Docieranie Lancera - jak? |
Autor |
Wiadomość |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:09
|
|
|
prawie LL 5W/30 reszta sie zgadza |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:13
|
|
|
Radassss - no tak ,niewyraźnie miałem zapisane ! zamiast LL odczytałem U !! |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Uwex 12-03-2009, 20:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:14
|
|
|
hehe no wlasnie takiego jak U nie ma, ale juz nie mowilem |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:19
|
|
|
A przy okazji jeśli już ktoś wymieniał olej w silniku 1.8 - czy przypadkiem nie wystarczy 4 l. oleju ? Wiem ,że w instrukcji jest bodaj 4,3 l. , ale zazwyczaj wchodzi mniej . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:20
|
|
|
4 starczy ja wymienialem juz
idealnie tyle wchodzi |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:23
|
|
|
No bo to jest ważna informacja - większość olei jest w bańkach 1 i 4 l. czyli byłby niepotrzebny kosz zakupu tego jednego litra oleju , a po co ? Można tę kasę mieć na filtr .
Radassss - należy nam sie po piwie ! |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Uwex 12-03-2009, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:24
|
|
|
hehe na flaszke zostanie
bo jak mowilem filtra moga sie czepiac...
[ Dodano: 12-03-2009, 20:44 ]
a na piwko jak najbardziej sie skusze |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 17:27
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Dlatego fajnie by było zrobić wątek przyklejony z wartymi polecenia olejami od najtańszych do najdroższych. .... |
Z olejami to tak samo jak z prezerwatywami - jest dobrze dopóki nie wpadniesz w kłopoty |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-03-2011, 11:10
|
|
|
Odświeżam trochę zapomniany już temat, a na forum jest co raz więcej użytkowników Lancerów z salonu. Mi zalecono w ASO zmianę oleju dopiero po przebiegu 5000 km. Przed zmianą zaliczyć jakąś dłuższą trasę i wtedy dopiero zlać cały ten syf który się tam nazbierał, zalać nowy olej i hulaj dusza. |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-03-2011, 23:02
|
|
|
artisan napisał/a: | Mi zalecono w ASO zmianę oleju dopiero po przebiegu 5000 km |
a panowie w ASO radzac Ci ta zmiana podpierali sie krysztalowa kula
idac tym tokiem myslawym nalezaloby rowniez od razu wymienic olej w skrzyni. Oczywiscie w mysl zasady Twoja kasa Twoja decyzja zrobisz jak uwazasz, jednak wg mnie to strata czasu i pieniedzy. Ja u siebie wymienilem pierwszy olej po przejechaniu chyba 18tys z czego polowe zrobilem na autostradach (zachodnich) i co ciekawe przed wymiana sprawdzalem poziom oleju i jezeli czegos ubylo to niewiele. Rozmawialem rowniez z serwismenami i zadnego syfu nie widzieli ani w oleju ani w filtrze - starym.
Panowie, nie zapominajmy iz nasze samochody pomimo sympatii i milosci jaka je dazymy sa tylko naszymi .... narzedziami i tak powinny byc traktowane. Dbac o olej (raz w roku), opony, lakier i jezdzic jezdzic i nie oszczedzac !!!
Z drugiej strony, jak takie ASO radzi swoim wszystkim klientom takie czeste wymiany to w skali roku maja dosc spory ruch w interesie bo na 10 klientow 8 przyjedzie
Tak naprawde to o zywotnosci tych silnikow przekonamy sie jak najezdza po 150 czy 200 tys i wtedy nie bedzie sie bardzo liczyc czy zmieniles olej po 5tys czy 20 |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
berladi
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 137 Skąd: KCH
|
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 10-03-2011, 18:30
|
|
|
Też uważam,że taka szybka zmiana to wyrzucanie kasy... Swoją drogą w Hyundaiu zalecają wymianę po 1500-2000 a też zalany pełnym syntetykiem... Wyśmiałem ich... |
_________________ ... |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-03-2011, 16:25
|
|
|
Tak się składa, że mam możliwość oddać próbkę oleju do przebadania w laboratorium, które na co dzień zajmuje się właśnie badaniem wlasności olejów i smarow, zarówno świeżych z produkcji, jak i przepracowanych.
Lancera ujeżdżam od 20 stycznia, a więc niedawno i po przejechaniu ok. 1000 km, z czego większość w mieście na niezbyt długich trasach, a więc silnik często niedogrzany, pobrałem próbkę (ok. 50 ml) oleju z silnika i dałem do badania.
Okazało się że fabrycznie jest wlany full syntetyk - to pozytywna wiadomość.
Druga wiadomość mnie trochę zadziwiła: otóż wskaźniki lepkości określane w temperaturze 40°C i 100°C wskazały na klasę lepkości 0W20 a więc olej strasznie rzadki i odpowiedni do stosowania w najzimniejszym klimacie.
Trzecia wiadomość mnie przeraziła: w oleju było ok. 5% paliwa (pewnie z powodu tych krótkich tras na niedogrzanym silniku)
Konkluzja: Postanowiłem wymienić olej na jkiś normalny 5W30 albo 5W40 przy przebiegu ~ 2000 ÷ 2500 km i oddać go do badania po przejechaniu następnego ~1000 km celem sprawdzenia zawartości paliwa w nim. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
Ostatnio zmieniony przez lichy 08-05-2011, 22:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|