Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
eksploatacja na czarnym
Autor Wiadomość
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2009, 12:43   eksploatacja na czarnym

Mitsubishi Shogun (Pajero) 5DR 2.5 TDI mark II (1991) Super Select, difflock mostu., będzie głownie eksploatowane na czarnym (dojazdy do pracy - około 80-100 km dziennie 90% trasa). Na jakie problemy się przygotować, czego unikać, co ewentualnie zrobić prewencyjnie zanim padnie? oraz na co się przygotować na przyszłość przed trasą 1500km po autostradzie i jak jechać żeby nie skatować (nie mam pojęcia co to autko wytrzymuje)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2009, 14:39   

Jesli tylko sporadycznie z czarnego bedziesz zjezdzal to prponuje poszukac dobrych opon szosowych (nowych). Nawet nie pchac sie w gumy typu All Terrain. To tak jesli chodzi o jazde. Na wiekszosc pytan sa odpowiedzi na forum. Trzeba poszukac ale tematy zostaly dokladnie przemielone nie raz. Tak naprawde nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Usterki usuwaj na biezaco i podobnie jak w plaskaczu. Jak zle odpala to szukac przyczyny. Jak kopci, jak sciaga i tak dalej...
* Sprawdz i wymien jesli czas pasek rozrzadu.
* Filtry (oleum, ropa)
* Plyny ustrojowe wszelkie, sprawdz szczelnosc pod autem i w komorze silnika (przewody, rurki, przekladnie i mosty)
* Uklad hamulcowy oraz kierowniczy. Luzy, plywanie, drgania
* Zawieche
* Instalacja elektryczna, oswietlenie
Jednym slowem wszystko :mrgreen: :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2009, 15:34   

Gumy w w miarę dobrym stanie (koło 30% zużycia) jak najbardziej szosowe jeszcze toche posłużą.

* Sprawdź i wymień jeśli czas pasek rozrzadu.
Wymieniany 40K km (3 lata) temu - muszę jeszcze zobaczyć jak wygląda "na oko"

* Filtry (oleum, ropa)
właśnie staram się znaleźć filtr paliwa :/

* Płyny ustrojowe wszelkie, sprawdź szczelność pod autem i w komorze silnika (przewody, rurki, przekładnie i mosty)
Olej już mam, filtr oleju też, w najbliższych dniach wymiana (niech tylko będzie jakiekolwiek miejsce parkowania na płaskim wolne...), olej leci gdzieś - najprawdopodobniej spod dekla zaworów (jeszcze dokładnie do sprawdzenia) reszta sucha, chociaż kusi mnie sprawdzenie oleju w moście, przednim dyfrze i skrzynkach...

* Układ hamulcowy oraz kierowniczy. Luzy, pływanie, drgania
* Zawieche
wyczuwalnych (przez "szarpanie" elementów) luzów brak, na razie ciężko mi powiedziec co jest dla tego autka normalne, a co nie (parę dni temu pomykałem jeszcze w utwardzonej vectrze, więc teraz wszystko jest nie tak :P ) - tu by się mi przydał ktoś kto te autka zna , żeby sie przejechał i sprawdził (apel do osób z okolic Dover - Canterbury :D ), w/g mnie dziwne jest to że:
-delikatnie ściąga zazwyczaj w lewo, ale czasem nie ściąga wogle, sporadycznie w prawo (wystarczy korekta o 1-2cm na kierownicy - takie "lekkie trzymanie" autka do przodu)
- w okolicy 60-70km/h lekkie drganie kierownicy - możliwe że źle wyważone koła
-podczas przejazdu przez garby spowalniające takie odczucie, jak by tylny most lekko odchodził do tyłu a potem podrzucał tył autka w górę wracając na swoje miejsce (odczucie, bo konstrukcyjnie to on cofnąć się chyba nie ma prawa :P ), chociaż jak pamiętam w UAZ-ie miałem chyba identycznie (ale to było z 8 lat temu)
-czasem coś stuknie, delikatnie przeskoczy, ale co i jak - nie mam pojęcia...

