Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
Problemy z odpaleniem - rozwiązane |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 07-03-2009, 02:53 Problemy z odpaleniem - rozwiązane
|
|
|
Witam mam problem z odpaleniem mojej sigmy nieważne ciepła czy zimna. Mam gaz(nie sekwencję)BRC i odpalanie jest dość upierdliwe Tzn. jak nie przygazuję po od razu jak odpali, to obroty dojdą do 1000-1100 i silnik zdycha.Po przełączeniu na gaz(~2500obr) na jałowym biegu też zgaśnie jak jak go nie przytrzymam 2-3 sek na obrotach.Potem już równo trzyma 800-900 obr na jałowym.
Przewody WN wyglądają ok; świece NGK BPR6ES-11 maja nieznany przebieg i jutro(dzisiaj) zmienię. I tu pytanie nr 1 czy do wymiany świec trzeba dolot ściągać ??
Mocy mu nie brak - 90-160 na 5 biegu na długości wyprzedzanego tira na gazie
poprzedni właściciel przyznał się do odpalania na gazie co ponoć nie jest zdrowe dla silnika i tu pytanie nr 2 jak bardzo niezdrowe??
Przewody WN gdzie można dostać bo IinterCarsie nie widzę... ?? |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 10-03-2009, 16:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 11:55
|
|
|
Witam!
Przewody WN masz na allegro
http://www.allegro.pl/ite...3_0_v6_12v.html lub
http://www.allegro.pl/ite...t_sigma_v6.html
Silnik 6G72 to symbol 24 zaworowego z DOHC
jeśli masz 12 zaworową, jeśli 24 to kable można też zamówić a nawet dostać od ręki w fota lub innych sklepach motoryzacyjnych koszt podobny - kolektor ssący trzeba ściągać. Ja ściągałem bez przepustnicy. Wymiana kabli i świec nie zaszkodzi ale bynajmniej nie tu jest problem. Najlepiej sczytaj błędy. Przeczyść przepustnicę za pomocą benzyny ekstrakcyjnej która jest w stanie rozpuścić zebrany tam nagar( jeśli użyjesz spraya do czyszczenia przepustnic uważaj na bypasy jest bardzo żrący i wykręć wcześniej silnik krokowy jest tam oring nie zgub). Sprawdź dolot wydaje się jakby miał za bogatą mieszankę, przyczyną mogą być tęż wtryskiwacze ale to pokażą ci sczytane błędy.
Najpierw zacznij od wypięcia gazu! czyli wyciąg mikser czy też blos i załóż przewód dolotowy powietrza do przepustnicy. Wtedy staraj się zdiagnozować błędy. Jak uporasz się z paleniem na benzynie wróć do gazu przy czym przy zwykłej instalacji mikser gazu ma średnicę około 35-40mm a rura gumowa doprowadzająca powietrze do przepustnicy ma 70mm i nie licz że auto na tak zmniejszonym przepływie powietrza na gazie będzie dynamiczne. Opcja jest założenie blosa który ma taką samą średnice dolotu i nie dławi silnika, zależy też jaki masz reduktor bo jak do 140KM to też samo mówi za siebie.
Do czyszczenia wtrysków można kupić środek na stacji czy w sklepie - wlewa się go do baku i trzeba trochę pojeździć pewnie parę razy do pełna zatankować i wlewać środek - jest to jakaś metoda u mnie ongiś pomogło ale jak są bardziej "zmordowane" to trzeba się liczyć z kupnem listwy wtrysków to jest odp. na pytanie nr2.
Pozdrawiam
Życzę powodzenia |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 07-03-2009, 23:22
|
|
|
Dzięki wielkie - teraz tylko znaleźć czas.
syski napisał/a: | Witam!
Przewody WN masz na allegro
http://www.allegro.pl/ite...3_0_v6_12v.html lub
http://www.allegro.pl/ite...t_sigma_v6.html
Silnik 6G72 to symbol 24 zaworowego z DOHC
jeśli masz 12 zaworową, jeśli 24 to kable można też zamówić a nawet dostać od ręki w fota lub innych sklepach motoryzacyjnych koszt podobny - kolektor ssący trzeba ściągać.
Ja ściągałem bez przepustnicy. Wymiana kabli i świec nie zaszkodzi ale bynajmniej nie tu jest problem. Najlepiej sczytaj błędy.
|
Mam 12V - chyba dam rade zmienić śiwece/kable bez demontażu dolotu - robiłem przymiarkę i na ślepo kluczem dojdę do świec.
Cytat: |
Przeczyść przepustnicę za pomocą benzyny ekstrakcyjnej która jest w stanie rozpuścić zebrany tam nagar( jeśli użyjesz spraya do czyszczenia przepustnic uważaj na bypasy jest bardzo żrący i wykręć wcześniej silnik krokowy jest tam oring nie zgub). Sprawdź dolot wydaje się jakby miał za bogatą mieszankę, przyczyną mogą być tęż wtryskiwacze ale to pokażą ci sczytane błędy.
|
Nie omieszkam wyczyścić.
