Czym rózni się wersja europejska od wersji australijskiej |
Autor |
Wiadomość |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 15-11-2008, 18:53 Czym rózni się wersja europejska od wersji australijskiej
|
|
|
Mam pytanie ,czym rózni sie wersja europejska od wersji australijskiej?.Pytam bo dzwoniąc do serwisu MITSUBISCHI facet mówi ,że nie sprawdzi mi ceny bez podania numeru vin , ja mu podaje a on "nie mamy australijczyków w bazie danych i nie moge sprawdzić panu danej częsci " Mój numer vin ; 6MMYR1P45PT001853 a jaki ma vin wersja europejska? Szykuje mi się wymian tuleji gumowo metelowych i chcialbym zamowic właściwe .Zużyte elementy to: tuleje dolnych wahaczy i górnych .łączna ilośc to 8 sztuk, prosze o odpowiedz WERSJA KOMBI ROK 1993
[ Dodano: 15-11-2008, 20:38 ]
krzysius napisał/a: | Mam pytanie ,czym rózni sie wersja europejska od wersji australijskiej?.Pytam bo dzwoniąc do serwisu MITSUBISCHI facet mówi ,że nie sprawdzi mi ceny bez podania numeru vin , ja mu podaje a on "nie mamy australijczyków w bazie danych i nie moge sprawdzić panu danej częsci " Mój numer vin ; 6MMYR1P45PT001853 a jaki ma vin wersja europejska? Szykuje mi się wymian tuleji gumowo metelowych i chcialbym zamowic właściwe .Zużyte elementy to: tuleje dolnych wahaczy i górnych .łączna ilośc to 8 sztuk, prosze o odpowiedz WERSJA KOMBI ROK 1993 | tylna belka |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-11-2008, 23:21
|
|
|
Z tego co zbadałem CAPSem to rzeczywiście jakaś dziwna wersja. VIN Wchodzi w katalogu amerykańskim ale nie podaje numerów części. Jak coś się dowiem wiecej to dam znać. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 16-11-2008, 09:45
|
|
|
dzieki za zainteresowanie bede czekał na odpowiedż |
|
|
|
 |
Pawel79
Nowy Forumowicz Pawel
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: Konin / Londyn
|
Wysłany: 16-11-2008, 19:42
|
|
|
Witam
Dolacze sie do tematu.
Moje pytanie moze banalnie glupie, ale kto pyta nie bladzi
Jaka jest roznicza pomiedzy sigma LS, a sigma ES ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-11-2008, 20:29
|
|
|
nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2008, 23:42
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii) |
Ja mam sigmę 12V i wcale nie jest taka uboga, choćby poducha,(rzadkość) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-11-2008, 00:37
|
|
|
zuku19 napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii) |
Ja mam sigmę 12V i wcale nie jest taka uboga, choćby poducha,(rzadkość) |
Poduchy były jako opcja w 1991-1993, od 1994 w serii w obu wersjach. Ale w 12V nigdy nie było ECSu, TCL i 4WS. Uboższa nie znaczy że uboga jak AUDI A6 z tamtych lat (korbki, brak klimy i ogolnie niemiecka siermiężność) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 08-03-2009, 00:00
|
|
|
To ja się pobawię w archeologa bo mnie temat zaintrygował.
pod maska na grodzi jest tabliczka "made in Australia" więc to chyba australijczyk.
VIN 6MMYS1P45ST000171 - żaden darmowy dekoder go nie kuma, tylko że to Mitsu
mam Sigmę kombi 12v 10.1995 i mam 2 poduchy i skórzaną kierownicę(airbag chyba też w skórze).+ termostat(stałe temperatura zimą) klima, szyberdach, pełna elektryka tylko fotele nie, podgrzewane lusterka.
