Świece -przerwa |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 09-12-2008, 15:53 Świece -przerwa
|
|
|
Witam! Czy przy gazie wskazane jest zmniejszenie przerwy między elektrodą świecy? Czy ktoś z Użytkowników stosował ten zabieg i z jakim skutkiem?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 10-12-2008, 15:41
|
|
|
prowadzimy warsztat montujacy instalacje LPG i wiekszosci wymian swiec zmniejszamy przerwy miedzy elektrodami do 0,9 czy 0,8
pozdrawiam
Sylwia |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-12-2008, 15:50
|
|
|
.8 mm to dobra przerwa - powoduje łatwiejszy zapłon mieszanki gazowej - bardziej stabilną pracę silnika zwlaszcza na niskich obrotach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 10-12-2008, 16:12
|
|
|
Dzięki za opinie. A jak się wykonuje ten zabieg- przy pomocy szczelinomierza i młotka? |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-12-2008, 00:22
|
|
|
Ja właśnie dzis kupowałem świece i koleś w sklepie doradził mi ze do gazu to świece powinny mieć mniejszą przerwę, zdaje się że 0,8 lub 0,9mm. Jutro zakładam i zobaczymy jak bedzie. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11-12-2008, 11:46
|
|
|
Szymon82 napisał/a: | A jak się wykonuje ten zabieg- przy pomocy szczelinomierza i młotka? |
Nic więcej Ci do tego nie trzeba. Tylko ostrożnie z tym młotkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
emilok
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 145 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15-12-2008, 11:24
|
|
|
Mam jedno pytanko totalnego laika, to zmniejszanie odległości pomiędzy elektrodami to nic innego jak lekkie nagięcie elementu który opisałem jako 1 tak aby był bliżej (ok 8mm) elementu nr2 ?
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
emilok
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 145 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15-12-2008, 11:34
|
|
|
No tak, czeski błąd, miało być 0,8mm ;>
A po za tym to reszta się zgadza? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2008, 17:14
|
|
|
jak nie strzela, nie prycha i kabli nie pali dajcie sobie spokój z przerwą. Przy sprawnym układzie zapłonowym nie powinno byc problemu z zapłonem mieszanki z LPG, cyrki sie zaczynają jak ktoryś z lelementów nie domaga. Zmniejszenie przerwy to tylko półsrodek, zmniejszający moment obrotowy. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2008, 17:29
|
|
|
jeżeli ktoś już sie zdecydował na mniejszą szczelinę,
zważywszy, ze świece to często tani element lepiej kupić
fabryczny odpowiednik z mniejsza szczeliną niż samemu majstrować
jeździłem na poprawnie zamontowanej instalacji LPG I, II, IV, oraz obecnie V generacji,
w różnych autach,
nie było nigdy żadnych problemów, a świece ZAWSZE takie jakie dedykowała fabryka,
bez klepania młotkiem
takie zabiegi rodem z warsztatu typu stodoła stosują ludzie w 2 przypadkach,
źle zamontowali instalacje i nie pracuje ona jak powinna,
lub tak jak pisał kolega wyzej, któryś elemnt nie domaga
więc drogą półśrodków ratują sytuację ułatwiając zapłon,
tylko czy to słuszna droga... |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 17:38 Mniejszy odstęp na świecach
|
|
|
Ja tak zrobiłem, zamiast świec standardowych BPR5ES-11 (odstęp 1,1 mm) kupiłem BPR5ES o odstępie 0,8 mm. Autko chodzi zajebiście na benzynie i na gazie. Tutaj link do katalogu świec NGK: http://www.ngkntk.pl/inde...=pkwzuendkerzen |
|
|
|
 |
marke
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-03-2009, 13:01
|
|
|
w moim przypadku przy taniej instalacji LPG (z mieszaczem)miałem problem ze strzelaniem gazu w kolektor do czasu zmniejszenia przerwy na świecach (0,8).Sama wymiana swiec na nowe nie pomogła.Dopiero kolejna wymiana swiec po 15 tys.i zmniejszeniu przerwy zakończyła temat strzelania.Wybuchy występowały bardzo sporadycznie,tylko w momencie ruszania(raz na kilka dni).Przy którymś wystrzale wyrwało ramkę z przepływomierza.Wówczas samochód na gazie pracuje prawidłowo ale na benzynie żle,falują obroty i gaśnie.Z mojego doświadczenia polecam zmniejszenie przerwy. |
_________________ Marke |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 13:43 Strzały gazu
|
|
|
Gaz strzela przez chwilowe zubożenie mieszanki podczas dodawania gazu. Proponuję wyregulować gaz bo jazda na ubogiej mieszance powoduje wypalanie gniazd zaworów i kosztowny remont silnika. Ja mam gaz od prawie 6 lat w Colcie i NIGDY nie strzelił zarówno przy standardowej przerwie na świecy jak i zmniejszonej. Dodam że sam sobie reguluję gaz , kupiłem interfejs do centralki gazowej i przy pomocy laptopa można samemu to zrobić. Jeśli w autku jest przepływomierz to po strzale najczęściej się uszkadza. |
|
|
|
 |
|