* Instalacja elektryczna, oswietlenie
działa, wygląda dobrze, styki nie skorodowane, izolacja nie ponadtapiana, napięcia, opory linii, pobór autka na wyłączonym silniku w normie.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2009, 15:43   

Mighn napisał/a:
delikatnie ściąga zazwyczaj w lewo
moze to norma... ulica krzywa :wink:
:thumbleft:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2009, 16:05   

może i ulica - ale vectry nie ściągało... ;)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2009, 16:18   

no to trza sprawdzic... :wink: eeech mala skarbonka :mrgreen:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2009, 16:25   

ściąga na tyle mało, że może być to nawet różnica w zużyciu opon ale że strzeżonego... pewnie w weekend zdejmę kółka i obadam co tam się przy nich dzieje. a co do wydatków - kupując autko w tym wieku liczę się z nimi i nie wierze w cuda :)
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 17-03-2009, 23:31   

pozwolicie, że włączę się do tematu - z tym ściąganiem .. ciekawa sprawa: jak pierwszy raz wsiadłem do mojego miśka, to myślałem, że mi ucieknie do rowu ;-)
już go chciałem oddać poprzedniemu właścicielowi :mrgreen:
może tak właśnie masz ...?
mój jednak nie ściąga na jedną stronę, ale starannie podąża za spadkiem drogi,
w "zwykłym" samochodzie też tak nie miałem :shock:

delikatnie mówiąc mój popiernicza dokładnie tak, jak układa się droga
też tak macie ?
to kwestia dużych opon czy jakoś całego układu jezdnego ?
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2009, 00:12   

Generalnie jeszcze nie zdążyłem zrozumieć przedniego zawieszenia w Pajerce - tył rozumie, nakombinowano ostro, ale most. wahacze, amor, sprężyna - i logiczne działanie (ehh w UAZ-e było 10 razy prościej :P ), ale przód dla mnie chwilowo to czarna magia - solidne wahacze, amory i... żadnych sprężyn, żadnych resorów tylko jakieś drążki, rozpórki - trochę jeszcze poleżę pod autem zanim to zrozumie :( możliwe że to zawieszenia tak ma, bo daruj, taki Transit ma koła wcale nie jakieś mniejsze a nie ma takich tendencji (celowo porównuje do transita, nie do UAZ-a, bo ten z kolei ma tendencje do wszystkiego :P ).

Za to u siebie odkryłem strasznie wybite gumy na łączniku drążka stabilizatora (tak z ładnych 5mm prześwitu) i zastanawiam się czy dawać nowe gumy, czy po prostu dokręcić (jak się da) nakrętkę ;) - chociaż drążek stabilizacyjny nie powinien mieć żadnego wpływu na ściąganie autka...

No i oczywiście będzie trzeba sprawdzić zbieżność, i w razie czego podregulować - tylko konia z rzędem temu, kto poda mi kąty zbieżności dla tego autka.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2009, 07:20   

Mighn, drazki skretne to dosc popularne rozwiazanie. Spotykane takze w starszych plaskaczach.
Mnie tez zastanawialo jak to jest, ze zamiast solidnych sprezyn lub resorow wstawiono kawal preta i co smieszniejsze to robi. :wink:
Poczytaj tu: http://forum.mitsumaniaki...p=427847#427847
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2009, 14:25   

zdobyłem gumy do łącznika drążka stabilizatora, identyczne tyle że oficjalnie do GM-a :P cena 6 funtów :D ciekawe jak wymiana gumek poprawi zachowanie się autka...
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 19-03-2009, 17:16   

SoffCar napisał/a:

mój jednak nie ściąga na jedną stronę, ale starannie podąża za spadkiem drogi,
w "zwykłym" samochodzie też tak nie miałem :shock:

delikatnie mówiąc mój popiernicza dokładnie tak, jak układa się droga
też tak macie ?
to kwestia dużych opon czy jakoś całego układu jezdnego ?


u mnie jest tak samo :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.