Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] SILNIK - Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2009, 18:37   [MSS 1.6] SILNIK - Falowanie obrotów

Witam.
Nie mam już siły na walkę z serwisami i mechanikami.
Mam taki problem. parę dni temu wymieniłem rozrząd. Do wymiany rozrządu wszystko było ok. Auto śmigało, aż miło. Ale niestety po wymianie rozrządu zaczęły się jaja. Znaczy tak mi się wydaje, że od wymiany rozrządu, bo w zbiegi okoliczności nie wierzę. Mianowicie po odebraniu auta od mechanika, zaczęła co jakiś czas zapalać mi się w czasie jazdy kontrolka ładowania. Następnie zaczęły mi falować obroty na obrotomierzu. Falowały do tego stopnia, że podczas jazdy obrotomierz leżał na 0. następnie zaczęła mi przygasać deska rozdzielcza i światła. Ładowanie pali się za równo na luzie jak i na biegu, nawet przy 3 tyś obrotów. Mechanik umył ręce. Elektryk załamał z kolei ręce. Nie wie co jest. Więc pojechałem do serwisu Mitsu. Auto stało cały dzień na serwisie. Przeszło kontrole (komp, pomiar elektryki) i powiedzieli, że wszystko ok. Po odebraniu auta, dosłownie po zapaleniu wszystko zaczęło sie od nowa. Więc auto znowu zostało kolejny dzień na serwisie.
Więc moze komuś z Was coś przychodzi do głowy - co to może być?
Ostatnio zmieniony przez JCH 26-02-2009, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
darek7513 
Nowy Forumowicz


Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: mragowo
Wysłany: 26-02-2009, 19:14   

Kolego niewiem czy to mozliwe ale cos tak absurdalonego jak pasek moze jest za slabo naciagniety , moje domysly sa z tad ze ja zkolega wymienialismy w moim mss rozrzad , pierwszy raz i powiem ci ze niema opcji zeby normalnie wszystko robiac tak zwalic robote, chyba ze cos nadlamali podczas roboty :?:
_________________

 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26-02-2009, 19:59   

Ja też obstawiam pasek na alternatorze, tym bardziej że trzeba obydwa paski zdemontować, aby się dostać do rozrządu. :)
_________________

 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 26-02-2009, 20:04   

i nadal nic :?: :!:
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2009, 20:11   

zako7 napisał/a:
Ja też obstawiam pasek na alternatorze, tym bardziej że trzeba obydwa paski zdemontować, aby się dostać do rozrządu. :)


To fakt, że trzeba było zdjąć. Ale parametry ładowania są prawidłowe. Przy złym pasku byłyby chyba nieprawidłowe. A pozatym, co pasek ma do nierównych obrotów?

[ Dodano: 26-02-2009, 20:23 ]
maniak30 napisał/a:
i nadal nic :?: :!:


No nic. Zero koncepcji. Jaja se robią w serwise. Powiedzieli, że ok. Jade a tam to samo. Kurka żona musiała po mnie przyjechać, bo auto zostało znowu u nich w serwisie.
Może faktyczie pasek altka. Tylko czemu wszystko jest ok. Pomiary ładowania ok.
Mechanik wspominał, że zdejmował pasek na altku.
 
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 26-02-2009, 20:47   

to bardzo mi przykro,że nie mogę pomóc :oops: a nie będe głupot wypisywał P.S sprawdz klemy na akumulatorze
 
 
darek7513 
Nowy Forumowicz


Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: mragowo
Wysłany: 26-02-2009, 21:47   

Trudno domniemywac nam laikom jak fachowcy niewiedza ale ja bym doszukiwal sie problemu w takim razie w osprzecie alternatora[chyba]
_________________

 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2009, 22:29   

Nie jestem zbytnim znawcą tematu ale miałem podobne objawy w poprzednim samochdzie (mazda), przyczyna była prozaiczna - brak dostatecznej masy. Kabel wygladał solidnie, mocowanie do karoserii też ale po głebszych ogledzinach okazał sie całkiem skorodowany. Może przy wymianie rozrządu coś poruszali, naderwali i stąd te problemy.
_________________
Constell
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-02-2009, 05:56   

Poczytaj sobie ten wątek:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33436
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2009, 06:56   

kolysm napisał/a:
Poczytaj sobie ten wątek:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33436


To mój stary wątek. Jeszcze przed wizytą w serwisie. :lol:
Ale dzieki za pomoc. Dobrze wiedzieć, że są ludzie, którzy sie przejmują losem innych.
 
