Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
olej silnikowy
Autor Wiadomość
shepp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 12v
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2008, 11:48   olej silnikowy

Witam wszystkich forumowiczów.
Sigmę 12v 92' automat kupiłem kilka lat temu w Niemczech z przebiegiem 74 tys km. Obecnie na liczniku mam 110 tys km.Nie wiem na jakim oleju jeżdził poprzedni właściciel.
Ja zawsze lałem Mobil M (mineralny). Na 10 tys km muszę dolewać około półtora litra.Czy jest sens przejść na półsyntetyk?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-09-2008, 18:59   

Coś musi być nie tak z silnikiem lub uszczelniaczami skoro spala 1.5 l i to oleju mineralnego na 10000 km. Tym bardziej dziwne jest to przy tak małym przebiegu.Obawiam się że zmiana na półsyntentyk mogłaby tylko pogorszyć sprawę. U mnie spala podobne ilości ale półsyntetycznego, pozatym mam przebieg 247 tyś.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-09-2008, 20:31   

to znaczy niekoniecznie musi spalać ???? moze go gubi ???sprężarka do klimy? uszczelniacze na rozrządzie...między skrzynią a silnikiem...głowice,misa olejowa,pokrywy zaworów .obejrzyj silnik od spodu ....spróbuj go umyć i pojezdzić ...potem ponowne oględziny bo jak na ten przebieg to sporo .ja mam taki jak kolega łukasz przebieg ale na 10000 tys. dolewam ok.0.5-0.7l.oleju ale silnika nie oszcz ędzam ,nie zamulam tylko wykorzystuje jak złapie odpowiednią temperaturę olej a ja dobry asfalt oczywiście nie wstydzę sie napisać że ten silnik zjada olej pod obciążeniem a reszta wykapuje przez sprężarkę od klimy bo jest zaolejona od spodu.dodam że mi wchodzi ok.4.3 litra oleju do silnika 24V .olej maxlife 10/40 filtr mann'a .na razie wszystko ok. co jakiś czas popukuje /klepie/ jakiś regulator oleju :doubt:pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 11-03-2009, 07:49   

Pozwolę sobie odświeżyć temat oleju. Przymierzam się do wymiany oleju i filtra i zastanawiam się jaki wlać półsyntetyk czy mineralny? Nie wiem co tam jest w tej chwili wlane, jak zabierałem go z Niemiec to miał uzupełniane jakimś wynalazkiem ale nie pamiętam co to było
_________________
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 07:53   

A jaki masz aktualny przebieg? No i w jakiej kondyncji jest silnik, zżera olej?
_________________
7,60/100
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 11-03-2009, 08:41   

Przebieg podchodzi pod 300 tysi a ubytki wynikają chyba tylko z wycieków (nie dymi na niebiesko)
_________________
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 08:45   

Boję się by półsyntetyk nie spotęgował ubytków oleju...
Dla świętego spokoju chyba jednak bym wlał mineralny, dobrej firmy. Ale może ws3maj się z tym aż inni koledzy się wypowiedzą.

A którędy Ci olej ucieka? Może da się coś z tym zrobić?
_________________
7,60/100
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 11-03-2009, 08:48   

Łatwiej powiedzieć którędy nie ucieka :) ale na poważnie to ubytki nie są duże, silnik jest zachlapany olejem ale na bagnecie powoli ubywa, przed wakacjami mam zamiar uporać się z tymi wyciekami

Coś mi świta że ten niemiecki olej to był mineralny ale nie jestem pewien bo ze szwabskiego opisu nie szło wywnioskować
_________________
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 08:56   

Jeżeli coś tam w papierach wskazuje że był mineralny, to są dwie drogi:
Albo, tak jak pisałem, zalewasz go dobrym minrałem i mam święty spokój, albo też bawisz się (po załataniu dziur którymi Ci olej sączy ;) ) w płukankę i zalewasz go półsyntetykiem - o ile, tak jak pisałeś faktycznie oleju nie pali.
Ja osobiście wybrałbym tą pierwszą opcję, zważywszy na przebieg...
_________________
7,60/100
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-03-2009, 08:59   

Witam. Widzę że nie tylko ja ma problem z ubywającym olejem, podejrzewam że większość z nas ma ten problem tylko boi się przyznać. Mój misiek obecnie ma na budziku 137kkm :shock: a łyka olej jak by miał z 260kkm. Moim skromnym zdaniem przyczyną nie będą wycieki tylko nieszczelne uszczelniacze zaworów. Czy to przy przebiegu 137kkm czy, 300kkm będą wyglądały tak samo twardo :D . Najgorsze z tego wszystkiego jest jednak fakt że katalizator powoli się zapycha. :(
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 09:04   

Kolego, przy 137000 już Ci zżera olej? :shock:
Oryginalny masz przebieg?
_________________
7,60/100
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2009, 10:25   

no coz ja sie przyznam bez bicia miale wycieki spod pokrywy zaworow na jednej i drugiej glowicy ale uporalem sie z tym obecnie mam nie wielki wyciek z czujnika niskiego stanu oleju z miski ale to ogolnie nie przeszkadza, natomisat olej dolewam okolo litra na 10000 km ale powiem tak w tych silnikach to norma to jest v6 te silniki musza brac olej bo to jest ich genetyka i nie ma na to regóły fakt ze przez uszczelniacze bedzie cos spadac stan oleju ale nie do takiego stopnia by byly az tak duze ubytki , tak wiec nie martwic sie tym ze sigma spala cos oleju
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 11-03-2009, 10:53   

słuchajcie ..wiem z doświadczenia i to jest poparte naukowo że kazdy silnik musi brać olej -coś musi go smarować bo inaczej się zatrze . silniki 24 zaworowe biorą olej już z racji swojej konstrukcji - reszta zależy od stylu jazdy i od ciężkiej nogi - nie wierzę w nie branie oleju .a to że go ktoś nie dolewa to nie znaczy ze nie bierze bo bierze ele od wymiany do wymiany starcza ...w sigmie ilość oleju silnikowego to 4.3 litra więc gdy zejdzie od wymiany do ...0,5 litra to już to widać - tak że nawet przy 100 000 przebiegu mozemy już dolewać ,przez wycieki ,jazdę na ssaniu bo silnik się nie rozgrzeje/krótkie odcinki np.do sklepu /pogoda - mrozy itd... myślę że jak na 250 000 przebiegu 05-07 litra oleju od wymiany do ...to niewiele .bmw spala go znacznie więcej no i nissany też lubią jeść olej :badgrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 11-03-2009, 11:24   

Dobrze, ale jaki lejecie, mineralny czy półsyntetyk?
_________________
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 11:30   

Ja w swoim Escorcie przeszedłem na minerał przy przebiegu 220 000km.
Ty masz prawie 300...

Obecnie w Miśku mam najechane 116 000 - po zakupie przy 114 250 zalałem go półsyntetykiem...

Moje zdanie już znasz :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.