strzały LPG na zimnym silniku - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
brumek
Nowy Forumowicz brumek
Auto: Carisma 97r 1.8 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 10:09 strzały LPG na zimnym silniku - pomocy
|
|
|
Witam
Od pewnego czasmu mam problem z moim samochodem.
Zaczął stzelac na LPG - pojechalem do gazownika - diagnoza - kable. (pod maska w okolicy jednej z cewek dyskoteka - padł krotszy kabel WN). Aby sprawdzic czy to na 100% kabel gazownik przepiał cewki i objaw byl ten sam - wiec stwierdził ze trzeba wymienic kable - tak zrobilem, dodatkowo zalozylem nowe swiece).
No i wszystko byloby ok - ale....
Po tygodniu znow to samo - strzaly
Tylko ze teraz strzela tylko na zimnym silniku i tylko gdy jest spora wilgoć(spadnie śnieg lub deszcz a autko stoi np cala noc lub dłużej) - jak sie rozgrzeje problem znika nic nie szarpie i nic nie strzela autko smiga jak należy.
Co to moze byc? ?
czy przyczyna moga byc rozregulowane zawory? wadliwe kable WN(tylko ze one maja miesiac) czy moze cewka ktoras padła? jak to sprawdzic?
instalacja II gen - przebieg ok 70tys
z gory dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 12:10
|
|
|
Zmień gazownika.
Jeżeli na benzynce jest wszystko ok, to wina instalacji - regulacja, krokowiec ...
Jeżli strzela to do momentu usunięcia usterki nie jeździ na gazie bo możesz rozwalić przepływomież a to już droga sprawa. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:20
|
|
|
ja bym obstawiał cewki w manuale jest podane jak sprawdzić omomierzem. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
brumek
Nowy Forumowicz brumek
Auto: Carisma 97r 1.8 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:20
|
|
|
ok . dzieki za info.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - czemu strzela tylko na nierozgrzanym silniku a szczegolnie gdy jest duza wilgoć?? (jak jedna noc stal w garazu przy -10st po odpaleniu wszystko bylo ok)
Tak jak pisalem gdy osiagnie temp robocza to wszystko jest ok - nic nie strzela i pracuje idelanie. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:39
|
|
|
Jak na mój gust to lipne kable
Jak dostają wilgoci to puszczają. Jakiej firmy masz kable i świece ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
brumek
Nowy Forumowicz brumek
Auto: Carisma 97r 1.8 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 16:48
|
|
|
Kable to nie wiem jakie (kosztowały 100pln) , a świece NGK V-line.
(Tylko ze te kable maja moze z miesiac - i juz mialyby przebicia???) Chyba ze sprzedali mi jakies trafne kabelki .
A co myslisz o cewkach? - mogla sie ktora uszkodzic? |
|
|
|
 |
chmielu115
Forumowicz
Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 104 Skąd: DZG (ZGORZELEC)
|
Wysłany: 27-02-2009, 19:50
|
|
|
Siemka poczytaj mój temat "pomocy mam problem z carizmą" tam pisałem o swoim problemie i okazało się że to wina nowych świec!!! zmień na stare i obserwuj! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-02-2009, 00:37
|
|
|
Mi się jeszcze nie udało kupić kabli NGK, i obserwuję, że wszystkie kable które kupie świecą albo od razu albo po niedługim czasie, więc nadal obstawiam kable |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|