Cytat: |
Najpierw zacznij od wypięcia gazu! czyli wyciąg mikser czy też blos i załóż przewód dolotowy powietrza do przepustnicy. Wtedy staraj się zdiagnozować błędy. Jak uporasz się z paleniem na benzynie wróć do gazu przy czym przy zwykłej instalacji mikser gazu ma średnicę około 35-40mm a rura gumowa doprowadzająca powietrze do przepustnicy ma 70mm i nie licz że auto na tak zmniejszonym przepływie powietrza na gazie będzie dynamiczne. Opcja jest założenie blosa który ma taką samą średnice dolotu i nie dławi silnika, zależy też jaki masz reduktor bo jak do 140KM to też samo mówi za siebie.
Do czyszczenia wtrysków można kupić środek na stacji czy w sklepie - wlewa się go do baku i trzeba trochę pojeździć pewnie parę razy do pełna zatankować i wlewać środek - jest to jakaś metoda u mnie ongiś pomogło ale jak są bardziej "zmordowane" to trzeba się liczyć z kupnem listwy wtrysków to jest odp. na pytanie nr2.
Pozdrawiam
Życzę powodzenia |
gaz mam podpięty tak:
I na gazie idzie jak na benzynie spalanie gazu na razie nieznane ale ponżej 18 w mieście przy "ciężkawej" nodze.
Z parownika udało mi się odczytać wydajność - 28 kg/min kg/h, ale nic mi to nie mówi o "mocy nominalnej"
zerknę jeszcze w papiery od gazu może tam będzie dokładniej jaki to parownik.
Zacznę od czyszczenia i wymiany plecionki(tej dłuższej) bo się okazało że z niej delikatnie "pufa" i jest dziura ok 5mm i 15mm rzadki splot. Kody swoją drogą - listę kodów już mam. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 15:12
|
|
|
Cześć !
Widzę silnik krokowy gazu ale nie widzę miksera takie coś okrągłe jak rurka z obejmą gumową która jest jakby zabezpieczeniem w razie strzału, niby krokowiec zamyka dolot gazu, ale takie wejście do dolotu przepustnicy jest... jak to uszczelnić może łapać Ci lewe powietrze i masz ten problem.Tym pokrętłem regulujesz ilość dopływającego gazu. Zwykle zakręca się go całkowicie i potem wracasz o 1,5 obrotu z powrotem, potem odpowiednio zależnie od spalania i jak chcesz aby silnik był żwawy ustalasz "wolne"obroty na gazie.
Wnioski z tego co widać:
- Instalację gazową montował jakiś pseudo fachowiec
- Uszczelnij wszystko tak jak należy - wtedy na benzynie powinien być odczuwalny efekt
- Kup diodę 12V (kolor najlepiej czerwony) opornik i dwie wsuwki najmniejsze - zlutuj opornik do dłuższego końca diody i dwa kabelki na końcu z wsuwkami a wygląda to tak
http://img91.imageshack.u...08/dsc00257.jpg i wtedy sczytasz błędy.Zresetujesz komp po uszczelnieniu odłączając klemę minus i tu różnie mówią że wystarczy 20sekund inni że 30 min ale chyba 1 min wystarczy bo błędy i tak się zapisują w pamięci a resetujesz bieżące błędy.
Mikser wygląda tak
http://img156.imageshack....6/dsc00258w.jpg
i do tej "fajki" doprowadzony jest krokowiec który u Ciebie jest bezpośrednio wbity w rurę dolotu powietrza do przepustnicy(trudno takie wbicie uszczelnić,widzę tam silikon no powiem Ci masakra świdczy o poprzednim właścicielu)(jednym słowem cięcie kosztów- nie wiem tylko jak z przeglądem -chyba tylko u znajomego zresztą nie ważne)
Sugeruję założenie kiedyś blosa który eliminuje ten krokowiec który masz na zdjęciu i ten zawór regulujący dopływ gazu do przepustnicy (pokrętło ze sprężyną), ale to już wg uznania.
Jeśli chodzi o spalanie gazu to powinno Ci się wahać od 13 do max15l/100km przy tym układzie.
No cóż uszczelnij przede wszystkim!!! i reset kompa, potem zobaczymy co z tego wyniknie - mam nadzieję że poprawa na benzynie czyli wtryski odpuszczamy |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-03-2009, 15:38
|
|
|
tak przy okazji - świece zawsze - tonajczęściej przyczyna spadku mocy |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 08-03-2009, 20:07
|
|
|
wypaliłem dzisiaj gaz - w trybie mieszanym spalił 14,2 litra/100km. trasa to było 200km trzcianka - szczecin z deptaniem do podłogi przy wyprzedaniu tirów(a było ich trochę) a miasto 230 km też na pewno nie ecodriving
Gaz montował autoryzowany serwis BRC chyba w Pile. ciekawe czy uznają to jako naprawę gwarancyjną w Szczecinie
Co do kodów to bez resetowania na razie pokazał mi 24 (VSS - czujnik prędkości) i 41(wtryski) wtryski jutro pomierzę omomierzem.
