Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[cari 1,6] problem z check na LPG
Autor Wiadomość
amsirac 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2002r.
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Opatowiec
Wysłany: 20-03-2009, 11:29   [cari 1,6] problem z check na LPG

Witam wszystkich. Mam następujący problem. Od jakiegoś czasu świeci mi się lampka check engine. Nie gasła nigdy ale wczoraj zrobiłem reset komputera i pomogło- ale nie na długo. Już po kilku minutach jazdy znów się zapaliła w chwile po przejściu na LPG.
Poza tym wcześniej miałem problemy z LPG tego typu że po przełączeniu na gaz nie chciał ciągnać, dawanie gazu nie pomagało, szarpał i nie mógł wchodzić na obrony a na biegu jałowym gasł praktycznie zawsze. Po jakiejś minucie jak uparcie mu wciskałem but w podłoge to objawy ustępowały i silnik ciągnął idealnie.
Na moje nieszczęście mam ten model Carismy gdzie zwieranie pinów nie daje skutku wymrugiwania błędu na konsoli.

Dzisiaj znów odłączyłem akumulator. Lampka check zniknęła po załączeniu ale silnik ma problemy z nauką obrotów przynajmniej z tym sposobem opisywanym w książce serwisowej. Spróbuje nauczyć go obrotów na maxymalnym obciążeniu całą dostępną w wozie elektroniką i innymi wynalazkami.

Ogólnie co sądzicie o tym wszystkim ?? To ze prawdopodobnie do serwisu będę musiał jechać to wiem ale może ktoś ma jakieś dobre rady które można wypróbować w domowym garażu.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-03-2009, 12:07   

sekwencja?
jesli tak to za slabo emulowane wtryski - partacz zakladal instalacje, jesli nie potrafia sobie z tym poradzic
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
DZIUBAS 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 20-03-2009, 12:56   

Witam.
Co to znaczy "emulowane wtryski" bo mam podobny problem :?:
Tylko że heck engine gaśnie ale raz za jakiś czas sie pali
 
 
amsirac 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2002r.
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Opatowiec
Wysłany: 20-03-2009, 13:50   

Sekwencja :)
Nie wiem czy zakladal partacz czy nie ale gaz byl zalozony w serwisie mitsubishi a poza tym zrobione na gazie juz jest 60 000 i nic sie nie dzialo do tej pory takiego.
Check jednak zapala sie nawet na PB niestety po resecie kompa.

Po resecie zrobilem z 50km i na gazie juz nie gasnie ale tak tez wczesniej miewal ze po dluzszym odcinku objawy ustepowaly tak wiec nie pozostaje mi nic innego jak poczekac kilka godzin az samochod calkowicie ostygnie i sprawdzic jak sie bedzie zachowywal wtedy.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-03-2009, 13:56   

DZIUBAS napisał/a:
Co to znaczy "emulowane wtryski" bo mam podobny problem


Gdy przełączasz na gaz wtryski benzyny są automatycznie odcinane, i żeby komputer nie zgłaszał błędu wtrysków to jest niejako "oszukiwany" przez komputer od instalacji gazowej, podawany jest po prostu sygnał emulujący właśnie pracę wtryskiwaczy. Tak samo rzecz się ma z sondą lambda... mieszanka gazowa ma inne proporcje powietrza i w wielu autach komputery wykazują uszkodzenie sondy..
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 20-03-2009, 15:11   

ja mam mieszalnikowa instalacje i tez kontorka CE sie zapala na gaize ale dopiero wtedy jak na wolnych obrotach silnik pracuje.po zgaszeniu silnika i onownym go urochomieniu kontorlak sie niepali do momentu az nie pozostawie cari na wolnych obrotach.jezdze juz tak 4 lata i nic zlego sie niedzieje.auto doskonale sie spisuje na gazie.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-03-2009, 16:18   

amsirac napisał/a:
Nie wiem czy zakladal partacz czy nie ale gaz byl zalozony w serwisie mitsubishi a poza tym zrobione na gazie juz jest 60 000 i nic sie nie dzialo do tej pory takiego.
Check jednak zapala sie nawet na PB niestety po resecie kompa.


