Wymiana silnika 2.4 GDI NA 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
bubu_86 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 23:40 Wymiana silnika 2.4 GDI NA 2.5 V6
|
|
|
Witajcie,
Jestem laikiem w tej kwesti, wiec dltego zwracam się z tym pytaniem do Was.
Ile może kosztować wymiana silnika 2.4 na 2.5 - wiadomo, chodzi o orientacyjną cene u mechanika?
Co za tą wymianą idzie, skrzynia, wiązka, co jeszcze?
Jakie są realne ceny kompletnych silników 2.5?
Może od razu kupić anglika, zrobić przekładke i puścić go dalej na części, a wiadomo, będzie wiadomy przebieg silnika i łatwiej sprawdzić stan techniczny.
Wiadomo odnośnie cen przeglądałem allegro, ale wolę wiedzieć od razu jak sprawa wygląda;)
Za ile mozna później puścić taki silnik mowa o zdrowym silniku 2.4.
No i skoro już założylem temat to mam pytanie odnośnie LPG w 2.4 Po zapoznaniu sie z forum wiadomo mi ze te silniki nie tolerują gazu, ale mowa tutaj tanszych instalacjach, czy droższe też nie wchodzą w gre?
Z góry dziękuje i pozdrawiam,
bubu_86 |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 23:43
|
|
|
przekladka nie oplaca sie, zagazowanie 2.4 GDI okolo 11k zloty, w anglii, irlandii tez sa cyrki z przebiegami |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-02-2009, 09:36
|
|
|
Kupić anglika - wyjdzie z przekładką silnika ok. 10 000 zł minus fanty które sprzedasz...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bubu_86 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 10:26
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi;)
Oczywiście jeżeli ktoś jest w stanie rozszezyć tajemnice SWAPa to będe wdzięczny;)
A jeszcze pytanko odnośnie LPG w 2.4 GDI
Czy są tutaj forumowicze z zagazowanymi GDI?
Jesli tak to jakie macie założone instalacje? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-02-2009, 10:31
|
|
|
bubu_86 napisał/a: | Czy są tutaj forumowicze z zagazowanymi GDI? |
Takich tu nie ma! chyba że >>LPI<< |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-02-2009, 11:55
|
|
|
Tajemnice SWAP-a na pewno przybliży Ci Bartek, on robił takowego w Space Wagonie, który fabrycznie nie był nawet wypuszczany z takim silnikiem.
Tam było więcej problemów, myślę, że z Galantem byłoby łatwiej.
Nie wiem jak ze skrzynią i półosiami, ale na pewno masz do wymiany komputer, immobiliser itd.
Chyba najbardziej opłacałoby się kupić Anglika, będziesz miał wszystko co potrzebne. Potem masz na sprzedaż wszystkie części, więc koszty mogą Ci się zwrócić, tylko musisz mieć gdzie i czasu troche, żeby się potem tego pozbyć.
O gazowaniu napisała Renata, więc nie będę już się wgłębiał. Gazowanie GDI jest generalnie nieopłacalne.
Według mnie SWAP nie ma za bardzo sensu. Łatwiej byłoby sprzedać tego i kupić 2,5. Nawet jakbyś miał dołożyć do tego, to i tak jak zrobi to fabryka to jest lepiej niż jakiś mechanik.
Bartek robił SWAP-a bo chciał MSW i silnik 2,5, a tego kupić nie mógł Poza tym on te auta zna na wylot i nie wykluczone, że zrobił to lepiej niż fabryka |
|
|
|
 |
thoma_s
Forumowicz
Auto: Omega a juz niedlugo znow Gala
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-02-2009, 16:51
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | bubu_86 napisał/a: | Czy są tutaj forumowicze z zagazowanymi GDI? |
Takich tu nie ma! chyba że >>LPI<< |
Ja posiadam GDI.. tez szukalem instalacji LPG do tego modelu, ale dostale odpowiedzi ze nie ma takiej instalacji i ze nie montuje sie wogole w tym silniku... po za tym jesli ktos kupuje auto powyzej 2 litry to kupuje po to zeby pojezdzic normalnie a nie gazowac zeby zamulic silnik.. ja na swoje GDI nie nazekam mam juz je ponad pol roku i jezdze bez zadnych awarii.. i narazie nie mysle o zamianie na nic innego..
Pozdro. |
|
|
|
 |
mlodzianinwawa
Mitsumaniak

Auto: Opel Vectra 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2009, 19:06
|
|
|
thoma_s napisał/a: |
po za tym jesli ktos kupuje auto powyzej 2 litry to kupuje po to zeby pojezdzic normalnie a nie gazowac zeby zamulic silnik...
Pozdro. |
Nie zgadzam się:
-Dobrze założona sekwencja nie zamuli silnika(jakiś mit?);
-To kiedy Twoim zdaniem zakłada się gaz? Jak ma się silnik 1.3 i pali 7 litrów?
-Co rozumiesz przez jazdę "normalnie" ? Osiągi się nie zmienią, a nawet jeśli to nie odczuwalnie.
-Poza tym 2.0; lub 2.5V6 w Galancie to nie są nie wiadomo jak wykręcone jednostki, zatem nie rozumiem Twojego stwierdzenia. Zresztą sam się przyznajesz, że szukałeś LPG do swojego.
