Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-07-2006, 00:37
EVO kontra IMPREZA
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2006, 22:06   

PiSi napiszę to jako osoba zupełnie prywatna nie admin. napiszę to tak ponieważ brałem udział w dyskusji i nie jestem jakby to ująć? aha bezstronny.

Po pierwsze - merytorycznie - na hamowni nie mierzy się prędkości samochodu (postępowej) tylko prędkość (kątową) z jaką kręcą się koła tegoż samochodu.
Zgadzamy się?
No to skoro samochód sie nie toczy a wręcz zaryzykuję stwierdzeniem że jest bardzo solidnie przymocowany do podłoża to jakim cudem możemy zmierzyć jego przyśpieszenie?
Tak wiem - to oczywiste mierzymy przyśpieszenie kątowe kół na rolkach hamowni. Znając średnicę rolek jesteśmy w stanie precyzyjnie określić jak szybko samochód rozpędzi te rolki do prędkości kątowej x odpowiadającej prędkości postepowej 100km/h.
Ale ma to malo wspólnego z próbami na drodze. Nie uwzględnia aerodynamiki, obciążenia samochodu, (czyli tego ile wazy kierowca Itd...) Nie uwzględnia również tego jak który kierowca mówiąc potocznie "ogarnia" swój samochód czyli nad nim panuje. Godula ze swoją hamownią może podać co najwyżej przybliżone rezultaty. I jako takie należy je traktować więc odniesienie w którymś z poprzednich postów do G-Techa uważam za trafione.

A teraz pozamerytorycznie - obaj jarmaj i PiSi jesteście proszeni o przeczytanie zasad forum. Punkt 4 dotyczy obecnej sytuacji. zasady są przyklejone w większości działów - i zaznaczone na czerwono.

Rozmawiajmy, dyskutujmy, ale róbmy to w sposób uprzejmy. Bardzo o to proszę. I pamiętajcie- to forum naprawdę jest przyjazne dla uzytkowników - liczę na to że użytkownicy będą również do siebie nastawieni przyjaźnie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-05-2006, 22:18   

Hubeeert napisał/a:
Ale ma to malo wspólnego z próbami na drodze. Nie uwzględnia aerodynamiki, obciążenia samochodu, (czyli tego ile wazy kierowca Itd...) Nie uwzględnia również tego jak który kierowca mówiąc potocznie "ogarnia" swój samochód czyli nad nim panuje


Właśnie dlatego chciałbym znać dane parametry swoje auta na hamowni (np. Goduli) a po zmianach jakich dokonałem (dokonam ) jeszcze raz je poznać -- przecież zmiany można zauważyć na hamowni - raczej nie można bawić się czy szczycić osiągami hamowni (czy G-tech). Co najwyżej można być dobrym kierowcą i ogarną dany samochód - a ogarnąc EVO czy STi można - ale nie koniecznie - a można jak się umie - a ten kto umie na pewno to potwierdzi.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
PiSi
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2006, 22:36   

Hubeeert napisał/a:
PiSi napiszę to jako osoba zupełnie prywatna nie admin. napiszę to tak ponieważ brałem udział w dyskusji i nie jestem jakby to ująć? aha bezstronny.

Po pierwsze - merytorycznie - na hamowni nie mierzy się prędkości samochodu (postępowej) tylko prędkość (kątową) z jaką kręcą się koła tegoż samochodu.
Zgadzamy się?
No to skoro samochód sie nie toczy a wręcz zaryzykuję stwierdzeniem że jest bardzo solidnie przymocowany do podłoża to jakim cudem możemy zmierzyć jego przyśpieszenie?
Tak wiem - to oczywiste mierzymy przyśpieszenie kątowe kół na rolkach hamowni. Znając średnicę rolek jesteśmy w stanie precyzyjnie określić jak szybko samochód rozpędzi te rolki do prędkości kątowej x odpowiadającej prędkości postepowej 100km/h.
Ale ma to malo wspólnego z próbami na drodze. Nie uwzględnia aerodynamiki, obciążenia samochodu, (czyli tego ile wazy kierowca Itd...) Nie uwzględnia również tego jak który kierowca mówiąc potocznie "ogarnia" swój samochód czyli nad nim panuje. Godula ze swoją hamownią może podać co najwyżej przybliżone rezultaty. I jako takie należy je traktować więc odniesienie w którymś z poprzednich postów do G-Techa uważam za trafione.

