Colt C52 92r 1,5 problemy z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 23-02-2009, 14:13 Colt C52 92r 1,5 problemy z zapłonem
|
|
|
mianowicie chodzi o to, że auto kiedy jest zimne pali na dotyk, natomiast kiedy jest ciepłe (gorący silnik sie troszke ochłodzi- kwestia trzech-czterech minut )nie chce odpalić. rozrusznik kręci bez problemu a silnik nie chce zaskoczyć.Jeśłi nawet uda się uruchomić silnik to pracuje strasznie nierowno tzn szarpie i się dławi. Po chwili jednak szarpanie ustaje a silnik pracuje wzorowo i na niskich i na wysokich obrotach.wymieniłem świece, filtr paliwa,lambde sprawdzałem pompe paliwa i nic;/ bardzo lubie to auto i chciałbym się pozbyć tej usterki. Dzisiaj sprawdzałem ecu- kondensatory były robione przez niemca w grudniu 2004r (porządne japońskie kondensatory) na płycie nigdzie nie ma śladów nadpalenia lub przegrzania.proszę o pomoc, ponieważ skończyły mi się pomysły a mechanicy rozkładają ręce;/ przed chwilą sprawdzałem kody błyskowe ecu- nie zgłasza problemów. ma ktoś jakąś koncepcje??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2009, 16:05
|
|
|
sprawdz czujnik temp silnika - przy termostacie, taki na 2 styki
zmierz omomierzem gdy jest zimny
czy z depnietym gazem problemy znikaja? - jesli tak, to wyglada na silniczek, jesli nie to czujnik
ew. wtryskiwacze moga zalewac |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-02-2009, 17:39
|
|
|
Ewentualnie można jeszcze spróbować wyregulować zawory . Nie zaszkodzi, a słyszałem, że czasami pomaga . |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:23
|
|
|
sprawdziłem ten czujnik na zimnym 3,37 a na ciepłym 0,25 mi te wartości nic nie mówią, jakie powinny być poprawne??? z depniętym gazem silnik się dusi i przerywa. nie wydaje mi się żeby to były zawory bo po chwili silnik chodzi poprawnie, ma moc, wchodzi normalnie na obroty i nie daje oznak nie wyregulowanych zaworów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2009, 20:56
|
|
|
wartosci sa poprawne - czujnik jest sprawny
jednak polecam sprawdzic zawory - regulowalem taki silnik po 200 tys km bez regulacji zaworow
na 12 zaworow 10 bylo podpartych - nie zaszkodzi sprawdzic, choc wiele wskazuje na zbyt duza ilosc paliwa
opis regulacji masz na mojej WWW |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 23-02-2009, 23:06
|
|
|
szkoda bo miałem nadzieje że to ten czujnik zawory sprawdzę jak będę mieć trochę czasu, a co może być z tą za dużą ilością paliwa? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2009, 09:02
|
|
|
lejące wtryskiwacze |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 24-02-2009, 12:59
|
|
|
sprawdze te wtryskiwacze ale to najwczesniej za tydzien:/ nie wiem tylko która to wtyczka od pompy paliwa żeby ją spiąć z +
Dzięki za porady |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2009, 13:37
|
|
|
mala czarna bez zaslepki - na sciagnie grodziowej w okolicy pompy hamulcowej |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:06
|
|
|
sprawdziłem wtryskiwacze, nie leją, są czyściutkie i wyglądają jakby były wczoraj założone. ale po tym sprawdzeniu trochę jakby lepiej chodzi, przepaliłem go na trasie tak do 6-7 tysięcy na trzech pierwszych biegach i nie szarpał.ale możliwe że tylko sobie wmawiam poprawę. zaworów na razie nie sprawdzam bo jeśli on tylko czasami szarpie a teraz chodził normalnie to chyba nie zaworów wina. przez zawory chyba cały czas by nierówno pracował. jakie może być kolejny powód??? jak sprawdzić czujnik spalania stukowego i czy ma on jakieś znaczenie w tej kwestii ??? pozdrawiam |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:08
|
|
|
W tym silniku nie ma czujnika spalania stukowego. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:31
|
|
|
to co to za czujnik pod kolektorem ssącym idealnie pasujący do opisu czujnika spalania stukowego??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2009, 19:57
|
|
|
bobik247 napisał/a: | to co to za czujnik pod kolektorem ssącym idealnie pasujący do opisu czujnika spalania stukowego??? |
to czujnik spalania stukowego
najlepiej zrob test programem TMO lub MMCd - jest obszerny temat, ktory opisuje jak zdiagnozowac to auto w czasie pracy
osobiscie korzystam z Palma i MMCd - mniejsze i wygodniejsze niz notebook z TMO.exe |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:21
|
|
|
To nie wiedziałem Sorry za błąd.
Apropo interfejsu polecam temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370
[ Dodano: 27-02-2009, 21:23 ]
Darku, a powiedz mi czy w 8V jest czujnik spalania stukowego?? Bo w TMO nie widziałem by były jakieś wskazania. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:00
|
|
|
jest na pewno - w kazdym razie w moim |
|
|
|
 |
|