Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana chłodnicy układu wspomagania
Autor Wiadomość
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-03-2009, 11:02   Wymiana chłodnicy układu wspomagania

Witam,

Miałem w czwartek przygodę - po miesięcznym postoju na parkingu w Pyrzowicach, misiek ujechał niecałe 10km po czym "stwardniała" kierownica. Po zatrzymaniu na poboczu okazało się że cieknie płyn ze wspomagania. Małe holowanie do Katowic no i diagnoza - dziura w aluminiowej chłodnicy (kamienie? aluminium nie rdzewieje...). ASO w Katowicach zrobiło mi naprawę na szybko - tzn. odcięcie dziurawej chłodnicy poprzez spięcie instalacji na krótko.

Mam w związku z tym parę pytań:
- Wie ktoś może czy ta chłodnica spełnia istotną rolę? Płyn wspomagania grzeje się mocno zimą? Czy tylko latem?
- Kupiłem już w Japan-Car używaną chłodnicę, ale co pojadę do warsztatu to kręcą nosem że wymiana to przynajmniej 3h pracy - dobierał się ktoś kiedyś do tego elementu? Dałoby się tą chłodnicę zmienić bez wyjmowania zderzaka?

Generalnie po spięciu na krótko wspomaganie działa dobrze. Czasami dostaje tylko takiej lekkiej "czkawki" - tak jakby koła przesuwał silniczek krokowy. Ale oczywiście nie chcę na dłuższą metę tak jeździć żeby nie ryzykować zatarcia pompy.

Pozdrawiam,
Grid
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 08-03-2009, 14:37   

to jest w ogole takie cos jak chlodnica oleju wspomagania?? :D pierwszy raz slysze o czyms takim, ale to moze dlatego ze malo w zyciu slyszalem i widzialem :P
wydawalo mi sie ze jest tylko chlodnica wody, klimy, w dieslu intelcooler no i nagrzewnica.
Gdzie sie w Misiu znajduje ta chlodnica?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-03-2009, 17:25   

Dokładnie, gdzie masz chłodnicę wspomagania?
Ja mam u siebie wody, klimy, oleju i IC, ale wspomagania to pierwsze słyszę...
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-03-2009, 18:54   

Ano też nie wiedziałem o jej istnieniu do momentu kiedy nie zaczęła cieknąć :-) Być może jest tylko w 6A13?

Generalnie jej położenie to pomiędzy plastikiem zderzaka z przodu, a chłodnicą silnika. To taka długa aluminiowa rurka - rozpoczyna się prawie pod zderzakiem od strony pasażera na całej szerokości zderzaka z przodu. Można ją łatwo odkryć śledząc gumowe przewody od zbiorniczka wyrównawczego oleju wspomagania. Trzeba wleźć pod samochód, żeby zobaczyć miejsce łączenia :-)

Na poniższym zdjęciu takie dwie odłączone rurki, to początek tej chłodnicy. Z przodu mogę zrobić zdjęcie za dnia.



Pozdrawiam,
Grid
 
 
dominikg 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Skawina
Wysłany: 08-03-2009, 23:27   

Owczar polecam instrukcję serwisową:

http://www.e-elektron.pl/.../Galant9701.htm

chłodnica wspomagania to ta rurka przed chłodnicą, a za grillem zderzaka pod rejestracją.
W wielu autach tak jest.

Ta rureczka jest niestety narażona na kamyczki z drogi, dlatego u siebie rozważam montaż na wiosnę "siatexu" za zderzakiem, a przed chłodnicą.
Pozdrawiam.

PS. u siebie walczę z zapowietrzającym się wspomaganiem, wszystko zaczęło się od wymiany łożyska w prawym kole. Auto na kobyłkach. Silnik wyłączony, kierownica w prawo, w lewo i nagle bulk, bulk gdzieś w układzie. Po wymianie łożyska, opuszczeniu, wspomaganie szarpie. Więc wymiana płynu wg. instrukcji serwisowej i odpowietrzanie. Pompa trochę wyje i czasem szarpnie przy maksymalnych skrętach. Mam wrażenie, że mimo wszystko podbiera mi gdzieś "lewe" powietrze do układu wspomagania przez uszczelki drążków kierowniczych wchodzących do listwy, czy ktoś ma podobne doświadczenia?
_________________
astro, foto, komp i moto
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-03-2009, 23:39   

Zgadza się, w naszych Galantach jest chłodnica płynu wspomagania. Wygląda niepozornie, ale spełnia istotną rolę, bo płyn do wspomagania grzeje się niemiłosiernie i do tego wraz wzrostem temperatury bardzo zwiększa swą objętość. Więc, gdy sie taki zagotuje to nasz hermetyczny układ wspomagania rozsadzi od środka (osobiście widziałem już kilka rozsadzonych zbiorniczków płynu przez zgotowany płyn).
Zatem, Grid, szukaj koniecznie chłodnicy, nawet z jakiegoś rozbitka, bo niepotrzebnie się wystawiasz na ryzyko.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
dominikg 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Skawina
Wysłany: 09-03-2009, 10:04   

według serwisówki objętość płynu zmienia się o 5mm w zbiorniczku między pracą silnika, a zgaszonym silnikiem. Jeśli jest więcej tzn. że w układzie jest gdzieś jeszcze powietrze, które podczas pracy układu jest bardziej sciskane, a po zgaszeniu rozpręża się powodując podnoszenie lustra płynu w zbiorniczku wiecej niż serwisowe 5mm.
_________________
astro, foto, komp i moto
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-03-2009, 23:39   

"Przegotowany" płyn od wspomagania ma właściwości... hm... wody. Wrze i zwiększa objętość więcej niż te serwisowe 5mm. Dlatego mamy chłodnice do tego by go nie przegrzać, inaczej byłaby nie potrzebna, prawda?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-03-2009, 20:00   

Dziękuję za pomocne uwagi. Wymiany dokonałem, koszt 100PLN używana chłodnica, 100PLN wymiana.

Pozdrawiam,
Grid
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.