 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander vs Tiguan |
Autor |
Wiadomość |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 19-03-2009, 13:27
|
|
|
Outlander jest zdecydowanie bardziej przestronnym autem - ogromna kabina i przepastny bagażnik. Do tego super rozwiązaniem jest tylna klapa - jedna część otwiera się do góry, a z dolnej można korzystać jak z wygodnej ławeczki na dwie osoby - gdziekolwiek zaparkujemy Outlandera ( las, woda... ogólnie plenery:) zawsze jest gdzie usiąść
A na trasie... nie wiem jak Tiguan, ale w Outku przy nawet ponad 130km/h można śmiało jechać dosłownie slalomem ( oczywiście mowa o zamkniętym odcinku drogi ) - trzyma się drogi lepiej niż niejedna osobówka, jest baaaaardzo przewidywalny.
Wady....
...
...
...
jeszcze szukam...
...
No dobra - nie jest najlepiej wyciszony. Silnik 2.0 tdi ma bardzo zróżnicowane opinie. Przed rozgrzaniem po prostu klekocze. Za to spalanie 7l na trasie przy masie i rozmiarach Outka to chyba nie jest zły wynik.
A jak ktoś chce więcej mocy to zawsze jest 2.2 hdi, który do niedawna był w zastraszającej cenie, a teraz w wersjach Instyle i Intense Plus (2008) 2.2 hdi można dostać w cenie 2.0 |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:06
|
|
|
Z tym trzymaniem i przewidywalnością outka II to bym raczej w takie euforie nie popadał. Samochód z napędem na jedną oś nie prowadzi się wcale, trochę lepiej wygląda sprawa przy 4x4 ale też rewelacji nie ma. Jeździłem 2.0 TDi podkręconym do coś około 170KM (samochód testowy) - po pierwsze na 1 i 2 muł straszny na 3 już jakoś jechał ale dopiero po przekroczeniu 2 tys obr/min. po drugie żeby w nowym samochodzie (nowej konstrukcji) i za w sumie nie małe pieniądze podczas gwałtownego przyśpieszania wyrywało kierownice z rąk - dla mnie to jakieś nieporozumienie |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 10:19
|
|
|
piotras napisał/a: | po drugie żeby w nowym samochodzie (nowej konstrukcji) i za w sumie nie małe pieniądze podczas gwałtownego przyśpieszania wyrywało kierownice z rąk - dla mnie to jakieś nieporozumienie |
no coz naped na przod;) |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24-03-2009, 16:53
|
|
|
Cytat: | Z tym trzymaniem i przewidywalnością outka II to bym raczej w takie euforie nie popadał. Samochód z napędem na jedną oś nie prowadzi się wcale, trochę lepiej wygląda sprawa przy 4x4 ale też rewelacji nie ma. |
Po pierwsze - po co jeździć w trybie 2WD ?
Po drugie - nie ma suv-a oprócz forestera, który na szosie potrafi tak wywijać jak Outlander.
Jeśli tego nie dostrzegłeś na jeździe testowej, to miałeś do czynienia z która nie potrafiła pokazać zalet auta, a nie sprzedawcą.
Cytat: | po drugie żeby w nowym samochodzie (nowej konstrukcji) i za w sumie nie małe pieniądze podczas gwałtownego przyśpieszania wyrywało kierownice z rąk - dla mnie to jakieś nieporozumienie | - pierwsze słyszę (a słyszałem dużo) może testówka jakaś nie tego ? |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 00:06
|
|
|
"Po drugie - nie ma suv-a oprócz forestera, który na szosie potrafi tak wywijać jak Outlander. " Sprawdzałeś sam czy opinia zasłyszana ?