 
 
vaciok 
Forumowicz
vaciok


Auto: MSS 1.3 1999r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 76
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 27-02-2009, 08:03   

Sprawdź połączenie masy miedzy silnikiem i karoserią. Znajdź taki miedziany pleciony przewód odkręć, wyczyść połączenie i przykręć . Przeczyść połączenie minusa aku z karoserią. W poprzednim aucie miałem nawet dodatkowy przewód masowy z alternatora do bloku silnika, a nie tylko połączenie przez śrubę mocującą (bo właśnie traciło mi się ładowanie). Słaba masa na desce rozdzielczej, hmm chyba nie bo tam mechaniory nie grzebali. Swoją drogą to mamy do dupy servis w Polsce. Jedno naprawią to drugie spiepszą.
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2009, 08:14   

vaciok napisał/a:
Sprawdź połączenie masy miedzy silnikiem i karoserią. Znajdź taki miedziany pleciony przewód odkręć, wyczyść połączenie i przykręć . Przeczyść połączenie minusa aku z karoserią. W poprzednim aucie miałem nawet dodatkowy przewód masowy z alternatora do bloku silnika, a nie tylko połączenie przez śrubę mocującą (bo właśnie traciło mi się ładowanie). Słaba masa na desce rozdzielczej, hmm chyba nie bo tam mechaniory nie grzebali. Swoją drogą to mamy do dupy servis w Polsce. Jedno naprawią to drugie spiepszą.


Najwyżej im zasygeruje w serwisie. Bo fura tam stoi. Niech sprawdzą.
 
 
 
vaciok 
Forumowicz
vaciok


Auto: MSS 1.3 1999r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 76
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 27-02-2009, 12:09   

Skoro jest ładowanie a kontrolka ładowanie nie gaśnie znaczy:
- regulator zasilający uzwojenie wzbudzenia powinien być dobry
- szczotki uzwojenia wzbudzenia powinny być dobre
- uzwojenie stojana ok
- doidy wysokoprądowe ok
- diody wzbudzenia - może być jedna szczelona ale wtedy kontrolka lekko przygasa
Kontrolka świeci gdy dostaje masę przez regulator napięcia
Kontrolka gaśnie gdy dostaje "+" z diod wzbudzenia
Wydaje mi się, że to może być coś wewnątrz alternatora. Może brak dobrego styku między
diodami wzbudzenia a regulatorem.
No ale co wspólnego ma z tym obrotomierz ?
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2009, 12:30   

vaciok napisał/a:
Skoro jest ładowanie a kontrolka ładowanie nie gaśnie znaczy:
- regulator zasilający uzwojenie wzbudzenia powinien być dobry
- szczotki uzwojenia wzbudzenia powinny być dobre
- uzwojenie stojana ok
- doidy wysokoprądowe ok
- diody wzbudzenia - może być jedna szczelona ale wtedy kontrolka lekko przygasa
Kontrolka świeci gdy dostaje masę przez regulator napięcia
Kontrolka gaśnie gdy dostaje "+" z diod wzbudzenia
Wydaje mi się, że to może być coś wewnątrz alternatora. Może brak dobrego styku między
diodami wzbudzenia a regulatorem.
No ale co wspólnego ma z tym obrotomierz ?


Może tyle, że jak ogolnie w aucie wariuje prą, to wszystko wariuje. W koncu obrotomierz tez dziala na prąd. Tak mi wudaje. le mnie to też jest coś z masą albo ogólnie altkiem. Czekam na tel z serisu.

