| [EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2009, 19:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Owczar, w sumie to u mnie slychac lozyska w skrzyni przy ruszaniu tak do trojki a potem juz nie slychac bo opony zagluszaja ;> jak sie hamuje silnikiem to nie slychac lozysk ale pewnie u kazdego jest inaczej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablodc   Mitsumaniak
 
 Auto: Subaru Impreza WRX '05
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Wrz 2008
 Posty: 46
 Skąd: Trzebinia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2009, 19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepnę się do tematu. Wibruje mi lekko pedał sprzęgła w EA5A '99 SE, tzn. gdy wcisnę sprzęgło do połowy i silnik ma więcej nie 1,5tys obr. to czuć szybkie pulsowanie, szybsze w zależności od obrotów, poniżej 1,5 tys nic nie czuć- pozatym nie ma żadnych obajawów dźwiękowych. Planuję wymianę rozrządu i jakby to były to łożyska w skrzyni lub któryś elemęnt sprzęgła to bym go wymienił przy okazji. Może ktoś wie co powoduje takie wibracje. Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2009, 00:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do wymiany prawdopodobnie kompletne sprzęgło z dociskiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mudzin   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2008
 Posty: 32
 Skąd: Jastrzębie Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2009, 14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | olej wymienilem i w skrzyni 75w90 i w sprzegle. u mnie w okolicy brak mechanika ktory mogli by zdjagnozowac ta moja usterke. mam dylemat czy jezdzic i czekac az sie cos rozsypie i wysdy bedzie wiadomo co to dokladnie jest czy lepiej dmychac na zimne
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prisoner   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Mar 2008
 Posty: 47
 Skąd: Krasnystaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2009, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli idzie o pulsowanie pedału. U mnie wystarczyła wymiana tarczy i łożyska (oryginały). Docisku nie ruszałem chociaż zaleca się wymianę kompletu. 
 Jeżeli chodzi o ceny gratów do skrzyni to za komplet łożysk tzn. Cztery na wałki plus dwa na dyferencjał. Uszczelnienia półosi i wałka sprzęgłowego zapłaciłem coś około 820zł. Robię sam więc robocizny nie liczę. Plus oczywiście dobry olej (RED LINE MT 90) - wielokrotnie już na forum polecany. Części dostępne u JAPANEZE.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mudzin   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2008
 Posty: 32
 Skąd: Jastrzębie Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2009, 13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ma ktos jakis kontakt do tego japanize??? 
 [ Dodano: 09-03-2009, 17:58 ]
 juz zrobione.
 okazalo sie ze łozysko na ataku prawie sie rozleciało, jedno łożysko sprzegla i łożysko oporowe tez sie kwalifikowalo na wymiane.
 łozysko akaku kupilem w japanize okolo 313 + przesylka (serwis 415, tydzien czekania)
 łozysko sprzeglowe kupilem w hurtowni łozysk, oryginalne za 57 zl( serwis 418, dzien czekania)
 a oporowe 80 geparts
 
 wszystko dziala juz ok, slychac tylko jakies buczenie przy przyspieszaniu i hamowaniu, mechanik powiedzial ze te auta tak maja.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prisoner   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Mar 2008
 Posty: 47
 Skąd: Krasnystaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mudzin napisał/a: |  	  | mechanik powiedzial ze te auta tak maja. | 
 
 Standardowa odpowiedź mechanika nie potrafiącego określić przyczyny (a może ich być wiele).
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mudzin   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2008
 Posty: 32
 Skąd: Jastrzębie Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | calkiem mozliwe ze nie wie co jest bo widzialem jak rozbieral cala skrzynie. nie ogladal tylko lozysk na dyfrze. jesli chodzi o te szumy to tylko na pierwazym i drugim biegu. od naprawy zrobilem juz 500 km i dziala bez problemow. po swietach wielkanocnych jade w trace wiec jak zrobie ponad 1000 km to bede wszystko wiedzial.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | prisoner   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Mar 2008
 Posty: 47
 Skąd: Krasnystaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli tylko na 1 i 2 to winny może być synchronizator. Ja wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni łącznie z tymi na dyferencjale, które były już trochę "ruszone". Cisza i spokój. 
 Jaki olej masz wlany?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mudzin   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2008
 Posty: 32
 Skąd: Jastrzębie Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 23:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co slyszalem to synchronizator ma inny objaw. po naprawie skrzynu zalalem elf 75W80 to olej do delikantnych skrzyn. powinien sie sprawdzic |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |