[CA0 1.6] 2000 zł za uszczelkę pod głowicą?? proszę o koment |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:42 [CA0 1.6] 2000 zł za uszczelkę pod głowicą?? proszę o koment
|
|
|
Witam,
Od pewnego czasu ucieka mi olej, dzisiaj oddałem samochód do warsztatu bo przy okazji trzeba było pokręcić kluczem przy innych rzeczach. Gość stwierdził, że to na pewno wyciek spod uszczelki spod głowicy (to już wiedziałem wcześniej). Zapytałem się go ile za takową robótkę, a on opdowiedział mi coś w stylu:
"Ze to stary samochód i w dodatku z gazem, więc przy rozbieraniu silnika mogą się wysypać inne rzeczy np. zawory, może okazać się że trzeba będzie robić samą głowicę itd i on już jak robić to radził by robić wszystko, a wszystko (czyli rozumiem zawory, głowica itd) ok. 2000 zł. Więc co tu dużo mówić nie zdecydowałem się.
Mam do was pytanie, czy zwykła wymiana uszczelki pod głowicą jest obarczona tak dużym ryzykiem?? Czy może wiecie gdzie w Warszawie ktoś mi to zrobi nic nie psując. Ja niestety z mechaniki jestem zielony.
Liczę na was. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:48
|
|
|
jestem w temacie, bo właśnie mialem dzisiaj wymieniać.
Robicizna - 400 zł.
Uszczelka - nie wiem ile, około 50 zł.
Kpl. uszczelek na całą góre silnika - zawory itd, nie wiem co dokładnie, wiec 300 zł.
Czyli zrobienie wszystkiego na maxa - 700 zł.
Ale sama uszczelka pod głowicą powinno kosztować ~600 zł. W takich cenach zresztą ludzie na forum opisują.
2000 zł to sporo za dużo. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:50
|
|
|
on ogólnie mówił nie tylko o uszczelkach ale rozumiem o sorry ze nobostwo jak przekręcę słowo, że np będzie trzeba szlifować zawory bo się mogą rozsypać lub planować głowicę lub niewiadomo co, bo podczas rozbierania może się zepsuć. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:01
|
|
|
tak na szybko...
+ olej 100
+ filtry 100
+ płyn chł 50
no i może rozrząd? + paski klinowe? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:06
|
|
|
zapytaj na forum Warszawskim żeby Ci ktoś mechanika polecił dobrego.
Szlifowanie zaworów - ok, nie wiem, może trzeba. Chociaż nowy zawór to podobno koszt ok 20-30 zł. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:06
|
|
|
ok ja rozumiem i wiem miej więcej ile kosztuje olej, filtr uszczelka i nawet sama robocizna za wymianę takiej uszczelki, chodzi mi tylko i wyłącznie jakie jest prawdopodobieństwo że podczas rozbierania silnika nazwijmy to że rozsypią się zawory ze starości lub głowice szlak trafi ze starości mimo że teraz jest ok. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:14
|
|
|
tttwm napisał/a: | jakie jest prawdopodobieństwo że podczas rozbierania silnika nazwijmy to że rozsypią się zawory ze starości |
widze że mamy taki sam rocznik colta.
Powiem tak: wątek wyżej jak zobaczysz, moje zawory właśnie przeżyły strzelenie paska rozrządku, więc nie wiem jak mogły by sie same ze starości nagle rozsypać.
Twój mechanik chyba nie docenia japońskich samochodów |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:22
|
|
|
Mnie generalnie zatkało po tym co mi powiedział, bo wiem że uszczelka pod głowicą to jest normalna sprawa i w nowych i starych samochodach od polenez po mercedesa i każdy jeden samochód, chyba że ktoś zespawa
w sumie niemożliwe wydawało mi się aby każda naprawa tego typu była obarczona takim ryzykiem. Chyba dobrym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie japończyków. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 23:34
|
|
|
tttwm, jak chcesz, to ja Ci to mogę za rozsądne pieniądze zrobić Nawet z Tobą i na Twoich oczach
Jeśli chodzi o zawory to jeśli nie strzelił pasek rozrządu to na pewno będzie docieranie kilku zaworów (w oszczędnej wersji) lub obróbka gniazd zaworowych i docieranie zaworów (w wersji full wypas), ale nigdy nie mogę zapamiętać ceny. 13 zł chyba za docieranie jednego zaworu, z obróbką gniazda chyba około 20-25 zł za zawór, do tego możliwe, że wypadałoby wymienić uszczelniacze których koszt to około 3-4 zł za szt, planowanie głowicy za 50 zł i to by było na tyle jeśli chodzi o robotę głowicy.
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicę to jej koszt oscyluje w okolicach 50-90 zł |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2009, 23:39
|
|
|
Gorąco polecam ci Maretzky'ego. Dam sobie odciąć rękę że dobrze ci ogarnie ten temat i w rozsądnej cenie:)na pewno nie za 2 koła:):) chłopak zna się na rzeczy. czarodziej!!! |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 18-03-2009, 12:47
|
|
|
Myśle, że Twojemu mechanikówi nie chodziło o to, że się coś posypie, tylko o to, że często po zdjęciu głowicy okazuje się że można by zrobić parę rzeczy dodatkowo przy niewielkiej dopłacie i mieć przy okazji za jednym zamachem zrobiona całą górę jeśli się okaże że sytuacja tego wymaga. Przecież możesz tylko uszczelkę wymienić i zostawić resztę, tyle że jak się za pół roku okaże, że trzeba ściągać głowicę bo z zaworami coś nie tak to będziesz miał znowu koszty wymiany uszczelki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomasz W
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt glxi 1.6,16vAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: szczytna
|
Wysłany: 19-03-2009, 19:31
|
|
|
witam wlasnie odebralem colcika od mechanika .wymienialem uszczelke pod glowica robocizna mnie kosztowala 150zl, uszczelka 120 Reinza, olej filtr i plyn..Razem ok 350 zl i nic sie po drodze nie posypało.:) |
|
|
|
 |
|