[Cari 1.9TD] Wpadanie silnika w twardą pracę |
Autor |
Wiadomość |
grzechuto [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 11:45 [Cari 1.9TD] Wpadanie silnika w twardą pracę
|
|
|
Witam
Mam problem z moją cari 1,9td, 1997r.
Samochód sam wchodzi w płynną twardą pracę silnika, przykapca na biało i się dławi. W pierwszej kolejności został wymieniony zawór wyprzedzenia kąta wtrysku, efektem tego była troszeczkę lepsza praca silnika ale niestety silnik zachowuje się tak samo jak przed wymianą. Kolejną rzeczą, która była zrobiona to wyjęcie pompy wtryskowej. Okazało się że była pęknięta regulacja w kole pasowym pompy, koło zostało wymienone na nowe. Został ustawiony kąt wtrysku paliwa na silniku przyrządem wkręcanym w pompę. Po tym wszystkim samochód chodzi tak samo. W tej chwili cari jest u elektryka gdzie facet drobiazgowo sprawdza każdy przewód itd. Problem jaki wykrył jeszcze to to że na 20 prób połączenia się z kompem (sterownikiem, samochodu tylko dwa razy udało się połączyć. Elektryk posiada komputer do samochodów japońskich. Zauważyłem że objawy wpadania w twardą pracę dzieją się na zimnym silniku, gdy złapie temperaturę 80 stopni, praca stabilizuje się (nie dławi się) ale nadal jest twarda praca. Przy dławieniu się, zawór kąta wtrysku włącza się i wyłącza.
Może mieliście podobne problemy, jeśli tak to piszcie |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:09
|
|
|
Co to jest "twarda praca"? A świece masz ok? |
|
|
|
 |
grzechuto [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:46
|
|
|
Silnik pracuje głośno, jak stary Ford Transit. Świece są ok. Taki sam efekt jak byś odłączył zawór wyprzedzenia kąta wtrysku. |
|
|
|
 |
amigoss1234
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:03
|
|
|
miałem coś podobnego i u mnie to były zawory do regulacji |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:49
|
|
|
Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach... Sprawdź dokładnie świece. Ja miałem to samo. Trzech "fachowców" sprawdzało i żaden nie widział, że dwie są spalone... Regulowali zawory i w ogóle makabra, nawet wtryski... Dopiero jak trzcia padła i auto nie chciało zapalić to wiedziałem co jest. Dodam, że na dwóch paliło od strzała... Aha świece są połączone parami... Oczywiście to co napisałem to tylko sugestia. w tym silniku może nawet być głowica pęknięta. Oby nie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2009, 23:15
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Przykopca na biało, czyli para, może być walnięta uszczelka pod głowicą i dostaje wodę z układu chłodzenia. |
Niestety to samo mi wpadło do głowy. Oby nie. Sam jestem po takiej operacji. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 09:07
|
|
|
...o witay, to jeszcze z nim walczysz?....podmieniłeś już ten wtrysk z czujnikiem wzniosu? |
|
|
|
 |
grzechuto [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 13:14
|
|
|
Siemasz Darku, nie jeszcze tego nie ruszałem, samochód jest w tej chwili u elektryka. Problem jest też w tym że nie można się połączyć z kompem samochodu, na kilkanaście polączeń ze dwa razy udało się. Może też tak być że komputer jest walnięty. Chociaż słyszałem że ten model samochodu nie ma kompa tylko jest to sterownik, właśnie do przestawiacza kąta wtrysku i do świec żarowych. Wczoraj dzwoniłem do niego i wyjął komputer, próbuje obejść go. Normalnie już nie wiem co mam robić z cari.
[ Dodano: 25-02-2009, 13:26 ]
Jeżeli by była pęknięta głowica, to owszem przykapcał by na biało ale cały czas podczas pracy silnika. Przykapcanie jest tylko podczas dławienia się czyli tak jakby zawór wyprzedzenia kąta wtrysku nie mógł wysterować i przytym sam przestawia kąt wtrysku na wczesnym co wiąże się z białym dymkiem i twardą pracą. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 07:23
|
|
|
Cześć, jeśli jest u elektryka to niech sprawdzi oscyloskopem ten wtrysk sterujący, oczywiście jeśli opór jest Ok , bo jest duże prawdopodobieństwo że on tak miesza, najlepiej pomienić na chwilkę i zobaczyć co wtedy, nie spotkałem się aby walnął sterownik w naszym bolidzie, brak komunikacji może powodować brak kontaktu na okablowaniu albo wadliwy elektryk(jego program). |
|
|
|
 |
grzechuto [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:17
|
|
|
Kłopot jest w tym że nie każdy elektryk posiada kompa z oprogramowaniem do cari 1.9D byłem u trzech by mi sprawdzili co się dzieje i dopiero u trzeciego gościa trafiłem. Sam na własne oczy widziałem jak elektrycy pokazywali mi do jakich samochodów mają programy. Owszem mają ale do cari w benzynie i tyle.
Na początku czyli trzy miesiące temu, mechanik podłączał się do samochodu ale miał też kłopot z połączeniem się dopiero za którymś razem udało mu się. Pokazał się błąd zaworu wyprzedzenia wtrysku, dziwne to było bo ten zawór był wsadzony już nowy.
Zobaczymy co powie ten Elektryk. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:33
|
|
|
...zawór -korektor kąta wtrysku- jest elementem wykonawczym, jeśli dostanie zły sygnał to będzie fiksował, stawiam na ten wtrysk z kabelkiem, one lubią się sypać. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
|