A teraz pozamerytorycznie - obaj jarmaj i PiSi jesteście proszeni o przeczytanie zasad forum. Punkt 4 dotyczy obecnej sytuacji. zasady są przyklejone w większości działów - i zaznaczone na czerwono.

Rozmawiajmy, dyskutujmy, ale róbmy to w sposób uprzejmy. Bardzo o to proszę. I pamiętajcie- to forum naprawdę jest przyjazne dla uzytkowników - liczę na to że użytkownicy będą również do siebie nastawieni przyjaźnie.


Hubeert oczywiscie że szanuję i respektuje Twoje spostrzeżenia i uwagi. Solennie obiecuję juz nie prowadzić tego typu dyskusji O/T. Troche mnie zirytował fakt, że zarówno jermaj jak i azrael twierdzili, że takich danych nie da sie wygenerować skoro sw rzeczywistosci się da. Oczywiscie Hubeeert w 100% zgadzam sie , że te dane są czysto przyblizone, ale tak naprawdę to każde są. Ja nigdzie nie odważyłbym sie napisać, że dane z jakiejkolwiek hamowni, czy też pomiaru są absolutnie constans, bo wiem że każda spalinowa jednostka napedowa (i zresztą nie tylko taka) podlega działaniu zmiennych warunków otoczenia. Wystarczy że podczas pomiaru spadnie (w pomieszczeniu hamownii) temp. otoczenia i juz nastepujace po sobie pomiary nie będą sie cechowały powtarzalnością danych. Chodziło mi jedynie o to że znajac prędkość kątową rolek i przy załozeniu przelicznika do prędkości postepowej możemy przyblizone dane (o przyspieszeniach) uzyskać. Ot tyle.

Ja ze swojej strony kończę ten O/T i nie wypowiem sie w tym poście juz wiecej (i to niezaleznie od tego co ktos tu jeszcze napisze). A co do EVO vs Subaru to polecam fajny filmik. Prezentowane Evo to wprawdzie 8 ale zawsze też miło popatrzeć jak pokonuje (choć na prostej) tak godnych rywali.

http://videos.streetfire....7027BE6ED76.htm

Ps. Hubeeert mam nadzieje, ze kiedyś spotkamy sie na jakimś zlocie i będę mógł postawić Ci browarek :D

Pozdrawiam
 
 
jarmaj
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2006, 23:54   

PiSi napisał/a:

Troche mnie zirytował fakt, że zarówno jermaj jak i azrael twierdzili, że takich danych nie da sie wygenerować skoro sw rzeczywistosci się da.

Bo się nie da.

PiSi napisał/a:
Oczywiscie Hubeeert w 100% zgadzam sie , że te dane są czysto przyblizone, ale tak naprawdę to każde są.

W mniejszym lub większym przybliżeniu to każdy i z głowy potrafi powiedzieć. Ale chyba nie chodzi tu o zgadywanie.
Skoro hamownia uwzględnia tylko prędkość z jaką rozpędzą się same koła, a nie cały samochód do danej prędkości, to znaczy że nie jest brany pod uwagę opór powietrza (chyba że jakaś hamownia przelicza na podstawie współczynnika cx jaki ten opór dla coraz to rosnącej prędkości będzie, a potem uwzględni to przy obliczaniu przyspieszenia, ale coś nie sądzę żeby tak się robiło :wink: ), nie jest brany pod uwagę problem przeniesienia napędu na asfalt (może w czterołapie nie jest uślizg aż tak istotny, chyba że moc jest bardzo duża, ale nawet średniej mocy ośka będzie miała problem z przyczepnością przez pierwsze dwa biegi i nie wykorzysta do przyspieszenia całej mocy), nie uwzględnia oporów toczenia, które są z pewnością inne na gładkich rolkach hamowni a inne na asfalcie.
Więc mamy tu tyle nie ujętych czynników, że przeliczenie przyspieszenia na podstawie wyników napędzania rolek obarczone jest tak dużym błędem, że możemy uznać je za nieistotne przy omawianiu parametrów samochodu.
Tyle odnośnie hamowni, dygresji pozatematycznych komentował nie będę.