a to zmienia postac rzeczy, zalozylem z gory, ze to swiezo po montazu,
to najpierw za pomoca kabelki i sposobu z dzialu faq wymrugaj bledy, jak wymrugasz to podaj je tutaj bedziemy myslec co i jak dalej zaradzic :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2009, 16:45   

Matejko kolega napisał że nie ma tej wersji wymrugiwanej CE.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-03-2009, 17:24   

aaa
nie doczytalem, wiec tylko komputer my tu z fusow nie wrozymy, jesli bylo ok, a nie jest, i na benzynie tak samo, to obstawiam lambde
spalanie nie poszlo w gore?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
amsirac 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2002r.
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Opatowiec
Wysłany: 20-03-2009, 17:38   

spalanie poszlo w gore ale nieznacznie. teraz srednio jest 9L w cyklu poza miastem choc na krotkie dystanse. mozliwe ze spalanie podskoczylo przez fakt ze zime mamy ;) w kazdym razie ta kontrolka juz od kilku miesiecy sie swieci ale z gazem te cuda od jakiegos miesiaca sie dzieja.

Na PB jednak nauczylem go obrotow i chodzi ze az milo. Na LPG nadal ma dziwne jazdy. Im mniej odbiornikow pradu wlaczonych tym rowniej chodzi. jak juz wlacze klime+swiatla+ogrzewanie szyby to lata od prawie 0 do 1000 obrotow co chwila- to zaczyna gasnac, to od nowa zalapuje obroty i tak w kolko.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-03-2009, 00:55   

amsirac napisał/a:
Na LPG nadal ma dziwne jazdy. Im mniej odbiornikow pradu wlaczonych tym rowniej chodzi. jak juz wlacze klime+swiatla+ogrzewanie szyby to lata od prawie 0 do 1000 obrotow co chwila- to zaczyna gasnac, to od nowa zalapuje obroty i tak w kolko.
za mało gazu na wolnych obrotach, ma za malo i silniczek krokowy dodaje i stwierdza, że za dużo i ujmuje i wtedy przygasa. Należy ustawić śrubką wolnych obrotów - gdzieś na parowniku

jak na benzynie CE nie świeci to nie ma co sprawdzać, gorzej jak świeci też na benzynce

[ Dodano: 21-03-2009, 00:59 ]
Cytat:
ja mam mieszalnikowa instalacje i tez kontorka CE sie zapala na gaize ale dopiero wtedy jak na wolnych obrotach silnik pracuje.
mam to samo, w czasie jazdy się nie zapala - wg mnie nie za dobrze działa jakaś logika emulatora na wolnych obrotach, znaczy podaje wartości, które ECU odrzuca - są dobre podczas jazdy , ale na wolnych obrotach, lub przy spadku poniżej 1000 - nieodpowiednie
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
DZIUBAS 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 22-03-2009, 00:40   

jolly69
Dzięki :)

A czy to normalne ze wtryski cykają?
Mam sekwencje STAG300.
Z góry dzięki za pomoc :p
Ostatnio zmieniony przez DZIUBAS 22-03-2009, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 22-03-2009, 10:04   

Cytat:
A czy to normalne ze wtryskiu cykajom


benzynowe tez cykaja, taka natura wtryskow, w moim volvo v40 i s60 fabryczne wtryski cykaja tak samo glosno jak te, ktore mialem do gazu w carismie :)

DZIUBAS napisał/a:
sekfencje


sekwencje
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
DZIUBAS 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 22-03-2009, 15:00   

Matejko napisał/a:


benzynowe tez cykaja, taka natura wtryskow, w moim volvo v40 i s60 fabryczne wtryski cykaja tak samo glosno jak te, ktore mialem do gazu w carismie :)


:oops: Dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.