Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Colt CJ1A
Autor Wiadomość
rafalbula 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A 1,3 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2009, 13:25   Mój Colt CJ1A

Witam wszystkich. To mój pierwszy post, choć jakiś czas już przeglądam forum. Od niedawna jestem posiadaczem Colta CJ1A 1.3 rocznik 1997.

Egzemplarz wypatrzyłem Internecie, i po porównaniu wielu ofert, zasięgnięciu opinii znajomych itd. wyruszyłem w podróż 300km żeby zapoznać się z nim. Ponieważ wcześniej już wiedziałem o niedoskonałościach (opisane dalej) to jazda próbna rozwiała moje wątpliwości. Niedługo później zakup został sfinalizowany (może jak znajdę czas to opowiem o tym dokładniej).

Teraz coś o moim Miśku:

Samochód w kolorze jasnoniebieski metalik posiada:
-2 x airbag
-elektrycznie sterowane szyby i lusterka
-elektryczny szyberdach
Nie ma natomiast klimy, na co pewnie będę w lato mocno narzekał :/

Pozytywnie zaskoczyło mnie w nim kilka rzeczy a więc np. dość zrywny silnik (jak na 1.3) czy nawet przestronność wnętrza – z zewnątrz wyglądać może, że w środku jest ciasno.
Skoro już mowa o silniku to w trasie spalił mi ok. 7-8/100, przy średniej prędkości jazdy 80km/h. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 175 km/h! Tylko od razu zaznaczam że nie jestem jakimś piratem drogowym, a zgrzeszyłem tylko raz w celu sprawdzenia mojego autka.

Co do negatywów to na razie jest tego niewiele i mam nadzieję że więcej nie będzie. Tak jak wielu użytkownikom tego samochodu zdarzają się problemy z pasami bezpieczeństwa, co, jak myslę, wynika z rozmieszczenia mocowania pasa. Druga sprawa to kwestia…hmm…aerodynamiki pojazdu? Chodzi o to, że jadąc po mokrej nawierzchni po kilku chwilach mam przednią szybę skropioną brudną wodą. Nie jest to może problem, niemniej zaskoczyło mnie to.

Teraz negatywne strony o których wiedziałem przed zakupem:
auto jest po kolizji, a dokładniej ktoś mu wjechał w tył, wobec czego:
-zderzak jest pęknięty
-brak światła przeciwmgielnego (toteż jeśli ktoś ma niedrogo sprzedać to przygarnę bardzo chętnie)
-są miejsca do poprawek lakierniczych

Jako że jestem raczej laikiem w zakresie serwisowania i napraw, chciałbym prosić Was o pomoc, jak dobrze „wystartować” ze swoim Coltem.
Ostatni wpisany do niemieckiej książki serwisowej przegląd miał on przy 105 000 km.
Obecnie na liczniku jest ok. 140 000 km a pomiędzy tymi przebiegami czarna dziura. Podpowiedzcie proszę co należy natychmiast w nim wymienić-sprawdzić, a z czym można się jeszcze wstrzymać. Dodam że serwisowany był w ASO, więc wszelkie wymiany jakie powinny być przed tymi 105000 uważam za dokonane.
ostatnia karta serwisowa
Ostatnio zmieniony przez rafalbula 09-02-2009, 15:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11125
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-02-2009, 13:51   

rafalbula, Miło,że do nas dołączyłeś :)

Po pierwsze,musisz zrobić przegląd hamulców i płynów.
Wymiana pasków,i rolek.
Olej w silniku,i skrzyni.

Tak na początek.
Życzę zadowolenia z autka :lol:

Pozdro.
_________________

 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2009, 14:30   

rafalbula,
1. Znaleźć na podforum namiary na dobrego i sprawdzonego mechanika :D
2.Umieść w dziale kupię ogłoszenie o chęci nabycia światła pm ;)
3. Myślę, że wszystko przy dobrych chęciach możesz znaleźć w dziale CJ0 i w FAQ ;)
4. Powodzenia i niech się dobrze sprawuje :D
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 07-02-2009, 20:39   

rafalbula napisał/a:
175 km/h!

i taka jest maxymalna predkosc podana w serwisowce dla tego auta.
o dziwo, nie wiem czemu moj colciak leci troche wiecej ... :)
 
 
rafalbula 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A 1,3 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2009, 21:30   

No właśnie, mój mnie w tym elemencie bardzo pozytywnie zaskoczył. Co więcej nie okazywał szczególnych oznak, że ma już dość (jak jeździłem samochodami innych marek to często przy zbliżaniu się do Vmax miałem wrażenie, że auto wkrótce się rozpadnie).
Dziękuję kolegom za porady, z pewnością skorzystam.
Pozdrawiam
 
 
rafalbula 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A 1,3 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2009, 15:32   

Dodałem zdjęcia miśka do galerii http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=16103
 
 
vendetta 
Mitsumaniak
Agata


Auto: Ibiza Cupra 6L
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 06 Gru 2008
Posty: 1966
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2009, 16:22   

Starszy, ale bliźniak 8) Kilka detali jest innych, ale ogólnie mój jest bardzo podobny ;)

Pozdrawiam
_________________
Czarnula Ibiza Cupra 6L od 2011 -
był Czarnuch Colt CA5A 2011-2013
był Czerwony Outlander II 2010-2013
był Colt CJ0 2009-2011
 
 
 
rafalbula 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A 1,3 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2009, 21:33   

No więc dzisiaj zrobiłem swojemu Coltowi prezent. Dostał:
-nowy komplet filtrów
-świece
-świeżutki olej Mobil S 10W40 oraz
-płyn hamulcowy
-płyn chłodniczy
-płyn wspomagania
Na przeglądzie wyszły 2 cylinderki hamulców tylnych do wymiany-zrobione od razu, a w przyszłości prawdopodobnie trzeba się będzie zająć łącznikami i gumami stabilizatora oraz kołem pasowym.
Poza tym wszystko w jak najlepszym porządku i chodzi jak nówka
_________________
:)
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2009, 00:10   

rafalbula napisał/a:
gumami stabilizatora

Pamiętaj żeby wymieniać tylko na oryginalne - znajdziesz szczegóły na Forum ;)
rafalbula napisał/a:
No więc dzisiaj zrobiłem swojemu Coltowi prezent. Dostał:
\A rozrząd zrobiony ? :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
rafalbula 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A 1,3 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2009, 00:32   

Rozrząd jest ok, mam potwierdzenia że był wymieniany przy 90tyś więc wspólnie z mechanikami z serwisu uznaliśmy że nie ma potrzeby.
_________________
:)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2009, 20:09   

Wymieniany był przy 90 000km tak? A masz teraz ponad 140 000km, tak?

Ja bym radził się za niecałe 10 000km zastanowić jednak nad wymianą rozrządu :)

A tak na marginesie, pozdrawiam kolegę z Coltmanii ;)
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.