I zapewniam włodarzy forum, że zła czynić tu nie zamierzałem i nie zamierzam, jedynym moim celem było wyprostowanie błędów.
Jeżeli po drodze złamałem zasady bądź zwyczaje tego forum, to wielkie sorry.
:)
 
 
Azrael
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:21   

jarmaj napisał/a:
(chyba że jakaś hamownia przelicza na podstawie współczynnika cx jaki ten opór dla coraz to rosnącej prędkości będzie,



Musiałby jeszcze być dobry sposóbliczenia powierzchni czołowej auta... znasz jakiś? Bo ja nie. A juzna pewno nie umie tego hamownia. Opory też na pewno nie sa przy 100km/h pomijalne.


PiSi, niestety obawiam się że wykazujesz się brakami elementarnej umiejętności czytania ze zrozumieniem. Uzywasz argumentów ad personam atakując Jarmaja i piszesz że brak mu wiedzy teoretycznej....szkoda że nie wiesz kim jest Jarmaj i czym sie zajmuje - założę się że o budowie aut wiesz wielokrotnie mniej co z resztą pokazujesz. Niestety deklaracja telefonu do Goduli praw fizyki nie zmieni. Hamownia w trybie inercyjnym działa włąśnie tak że mieży czas wjakim silnik rozpędził pewną masę do pewnej prędkości obrotowej, ale co to ma do napędzania się realnego auta?

Trochę więcej spokoju i uzupełnienie włąsnych braków by na pewno nie zaszkodziło.

[ Dodano: 25-05-2006, 00:27 ]
Karwoś napisał/a:
Co najwyżej można być dobrym kierowcą i ogarną dany samochód - a ogarnąc EVO czy STi można - ale nie koniecznie - a można jak się umie - a ten kto umie na pewno to potwierdzi.



Umówmy się ze przyspiesanie na prostej nie wymaga jakichś mega umiejętności. (nie mówięo specjalistycnzych dragsterach - tam coś trzeba, chcoiaż nie wiem czy to dobrzy kierowcy, raczej dobrzy operatorzy procedur startu)
 
 
jarmaj
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:28   

Azrael napisał/a:
i czym sie zajmuje - założę się że o budowie aut wiesz wielokrotnie mniej


Eee, co tu mam wiedzieć, budowa samochodu to sprawa prosta jak cep! :wink:
 
 
Azrael
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:36   

nippo napisał/a:
Cytat:
Na dupowóz fajne takie R, doupalania no no no. Haldex


zaraza zaraz...Czy my rozmawiamy o aucie rajdowym czy cywilnym?



Jedyne współczesne rajdowe Volvo jak na razie nazywa się Ford Focus. Mówimy o S60R takim jakie je fabryka stworzyła.


Cytat:

Bo jezeli uwazasz ze cywilne S60R to zwykly dupowoz... :roll: , i co z tego ze ma haldexa? czy po ulicach da sie jezdzic tylko z torsenem? ja rozumiem ze tym na rajd nie wjedziesz, ale na ulicy malo kto bedzie mial szanse do R mimo ze ma haldexa



To jest szybki dupowóz i nic poza tym. Kontrola trakcji da się wyłączyć tylko w totalnie torowym trybie advanced sport który się kompletnie nie nadaje na drogę (mały prześwit i betonowe nastawy), w dodatku dłuższa jazda na torze powoduje wyświetlenie komunikatów o przegrzaniu napędu i papa 4x4...do wychłodzenia.

Na drodze jest rzeczywiście dość szybkie, musiałęm odwinąć żeby mu odjechać, ale to nadal dupowóz a nie samochód sportowy, nie ta półka co Evo i STi, chociaż fajne ;-) (jest masa fajnych dupowozów - np. WRX)

Ja akurat nie za bardzo lubię koncepcję torsena w centralnym dyfrze - wiskoza, płytki albo jakaś elektronicznie sterowana kombinacja w stylu ACD (elektrohydraulicznie sterowane płytki) czy DCCD-A (elektromagnetycznie sterowane mokre sprzęgło) mi bardziej odpowiada, torsen przez swój sposób działania nie pozwala na prowadzenie auta gazem w poślizgu niestety, rewelacyjnie sprawdza się (i jemu pdobne dyfry) w przednim dyfrerencjale - Lancia, STI, Evo, dłubane uliczne Cossies...


Cytat:

bo moze jakos ten temat rozgraniczymy...auta do rajdow, do wyscigow, do palenia gumy, do driftu, na ulice, na slub...bo tak caly czas gadanie co jest lepsze, a co gorsze a moze najpierw zadacie sobie pytanie w czym jest lepsze i do czego?



