| [EA2A]preparat do czyszczenia wtryskow | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2009, 17:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fakt faktem, susza była, ale auto się jeszcze nawet nie dławiło. Co prawda to diesel, więc inaczej jest zasilany paliwem, ale myślę że na oparach nie pojedzie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lipa   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 17 Gru 2008
 Posty: 301
 Skąd: Jantar
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2009, 17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | spown napisał/a: |  	  |  	  | Owczar napisał/a: |  	  | Ta pojemność 64 litry to jest chyba zaniżona, bo sam zatankowałem już 3 razy w przedziale 67-69 litrów. I wskazanie jak najbardziej prawidłowe. Sprawdzane na bańkach 30l, a raz na beczce 200l. | 
 
 To musiałeś mieć niezłą suszę już i poszło w przewody
   | 
 
 Albo ta bańka i ta beczka zawyża, jedź na stację i wlej z dystrybutora do bańki 30 litrowej pod korek to się zdziwisz ile litrów weszło, bo lać z węza do bańki
  "niby" 30 litrowej to wiesz jak miarodajne jest   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2009, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie i panie, bez OT!!!   |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | migro   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant EA5W kombi Avance
 Kraj/Country: Germany
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 107
 Skąd: Mannheim / Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2009, 23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | corker napisał/a: |  	  | Niedawno usłyszałem od moich znajomych iż do paliwa(ropy) dolewają preparatów czyszczących wtryski. | 
 Kiedyś czytałem o dodawaniu oleju silników 2-taktowych do diesla. Były tam wypowiedzi m.in. właściciela taksówek, u którego awaryjność pomp wtryskowych spadła praktycznie do 0. Z dodawaniem tego oleju przejechały jego auta w sumie ok. 800 000 km. Była tam też wypowiedź pracownika TÜV, który mając dostęp do hamowni i urządzenia do testowania spalin sprawdzał swoje auto i po dodaniu tego oleju po jakimś czasie nieco wzrosła moc samochodu (raczej nieodczuwalnie) ale przedewszystkim spaliny były o wiele czysciejsze i było w nich o wiele mniej sadzy.
 Mój brat ma ropniaka i od dwóch lat dodaje tego oleju. Jego wrażenia: auto nie kopci, jest cichsze (szczególnie zimny), ok. 10% oszczędniejsze, podczas przeglądu nie miał problemu z testem spalin, wszystko ponizej normy.
 Na różnych forach w Niemczech było to testowane i opisywane.
 |  
				| _________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | metzger   Mitsumaniak
 a.k.a Jedi
 
 Auto: EA2A 4G63 '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lut 2008
 Posty: 199
 Skąd: Malbork/Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 07:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | na stronie preparatów napisane jest żeby stosować co 5k-10k km, czyli sensownie jest zalewać je po wymianie oleju ... tak? |  
				| _________________ To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.
 
 
  Piszę poprawnie po polsku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 07:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | metzger napisał/a: |  	  | na stronie preparatów napisane jest żeby stosować co 5k-10k km, czyli sensownie jest zalewać je po wymianie oleju ... tak? | 
 Ten preparat wlewa się do zbiornika paliwa. Tak więc nie trzeba czekać do wymiany oleju
   |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | corker [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dzisiaj to wleje i w piatek jade w traske to zobacze czy jakiś efekt sie pojawia choć sądzę iż jeden raz to za mało. Tak jak z preparatami na celulitis niby 14dni ale co miesiąc i przez pieć lat  .. Ale nic to ,zobaczymy. Te pięć tysięcy to tak okolo ,jak dolejesz po 3 to też sie nic nie stanie .Byle nie za często , to tak jak z czekoladą jak za dużo to przytyjesz jak za malo to za mało żelaza w organiźmie (taka dygresja)   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 15:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mogę dodać, że sam regularnie dodaję "fuel injector/system cleaner" (różne nazwy na coś co z reguły ma kolor wisniowy), tak raz na 3 miechy. Efektu w postaci, przyspieszenia, oszczędności paliwa itp. na pewno nie odczujecie, za to trzeba przyznać, że jest różnica w emisji spalin. Dlatego to sobie regularnie wlewam. Acha, zdaje się że ten środek jest już automatycznie dodany do benzyny Shell 99, więc na jedno wychodzi tankowanie Shella, albo dodatkowe stosowanie cleanera
  . |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Redlucas   Forumowicz
 Redlucas
 
  
 Auto: Galant EA5A '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 60
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 16:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sam jakiś czas temu postanowiłem takie preparaty zastosować zgodnie z zasadą jeżeli nie pomoże to przynajmniej nie zaszkodzi. Ale w istocie poprawiają nieco pracę silnika i można to zauważyć dość szybko po dolaniu. Myślę, że jesteśmy do tego dodatkowo zmuszeni niską jakością paliwa na polskich stacjach. Sam postanowiłem od jakiegoś czasu tankować tylko na jednej stacji posiadającej niestandardowe paliwa (tzn. jest normalne 95, 95 z ulepszaczami i coś jakby 98 z ulepszaczami) - piszę tak aby nie robić krypto-reklamy ale większość z nas wie o co chodzi. 
 Zmierzając do tego co chciałem napisać... środki są różne ale kiedy i ile dolewać to mamy na opakowaniu napisane jak BYK. Są środki, które stosuje się co 5.000 kilometrów, takie co 1.500 kilometrów. Nie ma co tu pisać co ile... środki i ich intensywność są różne... dlatego najlepiej stosować się do zaleceń producenta i tyle. Nie sugerowałbym się komentarzami.
 |  
				| _________________ Chevrolet - dokładnie nie pamiętam - rozbity przez mamę :/
 Mercedes 124 2.0 [benz.] ('88) - sprzedany
 Mitsu Galant V6-24 2.5l ('97)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eremita   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander III DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 25 Paź 2007
 Posty: 2507
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 17:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | a używał moze ktoś preparat do czyszczenia układu paliwowego shella ale nie to co sie dodaje do benzyny na pełnym baku tylko ostatnio widziałem na stacji cos takiego ze jak jest juz końcówka benzyny to wlewamy i odpalamy samochód ktory ma sobie popracowac jakis czas i dopiero wtedy wlewamy  benzyne? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |