[E32A 1.8] ! ! ! nie działa kontrolka od ilości paliwa w bak |
Autor |
Wiadomość |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29-01-2009, 17:45 [E32A 1.8] ! ! ! nie działa kontrolka od ilości paliwa w bak
|
|
|
Witam
przed tygodniem kupilem galanta (juz moje 2 mitsu ) jako moje 2 autko mam jednak problem z kontroka od paliwa, nie pokazuje mi ile mam paliwa ani nie świeci się kontrolka ze jest na rezerwie ....
w czym moze tkwic wina ? moze jakies pomysl ?
pozdrawiam ! |
Ostatnio zmieniony przez guzer 01-02-2009, 21:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2009, 23:26
|
|
|
Przeglądając manuala znalazłem informację, że prostym sposobem sprawdzenia jest odpięcie wtyczki w bagażniku (3 piny jeżeli napęd FWD, 4 piny w wersji AWD) od wkaźnika paliwa.
1. pod pin 1 i 2 podpinasz żarówkę 12V (3.4W)
2. stacyjka w poz. ON
3. jeżeli lampka się świeci a igła wskaźnika paliwa wciąż martwa to znak, że musisz wymienić czujnik, od którego odpiąłeś wtyczkę w bagażniku (zainstalowany w baku paliwa)
4. jeżeli lampka się nie zapala i igła martwa to znak, że uszkodzony jest bezpiecznik lub wiązka kabli. Wg opisu bezpiecznik ma wartość 10A.
P.S. Możesz też sprawdzić ten czujnik zanużony w baku. Po jego wyjęciu możesz sprawdzić wartość wychylenia stopki pływaka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:02
|
|
|
po co zarówka jeden z nich to masa dwa pozostale to masa rezerwy i masa wskaźnika zwierając ktorys z nich do tejze masy albo zapali sie rezerwa albo pokaze pelen zbiornik paliwa. Jak nie to bizpiecznik albo uszkodzone kable. A z praktyki wyciagnij dekiel z czyjnikami ze zbiornika i przylituj termistor bo od temperatury robi sie zimny lut i siada rezerwa, a wskaźnik albo przeciera nawinietą cewke drutowa albo wyrabiają sie zawiasy dżwigienki plywaka i blaszka która przesuwa sie po cewce nie dotyka cewki(wystarczy dogiąc). A teraz to wszystko zrobisz jak odkrecisz dekiel a deklem jest taki problem ze wszystko jest rdzawe i zacholere nie da je sie odkrecic bez zarwania srobek. Ogólnie zycze powodenia i wytrwalosci! |
|
|
|
 |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 30-01-2009, 17:16
|
|
|
no jutro z rana bede to robil, mam nadzieje ze pomoze, dam znac co i jak
dzieki wielkie i pozdro !
[ Dodano: 31-01-2009, 00:15 ]
to chodzi o ta wtyczke koloru czarnego w bagażniku na wysokości wlewu ?
ta wtyczka to jest linka od otwierania, wiec gdzie to jest ???????
[ Dodano: 01-02-2009, 21:52 ]
znalazlem cos takiego ale za cholere niewiem gdzie to
G-01 ABS rear speed sensor (left side)
G-02 ABS rear speed sensor (right side)
G-03 Fuel gauge unit
G-04 Fuel pump
G-05 ACTIVE-ECS rear height sensor |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 15:27
|
|
|
Musisz wjechać na kanał. Te wtyczki są na spodzie. Mam dokładnie ten sam problem, wskaźnik działa, kontrolka już nie. Posłużyłem się miernikiem, wskazówka reaguje, kontrolka nie. Podejrzewam, że może gdzieś instalacja ugniła, ale nie miałem cierpliwości śledzić te kable |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:14
|
|
|
jak ci miernk reaguje a nie swieci to sprawdż zarówke. |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:17
|
|
|
Żarówka sprawdzona jeszcze przed pomiarami,a na mierniku opór nieskończony. To musi być instalacja. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:21
|
|
|
miernikiem sprawdzaj na wtyczne na zbiorniku, nie pamietam dokladnie ile powinno pokazac ale cos miedzy 100 a 1000 ohm mierząc miedzy kablekiem rezerwy a masą. |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:24
|
|
|
Tyle to wiem, jestem elektronikiem ;P Tyle że nie obadałem nawet wstępnie jak poprowadzone są przewody od zbiornika do deski. Wiadomo, wszystko od spodu zabudowane... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:28
|
|
|
pod dywanikiem obok tunelu wchodzi do wnetrza dalej przy progu pod deske. |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:29
|
|
|
Dobrze wiedzieć, wielkie dzięki |
_________________
 |
|
|
|
 |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:34
|
|
|
ja dalej nie wiem ... |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:41
|
|
|
Jest tak : od spodu, w baku, widać jak na rysunku takie kółko z wtyczką na środku. Należy ją odłączyć, wziąć do ręki miernik i zwierać przewody - czarny to masa, pozostałe dwa odpowiadają za wskazówkę od poziomu paliwa a drugi za kontrolkę. Podczas zwierania ktoś musi siedzieć w środku i obserwować wskaźniki. Gdy zewrzesz przewody od wskaźnika, zacznie się podnosić do maxa. Jak zewrzesz ten od kontrolki to się ona zapali. Jeżeli tak jest, to znaczy, że problem leży w czujce wmontowanej w bak. |
|
|
|
 |
|