Pisałem już o tym. Z tego właśnie powodu nie pisze ani że Evo lepsze ani że Volvo gorsze tylko że to inne półki. Na połce z Evo jest tylko STI i są porównywalne chcoiaż EVO wydaje się trochę szybsze. Ciekawe testy porównawcze ponoć się w sobotę zapowiadają. Jak dojdą do skutku to powiem co myślę.

[ Dodano: 25-05-2006, 00:37 ]
jarmaj, jak się ich wyprodukowało parę tysięcy to można tak powiedzieć ;-)


Ja np. jak widzę rozebraną skrzynię w czesciach to mnie przeraża pomysł poskładania tego ;-) A jak mi Dżanek dłubał w dyferencjale....
 
 
jarmaj
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:42   

Azrael napisał/a:

jarmaj, jak się ich wyprodukowało parę tysięcy to można tak powiedzieć ;-)


Parę set tysięcy raczej..... :wink:
 
 
Azrael
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:49   

jarmaj, parę set tysięcy zawiera parę tysięcy - nie czepiaj się ;->
 
 
PiSi
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:55   

jarmaj napisał/a:
Azrael napisał/a:
i czym sie zajmuje - założę się że o budowie aut wiesz wielokrotnie mniej


Eee, co tu mam wiedzieć, budowa samochodu to sprawa prosta jak cep! :wink:


Dla mnie temat jest zamkniety wiec nie sil sie Azrael. Ty jesteś mega wyposażony w wiedzę zaraz za Tobą jest Jarmaj a potem dłuuuugo nic. Bawcie sie w dwójkę dalej sami ...
 
 
Azrael
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 00:59   

Kiedy zbraknie argumentów pozostaje się tylko obrazić.
 
 
PiSi
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 01:02   

Azrael napisał/a:
Kiedy zbraknie argumentów pozostaje się tylko obrazić.


Niestety nie jesteś w stanie wywolać we mnie żdnych uczuć a takich to juz zwłaszcza. Raczej patrzę z pewnym smutkiem na Twoją megalomanie i całkowitą odpornosc na fakty. No cóż...
 
 
Azrael
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 01:04   

Na razie faktów nie było, natomiast nadal nie dowiedzieliśmy się jak hamownia uwzględnia opory powietrza :-) Może ta u Goduli jest połączona z tunelem areodynamicznym? ;-)
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-05-2006, 01:06   

Powierzchnie czolowa auta jest bardzo latwo obliczyc, pod warunkiem ze sie wie co to jest, a skoro Azrael wie tak duzo to z pewnoscia to tez wie, wiec jak rozumiem tylko sie z nami droczy. Sposob obliczenia powierzchni czolowej wynika bezposrednio z definicji samego wspolczynnika Cx, jakby ktos jeszcze nie wiedzial. I potrafi to zrobic kazde, najprostsze nawet oprogramowanie CAD.
Zbudowanie hamowni pozwalajacej mierzyc przyspieszenia, przy zastosowaniu obliczen opartych na bilansie mocy i symulujacej warunki naturalne jest teoretycznie jak najbardziej mozliwe, pytanie tylko po co? I chyba zabrneliscie tu w slepa uliczke.
Przerzucanie sie tego rodzaju argumentami jest najzwyczajniej w swiece bez sensu, nikt z Was, Nas, nawet Bartek ;) nie wie wszystkiego i kazdemu mozna w pewnym zakresie wytykac brak wiedzy i kompetencji, tylko chyba nie o to chodzi.

A wracajac do tematu.... subiektywnie.... i EVO i Impreza moglyby sobie stac w moim garazu i na zadne bym sie nie obrazil, ale EVO jest po prostu ladniejsze :mrgreen: chociaz Imprezie tez niewiele brakuje, ale to kwestia gustu.
_________________
 
 
 
PiSi
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 01:07   

Azrael napisał/a:
Na razie faktów nie było, natomiast nadal nie dowiedzieliśmy się jak hamownia uwzględnia opory powietrza :-) Może ta u Goduli jest połączona z tunelem areodynamicznym? ;-)


Fakty juz były ale byłeś nieobecny :wink: Natomiast wartałoby sie zastanowić nad tym jak dokładne dane pomiaru chcesz osiagnąć i jak najbardziej realne warunki otoczenia chcesz odtworzyć. Ale wtedy pwstanie raczej pytanie o to jaka jest dokladność pomiarów a nie czy da sie w ogóle zmierzyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.