a'propos podgrzewania - nie mogę zlokalizować włącznika ogrzewania tylnej szyby |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 09:01
|
|
|
krzysius, po pierwsze nie ma problemu z tulejami wahacza i nie ma żadnej różnicy w zawieszeniu miedzy australijska czy europejska wersja zawiecha wszędzie była ta sama tylko teraz mnie intryguje jedna rzecz . Gdzie ty masz tam dolny i górny wahacz???? Jest tam tylko dolny wahacz który trzyma się na dwóch tulejach a dokładnie na tulei gumowo- metalowej przedniej a z tylu wahacz jest tak zwana poduszka wahacza oprócz tego jest jeszcze drążek stabilizatora na dwóch łącznikach i dwóch tulejach gumowych stabilizatora, nie ma czegoś takiego jak górny wahacz, to nie honda
[ Dodano: 08-03-2009, 09:30 ]
Zajc3w, Tabliczkę '' made in austarlia'' ma każdy bo tam były produkowane , to ze masz poduszki to norma bo w tym roczniku poduszka pasażera była w standarcie a poducha pasażera jako opcja, wszystko zależy od kupującego z salonu pierwszego właściciela no i najważniejsze na jaki kraj była przeznaczona, bo to ze klima czy szyberdach to był wtedy standard podgrzewane fotele to tez opcja, co do podgrzewania tylnej szyby włącznik jest po środku głównej konsoli pod przełącznikami nawiewu i klimy, pomiędzy awaryjnymi a przeciwmgielnym tylnym
moja wersja jest wersja amerykańska i nie nazywa się diamante tylko sigma a różnią ja tym ze mam np czerwone lampy z tyły (kierunki tez) co jest wielka rzadkością a przednie kierunkowskazy są podświetlane mam 2 żarówki w środku, moja tez jest 95 rok a nie miałem żadnej poduszki bo w stanach nie było wymogu na to, a w europie już tak , tylko nie wiem o co ci chodzi z tym termostatem?? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 08-03-2009, 10:15
|
|
|
dzięki za wyklarowanie co i jak
kosior1975 napisał/a: | (....)tylko nie wiem o co ci chodzi z tym termostatem?? |
Chodzi mi o to, że jak ustawie pokrętłem temp 20stopni to po paru minutach mam 20 stopni w kabinie i nie rośnie ani nie maleje, a temperatura nawiewanego powietrza lekko się zmienia w zależności jak zimno jest na zewnątrz i czy słońce dogrzewa czy nie.
W VW to się nazywa "termotronic". Fajna opcja tylko że skala mogłaby być od 15st. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 10:56
|
|
|
a to zgadza się, to rownierz posiada każda sigma ponieważ ma zamontowane czujki jedna w podsufitce tuz za szyberdachem a druga przy przedniej szybie tam gdzie nawiew powietrza na szybę dokładnie po środku nawiewu |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 08-03-2009, 17:39
|
|
|
kosior 1975 masz racje co do tylnego zawieszenia chodziło mi o drązek stabilizatora (mowa cały czas otylne zawieszenie )i jaki jest koszt wymiany tuleji tylnej belki ,wszystkich tuleji? |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 08-03-2009, 19:32
|
|
|
Witam! Krzysius, a kontaktowałeś się z japaneze w sprawie tych tulei?
Ja niebawem będę wymieniał tuleje wahaczy górnych (nr 7 na obrazku) kosztują 70/szt oryginalne. O pozostałe nie pytałem, ale może są dostępne? Też mam kombi '93.
pozdrawiam
[img] [/img]
ps. Kosior już letnie kółka założyłeś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 19:53
|
|
|
Szymon82, oj chłopaki bo będę się gniewał he he to nie są górne wahacze tylko drążki reakcyjne, a z tylu kombi nie ma drążka stabilizatora tylko ta poprzeczna belka (nr 6 na obrazku) to jest drążek painharta potocznie zwany parchem bo przy byle bocznym uderzeniu nawet w krawężnik ten drążek się gnie jak by był z papieru i przez to zawieszenie wysuwa się spod auta
P.S. po dzisiejszym dniu stwierdziłem ze czas na letniaki zimówek mi szkoda |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 20:30
|
|
|
Kosior 1975 uważaj na te letnie bo u nas na południu zima znowu a miałem w piątek zmieniać na letnie a pada śnieg od wczoraj i temp nieciekawa na zewnątrz około zera-to taka dygresja na temat pogody w marcu |
|
|
|
 |
|