P.S z ciekawości sprawdziłem pozostałe komputery i odezwał mi się tylko komp od tempomatu, którego nie mam kodem 52 trochę dziwne. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 08-03-2009, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 20:21
|
|
|
Znam u siebie autoryzowany serwis Czakramu który montuje instalacje BRC - bez komentarza co do montażu -możesz im zwrócić uwagę czy również odpowiednio dobrany jest reduktor do mocy silnika ?
Tak się kończy zapalanie na samym gazie - przerabiałem to u siebie tyle że płyn do czyszczenia wtrysków pomógł. No ale to nie od Ciebie zależało.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2009, 00:08
|
|
|
wiesz.. ja mam dobre doświadczenia z ludzikami. w razie co jest gość lo Landi montuje w tarnowie , a ten to juz napewno dobrze , taksówki jeżdza na tym to samo za siebie mówi. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-03-2009, 17:40
|
|
|
VirMan napisał/a: | wiesz.. ja mam dobre doświadczenia z ludzikami. w razie co jest gość lo Landi montuje w tarnowie , a ten to juz napewno dobrze , taksówki jeżdza na tym to samo za siebie mówi. |
Wygrzebałem z papierów dokumenty od gazowników. Montowane w Czakramie w Tarnowie 09.2007 przy okazji wyszło ile facet jeździł - 100 tys km od montażu do dzisiaj
Parownik to BRC TECNO do 100KW. uderze w tym tyg do serwisu w szczecinie niech zmienią na mocniejszy. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2009, 21:16
|
|
|
well - ja tam nie wiem - moze się upierał przy kosztach |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-03-2009, 21:27
|
|
|
Co do mocy parownika to mogę dodac tylko OMG...
A co do reszty - na pewno warto zadbać o układ zapłonowy przy gazie. Jeśli chodzi o kabelki to chyba nie warto na tym oszczedzać i tu uwaga - pseudo kabelki róznych firm lepiej omijać z daleka (te w granicach 100 zł za komplet). Syski jest w stanie potwierdzć że takie kable sie okazały po kilku miesiącach bardziej zużyte niż oryginały po...16 latach
To nie jest Astra 1.4 gdzie wymiana kabli trwa 5 minut. W 12V co prawda jest prościej bo jest więcej miejsca ale mimo wszystko polecałbym kable NGK - można na nich podobno przejechać całkiem sporo. Tak samo warto się pokusić na lepsze świecie - najlepiej irydowe lub platynowe - jednorazowo większy wydatek to fakt ale zakładasz i jeździsz.
Co do diody to na 12v nie trzeba nawet opornika po prostu wystarczą końcówki i powinno działać. Zależy co komu wygodniejsze, przy 12V mniej lutowania.
A i oglądnąłem zdjęcia - ja nie wiem nawet czy to jest krokowiec czy tzw. śrubka ale podejrzewam że to drugie. Właściciel jaki instalator który zamontował taka instalacje (i to w 2007) do tego samochodu powinien zostac skazany za to na jazdę Audi do końca swoich dni |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2009, 21:35
|
|
|
heh - ale jeździłeś moim diamante i kopa ma :] - czyli jednak brc działa ok - ja myślę ,że to naprawdę kwestia wyboru ceny |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-03-2009, 23:31
|
|
|
Mam pewien pomysł - nie mam ochoty wypalać 2 baków paliwa z STP do czyszczenia wtryskiwaczy,(w tej chwili na paliwku nie da się jeździć w mieście bo gaśnie na jałowym) więc wymyśliłem że je wymontuję i wrzucę do samego STP w myjce ultradźwiękowej. Nawet symulacje sterowania mógłbym zrobić, tzn podawać impulsy otwierające wtryskiwacze.
Tylko czy skoncentrowany STP nie rozpuści za dużo
Co do BLOSA to chciałem , ale w szczecinie ciężko o gazera, który podejmie się regulacji
Silniczek już pracuje jak należy (może za wysokie obroty jałowego)
Zrobione:
-wymiana świec - 2 stare wykręciłem ręką facetowi nie chciało się dolotu ściągać przy wymianie chyba.
-czyszczenie przepustnicy
-mycie wtryskiwaczy metodą jak u góry(poza otwieraniem) 45 minut w myjce
-założenie z powrotem wężyka na regulator ciśnienia paliwa
zostało wyregulować gaz i wolne obroty
Znalazłem tez mikser - jest wciśnięty z uszczelką jakąś w rurę dolotu i wystaje tylko kolanko. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2009, 20:46
|
|
|
Cieszę się razem z Tobą i pewnie nie tylko ja bo wiem jak to człowieka wkurza, a jeśli chodzi o blosa to montaż z regulacją u mnie trwał 10 min reguluje tylko skład na analizatorze spalin i ustawia wolne obroty. Blosy sprzedaje na allegro też z Tarnowa ten który montuje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|