włączeniu zapłonu się aktualizuje. Może być, że jest coś nie tak i nie wskazuje Ci poziomu.
To, że ona wolno się podnosi wynika z bezwładności wprowadzonej celowo, aby uniknąć sytuacji, że wskazówka skacze na dołkach, przy hamowaniu, przyśpieszaniu jak w polonezie.
Matyr wydaje mi się, że nie masz się czego obawiać, bezwładność nie jest większa od tempa ubywania paliwa. Musiałbyś mieć chyba wir w baku.
Kontrolka zapala się czasem jak jest lekko poniżej 1/4 zbiornika podczas przyśpieszania czy jazdy pod wysokie wzniesienie.
Podczas dynamicznego przyśpieszania np. od 0 do 140 km/h można zauważyć widoczny spadek wskazówki i przy niższych poziomach zapalenie kontrolki, ponieważ czujnik jest umieszczony z przodu zbiornika. Przy hamowaniu sytuacj odwrotna.
[ Dodano: 19-02-2009, 19:42 ]
Dla ciekawości dodam, że do mojego Gala pod korek już 2 razy weszło 69 litrów
Chyba sporą pojemność mają rury wlewu paliwa, albo ta pojemność z manuala jest zaniżona.... |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2009, 21:02
|
|
|
Owczar napisał/a: | peterpan1203 z którego roku masz tego Galanta? Nie było Galantów EA z silnikiem 1,8... Co do wskazówki to powinno być ok. Ona po zatankowaniu na full wskakuje ponad skalę i potem po jakiś 100km na trasie dochodzi do max.
|
Były ale 1.8GDI na Japonię (nie wiem czy gdzieś jeszcze). Ale to raczej nie ta wersja:P
Owczar napisał/a: |
[ Dodano: 19-02-2009, 19:42 ]
Dla ciekawości dodam, że do mojego Gala pod korek już 2 razy weszło 69 litrów
Chyba sporą pojemność mają rury wlewu paliwa, albo ta pojemność z manuala jest zaniżona.... |
Albo na stacji dawno kontroli nie było bo 5 litrów to sporo:) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2009, 21:11
|
|
|
Tankowałem na dwóch stacjach. Poza tym kupowałem tam też ON do bańki 30l i tyle właśnie weszło...
Faktycznie zapomniałem o tym GDI na Japonię, ale faktycznie to mało prawdopodobne |
|
|
|
 |
|