 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 12-03-2009, 18:00 |
[Shogun] dziwne auto |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-03-2009, 17:03 [Shogun] dziwne auto
|
|
|
Witam wszystkich
Właśnie stałem się posiadaczem Shoguna, za nie wielkie pieniądze nabyłem coś, co teraz rozgryzam...
w/g danych rejestracyjnych: produkcja 1992, rejestracja 1998, silnik 2800 diesel...
w/g wyglądu: na pewno II gen silnik nie pasuje mi do zdjęć jakie znalazłem w necie, auto ma przyznany i wybity nowy VIN, tabliczki znamionowej brak...
TDI, ale nie ma wlotu na masce (ssie znad chlodnicy), brak blachy trzymającej rurę turbo (tej z logowka firmy). prostokątne (prawie) reflektory, ale co ja będę pisać jutro wsadzę zdjęcia, to może ktoś pomoże zidentyfikować co to jest...
obecny numer to: SABTVRO3638201995 - może ktoś to rozgryzie?? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2009, 18:03
|
|
|
Witaj,
dziwne, dziwne. Jutro z tym powalcze.
Mighn napisał/a: | obecny numer to: SABTVRO3638201995 - może ktoś to rozgryzie? | czy to jest nowy VIN? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-03-2009, 23:25
|
|
|
to jest w/g pisma z DVLA "a new chassis number"
Auto w/g różnych danych (jestem po lekturze masy otrzymanych papierów) zarejestrowane było w roku: 1991, 1992/3, 1993/4, 1995 lub 1998, rok 1998 to rok w którym zmieniło rejestracje z rejestracji L (1993/1994) na J (1991/1992) oraz otrzymało nowy numer chassis (czyli ramy albo nadwozia), do tego znalazłem dokument z policji mówiący że w 1998 roku auto zostało odebrane z parkingu policyjnego jako "odzyskane po kradzieży" a otrzymana prezezemnie dokumentacja (bardzo kompletna) zaczyna się właśnie w roku 1998. zaś w dowodzie rejestracyjnym pod "data pierwszej rejestracji" widnieje wpis "1998 (DECL/D MANUF 1992) dodam że auto w 1998 roku miało zrobione 24050 mil (co i tak nic nie pomaga - bo nie wiedzieć jak było używane)
PS.: W/g dokumentacji silnik 2.8 TDI - tyle że też w/g rachunków napraw 2 lata temu były w nim zmieniane dwa paski rozrządu (jeszcze nie zaglądałem mu za osłone, więc nie widziałem co tam ma), na pewno jest to TDI, ale który?? - może zdjęcia coś wyjaśnią. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 09:23
|
|
|
Sprawdz za tylnym prawym kolem na podluznicy czy moze tam zostawili oryginalny numer.
Ten co masz zostal nadany przez brytyjskich urzednikow po kradziezy. Tak przypuszczam i niestety chyba tylko tamtejsza policja moze dojsc co to za samochod.
Pasek czy lancuszek to zasadnicza sprawa. To mozna ogarnac bo widac czy to stal czy plastikowa oslona paska. Sa tez roznice w budowie/ksztalcie glowicy. Proponuje poczytac ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30882
i umiescic zdjecia z komory silnika. Koledzy beda wiedzieli co pod maska klekocze. Dodam, ze 2.8 nie oznacza, ze musi byc intercooler i turbina. Choc maloprawdopodobne aby takie auta jezdzily na wyspach.
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2009, 12:10
|
|
|
Oto obiecywane zdjęcia:zdjęcia shoguna
Poza zdjęciami ogólnymi dodałem parę fotek "gdzie cieknie" - i co prawda wiem że taka fotka nie zastąpi dłubania i sprawdzania, ale może ktoś pomoże gdzie szukać...
dodatkowo, żeby nie tworzyć postów kolejnych: Auto troszkę żabkuje przy jeździe do tyłu, prędkość 90 km/h przy 3K obrotów, po rozpędzeniu do tych 20 km/h zaczyna dopiero żwawo reagować na dodanie gazu, powyżej 95 km/h coś wpada w wibracje (stawiam na wzmocnienie dachu - o ile w tym aucie są listwy wzmacniające), jeden wtryskiwacz wilgotny... ale odpala od kopa. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 13:09
|
|
|
No to masz dziwne auto. Moim zdaniem to 2.5 turbo diesel i co smieszne, takze masz intercooler.
Poszukaj na silniku oznaczenia 4D56 powinno gdzies byc. Nie pamietam gdzie, chyba na bloku.
Klapa bez wlotu. Sam sie zagubilem hehe sprawdz ten numer za kolem moze zostal.
Co do wyciekow i innych usterek to juz temat na oddzielny kominek. Pisz smialo jesli nie znajdziesz topica na podobny temat. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 14:32
|
|
|
tak wyglada 4M40 bez turbawki i coolera
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-03-2009, 15:12
|
|
|
Te pajero z foto to 2,5 TD, silnik 4D56, i on nie ma wlotu w masce, powietrze dostaje się do intercoolera przez nawiewy po maska. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2009, 15:16
|
|
|
1. nie jestem w stanie dotrzeć do numeru silnika, więcej wyjaśnią myślę kolejne zdjęcia..
2. wsadziłem też dokładne zdjęcia turbo, oraz intercoolera, chociaż nie udało mi się sfotografować wentylatora pod intercoolerem.
3. są też zdjęcia systemu przepływu powietrza do intercoolera, z nad przedniej atrapy, przez środek maski prosto na chłodnice - zdjęcie pokazuje jedną stronę wlotów, symetrycznie po drugiej strony atrapy i klapy jest drugi wlot. Rozwiązanie jak najbardziej wygląda na fabryczne!!
shogun - dalsze zdjęcia
4. a numeru znaleźć nie mogę - może źle szukam, może go nie ma...
5. auto nie ma klimy, mimo że deska by na to wskazywała - selektor klimy to chyba zaślepka tylko (w każdym razie tak myślę - nigdzie nie znalazłem chociażby pompy to klimatyzacji) |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 13-03-2009, 16:44
|
|
|
Ja w tym aucie prawie nic dziwnego nie widzę. Sam mam dwa prawie identyczne choć oczywiście z fajerą z lewej. Silnik 2,5 4D56 , turbo i intercooler. Maska bez wlotu bo we wszystkich 2,5 z intercoolerem tak jest fabrycznie. Tylko 2,8 miały fabrycznie wlot na masce. Rocznik 1992 też pasuje bo jeszcze bez SRSa i poduszki w kierownicy, mój '94 ma tak samo a drugi '96 ma już SRS choć pewnie reguły co do SRSa nie ma. Dziwią mnie jednak lampy z tyłu bo to anglik a klosze górne ma jak kontynentalny z ciemnym najwyższym szkłem, za którym pewnie pusto. Także plastiki na bokach jak na 2,5 z tego rocznika jakieś rzadko spotykane, ale nie wiem, może w Anglii takie były bo na kontynencie ciężko znaleźć 2,5 z plastikami z rocznika '92-'96.
Co do klimy to tak ma być, to tylko zaślepka, którą ostatnio ktoś z forum już miał obracać kombinerkami by włączyć nieistniejącą klimę ale mu to wyperswadowano. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 16:59
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Ja w tym aucie prawie nic dziwnego nie widzę. |
Mighn napisał/a: | W/g dokumentacji silnik 2.8 TDI |
i to mialem na mysli |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 13-03-2009, 17:01
|
|
|
Znaczy, że dziwna jest dokumentacja, nie auto. W aucie najbardziej mnie tylne lampy dziwią. |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2009, 17:09
|
|
|
Dodam że autko ma tak samo jak w modelach na japonie przełączniki kierunków po prawej, a wycieraczki po lewej, tyle że japońskie auta mają szybkościomierz w Km/h a nie w Mph jak u mnie (no chyba że shoguny mają normalnie odwrotnie wajchy), poza tym (nie wiem czy tak jest normalnie, więc pisze) w tylnych drzwiach (tych z kołem) skrytka na narzędzia (z fabrycznym zestawem), brak regulacji wysokości fotela kierowcy, blokada tylnego mostu (do naprawy zresztą - wywala bezpiecznik zaraz po włączeniu).
Dokumentacja - hmm widać że coś się działo, i to oficjalnie (pisma z policji, z DVLA), do tego jak chce ubezpieczyć auto to muszę podawać dane o aucie, bo po rejestracji nie rozpoznaje... Ale dzisiaj poprosiłem policjanta o sprawdzenie czy auto jest ok, wiec wpisał numer, poczekaliśmy i wyszło że wszystko jest clear - tyle że model z silnikiem 2.8 z 1994 roku :{, ale nabite przez policje nowe numery się zgadzają z tymi w rejestracji.
"MITSUBISHI SHOGUN 2.8 (94 ON) GLS TD 2835cc 5DR" - to podaje DVLA po wpisaniu rejestracji.
[ Dodano: 16-03-2009, 00:33 ]
Niestety - oryginalnego numeru nie będzie - znalazłem jego ślady poniżej nowo nabitego, może bym odszyfrował z 2-4 znaki i tyle... no chyba że ktoś ma jakiś sprytny sposobik na odczytanie zatartego numerku... |
|
|
|
 |
|
|