[ Dodano: 27-02-2009, 23:11 ]
vaciok napisał/a:
Sprawdź połączenie masy miedzy silnikiem i karoserią. Znajdź taki miedziany pleciony przewód odkręć, wyczyść połączenie i przykręć . Przeczyść połączenie minusa aku z karoserią. W poprzednim aucie miałem nawet dodatkowy przewód masowy z alternatora do bloku silnika, a nie tylko połączenie przez śrubę mocującą (bo właśnie traciło mi się ładowanie). Słaba masa na desce rozdzielczej, hmm chyba nie bo tam mechaniory nie grzebali. Swoją drogą to mamy do dupy servis w Polsce. Jedno naprawią to drugie spiepszą.


No i wymienili mi regulator napiecia. Po odebraniu auta, znowu było to samo. Ale kazli mi pojeździc przez weekend. Jezeli bedzie tak sie działo dalej, to mam w poniedziałek wrócić do serwisu. Ale o dziwo w drodze powrotnej juz wszystko było super. Objawy ustąpiły. Zobaczymy przez weekend.

[ Dodano: 01-03-2009, 20:51 ]
No i znowu to samo. Tyle, że o wiele rzadziej. Jutro chyba znowu podjadę do serwisu.

[ Dodano: 09-03-2009, 17:11 ]
Witam.
Mojej walki z usterką ciąg dalszy.
Nic sie nie zmieniło. Rzdnychbłędów na kompe. Ladowanie super. Altek zregenerowany. A obroty na luzie spadaja do 100 obr/min. i Załacza sie ładowanie. Nikt mi nie chce powiedzieć, czy ma to co ś wspólnego z wymianą rozrzadu. Moim zdaniem tak. Ale nie mogę namówić zadnego mechaniora na zdjęcie obudowy i sprawdzenie. No i zostaja jeszcze świece. Już nie mam siły. Ciagle zapala sie i gasnie kontrolka ładowania. Zwłaszcza na luzie i z rana. Jka sie auto rozgrzeje to przestaje. Ratunku!!!!
 
 
 
ppawlicki
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2009, 00:27   pasek

Proste, podmienili ci jakąś część w silniku, lub przestawili pasek rorządu. pasek wzorowo ustawiony powinien być tak włożony, że po naciągnięcu jego, ustawiają się koła równo na wskaźniku zera, a często partacze zakładają w ten sposób, że wczesniej koła zrównują z zerem a potem naciągają, co powoduje że podczas naciągania przestawia się na jakimś kole zero i rezultatem jest to, że zera na wskaźnikach kół nie są idealnie zgrane. A chyba nie muszę pisac co wiąże się z przestawieniem kół zębatych wału korbowego w stosunku do koła wałka rozrządu. To właśnie dzieją się takie cyrki. Kiedyś tak przestawili mi prawie o 2 zęby w VW a w japończyku lekkie różnice to diametralne skutki.

Ja mam takie coś że lekko mi faluje obroty /prawie niezauważalne ale da się wyczuć/ problem tkwi w sondzie którą wymieniłem z denso na boscha. W denso był walnięty podgrzewacz. a na kompie przy boschu widać było że w chwili pomiaru zawartości tlenu przy wzroście sinusoidy w tym czasie spadały obdroty i przy spadku rosły. Nie wykluczam tez silniczka krokowego i niewłaściwego ciśnienia w zalilaniu paliwem. może to pompa bo czasami obroty mi spadają przy zejściu z wyższych obrotów w czasie jazdy i naciśnieciu sprzęgła. W piątek stawiam do dobrego specjalisty i obiecał mi to naprawić. Aha twój serwisant musi mieć dobry komputer aby to wszystko zdiagnozować, bo dobrego komputera szukałem w kilku miejscach aż znalazłem. Sam autokad niewystarczy. Mój serwisant ma coś wyjątkowego co pokazuje mu jak na talerzu. Jak naprawie swojego miśka to dam znać co było.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.