Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem przy przełączaniu na LPG
Autor Wiadomość
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
  Wysłany: 07-03-2009, 22:26   Problem przy przełączaniu na LPG

Witam!

Mam w swoim Galancie 1.8 GLI (115KM) założoną instalację STAG-300 (sekwencja).

Oczywiście standartowy błąd, czyli CE na gazie rozwiązałem przy pomocy forumowiczów, o czym TU

Teraz mam następujący problem... po zamontowaniu tego emulatora [STAG2-E4], auto ma problem z przełączaniem się na LPG.

Wcześniej, kiedy się przełączał, było to nieodczuwalne... teraz - obroty spadają znacznie, auto dławi się, jakby miało zgasnąć; i to trwa ok. 3s. ... wcześniej przełączenie było natychmiastowe.

Tak samo, kiedy pociągnie się Miśka po obrotach, kiedy przełącza się sam przy wysokich obrotach na benzynę to... zmniejszając obroty - silnik z powrotem przełącza sie na LPG i... znowu to samo - "zamula", szarpie.

Byłem z tym u gazownika, ale powiedział mi, że sam powinien się wyregulować po pewnym czasie... ale jeżdżę tak już ponad miesiąc i nic... dalej się tak przełącza.

P.S.

-Gazownik powiedział mi, że ten drugi emulator jest ustawiony pod CNG (nie wiem, czy tak dokładnie, ale coś o tym wspominał) i mówił, że coś takiego może się dziać :cry:

-Czasem przy tym przełączaniu potrafi zgasnąć.


Proszę Mitsumaniaków o pomoc... wiem, że inni też montowali emulatory... może też mieliście taki problem?

Pozdrawiam!
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-03-2009, 04:44   

Witam.
Napisz jaki przebieg na LPG, jakie wtryski, jaki reduktor, może jakieś fotki, czym więcej informacji tym więcej można pomóc.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
  Wysłany: 08-03-2009, 16:42   

wojtas021180 napisał/a:
Witam.
Napisz jaki przebieg na LPG, jakie wtryski, jaki reduktor, może jakieś fotki, czym więcej informacji tym więcej można pomóc.

No to zacznę od przebiegu - ok. 12 000 km na gazie.
Listwa wtryskowa: RAYLEE
Reduktor: ZAVOLI

A TU kilka fotek w galerii... mam nadzieję, że się przydadzą.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź!
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-03-2009, 01:14   

Myślę że wina będzie występowała po stronie wtrysków a nie samego emulatora. Moim zdaniem gazownik powinien po montażu emulatora przeprowadzić autokalibracje i na nowo zebrać mapy (ustawić odpowiednio czasy wtrysków[mnożnik]).
Wtryski które masz u siebie bardzo szybko ulegają rozkalibrowaniu, przez co mogą nierównomiernie dawkować gaz, będzie to skutkować szarpnięciami i muleniem silnika.
PS
Arturro-86 napisał/a:
Tak samo, kiedy pociągnie się Miśka po obrotach, kiedy przełącza się sam przy wysokich obrotach na benzynę to...

Instalacja powinna być tak dopasowana aby przełączanie na benzynę odbywało się tylko w przypadku
słabego ciśnienia gazu tzn. gdy mamy mało gazu w butli. Jeśli przełącza się przy pełnej butli to problem może leżeć po stronie ustawień Staga lub podzespołów instalacji.
PS2
Jeśli się mylę to, proszę o poprawienie. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-03-2009, 16:57   

wojtas021180 napisał/a:
Moim zdaniem gazownik powinien po montażu emulatora przeprowadzić autokalibracje i na nowo zebrać mapy (ustawić odpowiednio czasy wtrysków[mnożnik]).


Po zamontowaniu emulatora, gazownik podpiął emulator do komputera... "coś" tam robił - nie jestem pewien, ale to chyba była autokalibracja i zbieranie map na nowo.
Z tymi czasami wtrysków nie jestem pewien, wiec już pierwsze pytanie, które będę musiał zadać w warsztacie.

wojtas021180 napisał/a:
Instalacja powinna być tak dopasowana aby przełączanie na benzynę odbywało się tylko w przypadku
słabego ciśnienia gazu tzn. gdy mamy mało gazu w butli. Jeśli przełącza się przy pełnej butli to problem może leżeć po stronie ustawień Staga lub podzespołów instalacji.


Ale to jest takie "zabezpieczenie" w sekwencji, że przy wysokich obrotach (ok. 6 tys. RPM), silnik przełącza się na benzynę, bo przy wysokich obrotach jazda na LPG nie jest zbyt dobra dla silnika.
U mnie to zawsze działało poprawnie, nie ważne czy pełna butla, czy końcówka :| Teraz, tak jak już pisałem, "zamula" go przy powrotnej zmianie na gaz.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-03-2009, 18:36   

MOj jak go przeciągne na obrotach idzie az do odcięcia 6.5k RPM i nie wraca na PB, no chyba ze butli za małe ciśnienie.
Zadnego emulatora raczej nie mam, chceck miałem raz.. na poczatku gdy zgasiłem goracego, zatankowałem LPG i jak odpaliłem został check engine, powrót w czasie jazdy na PB, z powrotem na LPG i od tej pory cisza. Prawdopodobnie Lambda złapała jakiś bład mieszanki.
CO do przełaaczania na LPG.. dobrze ze słysze przekaznik, a jak mam radio głośno to nie wiem nawet ze juz mam LPG..:)
Instalacja Stag 200, czerwone Valteki, Reduktor stałego cisnienia LandiRenzo
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13-03-2009, 00:31   

Arturro-86 napisał/a:
zbieranie map na nowo.



Mapy zbiera się na odcinku kilkunastu, kilkudziesięciu km w takich samych warunkach( jazda na benzynie potem na gazie, następnie robi się korekty mnożnikiem jeśli mapy się nie pokrywają. Należy tak długo ustawiać aż mapy będą pokryte. Więc podejrzewam że gazownik tylko zakończył na autokalibracji.


Arturro-86 napisał/a:
silnik przełącza się na benzynę, bo przy wysokich obrotach jazda na LPG nie jest zbyt dobra dla silnika.


Przełączanie na benzynę ma za zadanie chronić silnik przed zbyt ubogą mieszanką, to prawda. Ale nie jest prawdą że gaz niszczy silnik przy wysokich obrotach. Twój gazownik w ustawieniach STAGA podpiera się benzyną w wysokich partiach obrotów bo wie że podzespoły instalacji gazowej nie wyrabiają. Ja tę opcje mam wyłączoną i Misiak śmiga na gazie aż do czerwonego pola (dalej nie próbowałem) więc, jeśli mapy pokrywają się aż do odcinki a sonda lambda w tym momencie pokazuje bogato, to wtedy jest ok.

PS osobiście zaczął bym od sprawdzenia wtrysków gazu tak jak pisałem wcześniej ( zabrudzenie, kalibracja)
Jedź do gazownika i niech zaznaczy ci opcje w Stagu [ wyłącz przy pierwszym ] wtedy nie będzie samoczynnie wracał z benzyny na gaz, zobaczysz wtedy cz też będzie zamulał przy schodzeniu z wysokich obrotów oczywiście już na benzynie.

Jeśli się mylę to, proszę o poprawienie. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.