[CK1A 1.3] Jaki wlać olej mineralny czy półsytetyczny ? |
Autor |
Wiadomość |
szczygielll
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,3
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2009, 11:12 [CK1A 1.3] Jaki wlać olej mineralny czy półsytetyczny ?
|
|
|
Witam,
posiadam samochód Mitsubishi Lancer, 1996r 1,3 12v 4G13, przebieg 194 tys km. Pozostać przy oleju mineralnym czy zamienić na półsyntetyczny ? Jaki olej polecalibyście ?
Dziękuje za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 12-08-2009, 14:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2009, 11:46
|
|
|
Przy przebiegu prawie 200 000 km zostałbym juz przy mineralnym. Dobrym mineralnym i nie kombinował z płukankami i półsyntetykiem... No ale to jest tylko moje zdanie |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Perki1985
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 325 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-03-2009, 12:25
|
|
|
ja bym ci polecał półsyntetyk valvoline max life http://moto.allegro.pl/it..._silnikowy.html Jest to olej do silników z przebiegiem powyżej 100 tyś. Ja mam przebieg prawie 170 tys. niedawno wymieniałem olej właśnie na ten i jak narazie jestem zadowolony. Zresztą poszukaj gdzieś na forum bo już kiedys byla mowa o tym oleju. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2009, 17:00
|
|
|
Zalej półsyntetyk. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:03
|
|
|
Jak długo jeździsz na oleju mineralnym to albo przy nim zostań, albo wymień wszystkie uszczelniacze na nowe i zalej półsyntetyk. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:38
|
|
|
Nie kombinuj , wlej dobry mineral i wymieniaj co 10tys. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 19-03-2009, 16:12
|
|
|
Zalej Mobil 1 15W40 lub castrolem oczywiście zostań przy mineralnym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dryndek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 11:23
|
|
|
Hej,ja mam semisyntetyk Lotosa silnik tyka jak talala a mam przejechane 244tyś z groszami i bez problemu więc się zastanów...pozdro.. |
|
|
|
 |
Croom
Forumowicz
Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 101
|
Wysłany: 25-02-2019, 23:11
|
|
|
Witam,
Natknąwszy się na ten post muszę jednoznacznie napisać że nie jestem zwolennikiem stosowania oleju mineralnego w tych silnikach.
Jeśli już ma być to półsyntetyk ale wtedy postawiłbym na dobrej klasy olej, który nie pozostawia zanieczyszczeń, osadów np. Fiński NESTE 10W40 Premium +
Choć doskonałym wyjściem jest również zastosowanie oleju naszej rodzimej produkcji Specol 10W40 Extraspec w doskonałej cenie:
[Edit]
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-02-2019, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|