Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] 6G72 Twin turbo do E57A
Autor Wiadomość
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 15-03-2009, 22:22   [E57A 2.0D] 6G72 Twin turbo do E57A

Mam pytanie odnośnie tego czy 6G72 wejdzie do E5xA bo wiem ze w nowszej generacji Gala ten silnik występował czy do tej generacji też będzie pasował? czy może trzeba przerabiać mocowania silnika oczywiście rozumiem że to się wiąże z zamontowaniem też innej skrzyni biegów pół osi napędu na tył itp itd. Myślę nad tą jednostką gdyż łatwiej ją dorwać niż 2.0 czy 2.5 litrową jednostkę VR4 twin turbo do gala gdyż 6g72 występuje w 3000gt których trochę więcej. Co myślicie jakie przeszkody mogę napotkać itp. z góry mówię nie pytam o opłacalność przedsięwzięcia to już moja sprawa... Powiedzmy, że mam taką wewnętrzną duchową potrzebę :D Wiem, że porywam się prawie na zbudowanie samochodu od podstaw dlatego planuje to około 2 lata przed by ogarnąć wydatki rozważyć wszelkie problemy zaplanować wszystko bo to naprawdę potężna przeróbka z mojego diesla ale powtarzam to etap planów zobaczymy co wyniknie z tego... Tak wiec mile widziane wszelkie uwagi bo wiadomo coś mogło mi umknąć a potem obudzę się z ręką w nocniku... Pozdro

Liczę na potraktowanie poważnie sprawy...
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-03-2009, 22:34   

Z tego co wiem to silnik w EAx jest odwrócony o 180° w porównaniu do silnika z E5x.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-03-2009, 22:44   

Jeżeli zmieniam silnik skrzynie pół osie to czy będzie to problemem że jest odwrócony? ( no chyba że nie pasuje w oryginalne mocowania) :?
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-03-2009, 22:48   

Wszyc napisał/a:
nie pasuje w oryginalne mocowania :?

Żadna łapa nie pasuje.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-03-2009, 22:56   

:cry: ..... no trudno to trzeba zostać przy tym 2.5 litrowym galantowskim VR4 mam nadzieje że dorwę go tylko za rok :(
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2009, 08:49   

Wszyc, 6G72 to silnik 3.0
w Galantach E5 byl silnik 6G73 - 2.5 V6

w nowszych Galantach sa juz silniki 6A13 - tez 2.5 V6, ale to zupelnie inne bloki i - jak ktos juz wspomnial - odwrocone o 180 st.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-03-2009, 09:04   

silnik 6G72 z 3000GT jest z tej samej strony co we wszytkich E5xx. Już ten temat był poruszany tyle, że nie na tym pod forum. Ogólnie wszytko powinno pasować. Nie musisz koniecznie robić 4x4, możesz zrobić sobie 3.0 V6 z napędem tylko na jedną ośke. Silnika z wersji EAxx nie przeżucisz, ponieważ podłużnice są inaczej wyprofilowane pod silnik. Ja bym, na twoim miejscu do takiej przeróbki zakupił gala 2.0 V6, ponieważ dużo przydatnych elemtów by Ci zostało po tamtym silniku... (łapy silnika, poduszki itp.)

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

poszukaj tutaj, więcej się dowiesz...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-03-2009, 13:55   

Wiem że lepszy by był 2.0 v6 ale dochodzi jeden problem.... Potężny sentyment do swojego Miśka trochę już się zapisał w wspomnienia i nie ma opcji na innego Misia :)
Ale na anglo-języcznych forach doczytałem się że 3000gt ma ten sam silnik ale nie będzie pasował bo ma skrzynie biegów z drugiej strony :( kurde najlepiej było by się chyba wybrać na jakiś szrot co na allegro oferuje silnik galanta i na inny co ma 3000gt i samemu obejżeć z bliska co i jak... a co do napędu to ja wiem że mogę tylko na przód mieć ale taka jednostka napędowa wielka i tylko napęd na przód :? dla mnie to się mija z celem :D Poszperam wszędzie gdzie tylko jeszcze mogę i w razie co napiszę co i jak z tym swapem bo widzę, że nie tylko mnie taka przeróbka interesuje....Krzyzak, 3.0l też był w galantach z tego co ja się doczytałem

EDIT
Właśnie zajrzałam w schematy budowy silników :) skrzynia biegów jest z dobrej strony wszystko elo nic nie jest obrócone wszystko pasuje przynajmniej tak wynika z rysunków i zdjęć...
To w galu EAxx jest silnik po drugiej stronie z tego co tu widzę ale z 3000gt do mojego E5xx powinien śmiało pasować... ale w razie co wypowiadajcie się śmiało jakie uważacie
że jeszcze przeszkody można napotkać :) [/b]
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 16-03-2009, 14:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2009, 14:24   

ale w USA, Australii, Japonii itp.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-03-2009, 14:32   

Tak jak wyżej edytowałem w postcie... z tego co widziałem po schematach i zdjęciach to właśnie 2.5l od gala EAxx nie bedzie pasował w łapy bo jest po innej stronie a nie jednostka 6G72 :wink:




po tej samej co w GTO ;)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 17-03-2009, 13:43   

nie wiem jak ze zbiornikiem paliwa... na 4x4 nie łapałbym się, bo to oznacza ingerencję w cały tył, począwszy od tylniej kanapy, aż parktycznie po zderzak... Jeżeli chcesz koniecznie przerabiać swojego Diesla, to najlepszym wyjściem dla Ciebie byłby zakup całego kompletnego 3000GT aby Ci niczego nie zabrakło...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-03-2009, 13:53   

Właśnie to mam zamiar zrobić poszukać 3000gt za mniejsze pieniądze w stanie zewnętrznym opłakanym... ale zobaczymy jeszcze jak z funduszami będzie

EDIT

Musze się dowiedzieć więcej o samym 3000GT minimum rok planowania przede mną wszystko rozrysować muszę plany umiejscowienie wszystkich mocowań opisać sobie potem przygotować odpowiednie fundusze i zobaczymy co będzie Dzięki wielkie Mitsu_pl za uwagi :) jak coś Ci wpadnie jeszcze do głowy co może zaszkodzić projektowi to pisz :) ( ps. w razie co wiem GTO ma krótszy rozstaw osi niż Gal już nad tym myślę)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 19-03-2009, 14:12   

teoretycznie powinno się udać... Ja się tez do tego przymierzam, ale już widze, że w tym roku mi się nie uda... wszytko wyjdzie w praniu...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.