Miałem 2.4Gdi - Galanta 97 w kombi w Tiptronicu - i palił 12-13l.
Teraz kupiłem 2.5V6 - na dniach zarejestruje i od razu w gaz :]
Oczywiście są zwolennicy diesla, benzyny i gazu - nie ma sensu robić OT.
Zgadzam się z Owczarem - lepiej sprzedać i kupić V6;
Walczyłem o mojego Gdi - ale zrezygnowałem, bez sensu tracić czas i pieniądze. |
_________________
Opel Vectra 99'
Chrysler Neon 99'
Mercedes CLK 320 00'
Volkswagen Sharan 98'
Ford Mondeo 97'
Mitsubishi Galant 98'
Subaru Svx 94'
VW Passat 98'
Toyota Celica 94'
Toyota Celica 90'
Mazda 323C 96'
Od Ciszy... Piękniejszy jest tylko Trance... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-02-2009, 19:31
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcami - sprzedanie GDi za 15 k + dołożenie 10 k daje całkiem fajnego 2.5 z końca produkcji..... Ja sprzedałem, kupiłem (dokładając nieco więcej będę miał naprawdę fajne 2.5)...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:36
|
|
|
mlodzianinwawa, jesli ci palil 12-13l na 100km to miales cos nie teges z silnikiem albo obroty chodzily miedzy 4k-6k, ten silnik GDI spala o 20% mniej paliwa niz inne podobne tego typu jednostki i ma o 10% wieksza moc niz podobne jednostki napedowe ... niektorzy deklaruja ze 2.4GDI schodzi im nawet do 6l na 100km. |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 25-02-2009, 21:58
|
|
|
miziek napisał/a: | niektorzy deklaruja ze 2.4GDI schodzi im nawet do 6l na 100km. |
Z tym spalaniem to jest temat rzeka.
Ja potrafiłem zejść do 8 w mieście ale co to była za jazda
Na trasie 8,5 gazu tez dało rade - ale to tez nie była normalna jazda
Myślę wiec ze temat spalania powinno się pominąć
A co do przekładki silnika to tez mam ochotę na taki manewr tylko ze mojego miska dopieściłem już bardzo i nie chce go sprzedawać
Tez mam zamiar kupić anglika 2,5 i poprzerzucać z niego graty to co zostanie to sprzedać i to co zostanie z 2,0 tez sprzedać
Mam pytanie do bratka co trzeba wymienić poza silnikiem skrzynia oskami kompem instalacja i zegarami ?
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
bubu_86 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 22:50
|
|
|
Dzięki Wszystkim za pociągnięcie tematu i rozjasnienia mi umysłu
czekoladka_1981 dzięk za link, zadzwoniłem bodajrze na ul.Karczewska i tam miły Pan przemówił mi do rozumu i uświadomił ze gazowanie GDI to nie zabawa
Założyłem ten tema bo marzy mi sie czarny gal sedan w wersji avance najlepej w manualu z motorem 2.5 l , a takich jest jak na lekarstwo. Teraz to juz nawet śmiem twierdzić ze takowych nie ma
Wiadomo jak się coś trafi to albo GDI, albo zielony, albo jakiś konkretny rozbitek
Dlatego rozważam każdą opcje i kombinuję jak mogę co u zrobić, zeby spełnić swoje marzenie a nie pojść z torbami
Wygląda na to ze zostaje mi ciułanie kasy i przeglądanie co dziennie po pracy netu w poszukiwaniu tej wymarzonej sztuki |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:23
|
|
|
mlodzianinwawa napisał/a: |
miałem 2.4Gdi - Galanta 97 w kombi w Tiptronicu - i palił 12-13l.
|
oj cos kręcisz w `97 nie było jeszcze GDI w EA, ani tym bardziej w Tiptroniku, chyba że jakaś rzeźba? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2009, 16:37
|
|
|
Proponuję zakończyć dyskusję, bo zwolenników jak i przeciwników jest tyle samo, a argumentów jeszcze więcej.
Sam jeździłem na LPG, ale ze względów ekonomicznych. Teraz mam diesla, również ze względu na ekonomię (choć ten silnik to taka średnia ekonomia ), ale nie chciałem już butli w bagażniku Podstawową zaletą gazu jest koszt użytkowania i nie wierze, że ktoś założył LPG ze względu na inne walory
Nie ma co robić OT. |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 26-02-2009, 17:18
|
|
|
miziek napisał/a: | AnoniM79, jesli kogos stac na 2.5 v6 a nie stac na jego utrzymanie to po co kupowac ? i wsadzac 4 kafle zeby zagazowac ? ... glupota wg mnie |
jak cie nie stac na nowego to po co kupujesz uzywanego galanta ??
czemu ty nie masz nowego ?... glupota wg mnie
a tak naprawde to po to ze jak ktos mi patrzy w bagaznik to mowie patrz jaki mam wielki glosnik i do tego pokazuje jak glosno gralem ostatnio
a tak naprawde to OWCZAR napisal jak jest
to taka sarkastyczna uwaga nie brac do siebie
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|