Outlandera prowadziłem sam a nie sprzedawca - pewnie gdyby to robił on to by tak jechał żeby było ok. Skoro jest 2WD to znaczy że jest do jazdy (w korkach po mieście 4x4 jest do niczego nie przydatne) - jak nie ogarniają przedniego napędu to niech robią wersje ze stałym 4x4. Ja czułem lekkie wożenie samochodem nawet w trybie 4x4 - dokładnie wtedy kiedy wyprzedzałem wolno jadący samochód. Najpierw ostro wyskoczyłem na lewy pas mocno dodając gazu, w trakcie wyprzedzania samochód złapał już odpowiednie obroty i w trakcie dosyć gwałtownego powrotu na swój pas okazało się że samochód ma chęć jazdy w zupełnie inna stronę. Generalnie samochód jest za drogi na to co oferuje. Słaby i głośny silnik (nawet po modyfikacji), twarde plastiki w środku, jakieś dziwne dzwięki z układu hamulcowego (jakby metal o metal tarł), 3 rząd - symboliczny (nie wiem po co wogóle go montują, bardzo wąski i mały bagażnik przez mocno wchodzące do środka wnęki kół (generalnie swoją pojemność zawdzięcza chyba tylko wysokości do której można go załadować), natomiast jego plusem jest niewątpliwie wygląd - wyróżnia się na ulicy. Ostatnio przejeździłem już parę samochodów testowych - Pathfinder, Outlander, S-Max, E60 530d i gdyby nie to że potrzebuje samochodu z 3 rzędem to wybrał bym zdecydowanie BMW (ale to wogóle jest inna bajka) a tak narazie nr 1 jest S-Max - Pathfinder to jakaś pomyłka, Outlandera jeszcze bym z chęcią przetestował 2,2l - może silnik byłby ok |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 25-03-2009, 13:53
|
|
|
Jeśli chodzi o Twoje pytanie na początku, to sprawdzałem sam. I to na szczęście wielokrotnie.
Cytat: | w trakcie dosyć gwałtownego powrotu na swój pas okazało się że samochód ma chęć jazdy w zupełnie inna stronę. |
To chyba rzeczywiście coś było nie tak z testówką, jedyne wyjście.
Cytat: | Generalnie samochód jest za drogi na to co oferuje. |
Spróbuj znaleźć suv-a, który oferuje lepsze wyposażenie za mniejsze pieniądze
Cytat: | twarde plastiki w środku, |
Ważne, żeby nie trzeszczały. A że twarde - w Pajero też nie masz miękkich. Jakościowo są ok, a przecież nie są po to, żeby się do nich przytulać. Jak chcesz miękkie to zapraszam do francuzów
Cytat: | jakieś dziwne dzwięki z układu hamulcowego |
Teraz już jestem pewien, że trafiłeś na jakąś trefną testówkę.
Cytat: | 3 rząd - symboliczny (nie wiem po co wogóle go montują |
Po to, żeby w razie czego okazjonalnie na krótkie dystanse przewieźć jedną/dwie osoby więcej i nie brać do tego celu drugiego auta. Trudno coś wygodnego zmieścić w pojemności schowka, prawda ?
Cytat: | bardzo wąski i mały bagażnik przez mocno wchodzące do środka wnęki kół |
Taaa, mały bagażnik widzę że nie porównywałeś bagażnika Outlandera z innymi suvami. Zobacz sobie ravkę, tiguana, vitarkę i jeszcze kilka innych, o pikusiach w rodzaju kugi i kalosza nie wspominając
Jeśli potrzebujesz auta z trzecim rzędem siedzeń to nie szukaj wśród suv-ów, a raczej wśród vanów właśnie takich jak smax. Zalety suva w postaci wyższego zawieszenia i napędu 4x4 (czyli większej wszechstronności auta) najwyraźniej nie trafiają w Twoje potrzeby, skoro nr 1 jest smax.
Po Outlanderze pojechałeś ostro z czym moje serce nie może się pogodzić
a jest to w swojej klasie jedna z najlepszych propozycji - oczywiście trudno o to, aby spełniał oczekiwania kogoś, komu tak naprawdę potrzebny jest van a nie suv - dlatego wątpię, abyś w aktualnej ofercie mitsu znalazł coś dla siebie. Chyba czeka Cię przyszłość Fordmaniaka |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 22:36
|
|
|
ravka, tiguan i vitara bagażnika nie maja wogóle. Ja bym to raczej nazwał dużym schowkiem na prezerwatywy Rozglądałem się za 3 rzędowym suvem ponieważ czasami muszę wjechać w jakieś głębsze błoto na budowach i lubię samochody które się jakoś wyróżniają. Niestety Vany są takie trochę tatuśkowate i dla starszych Panów (stąd jeżeli już to właśnie S-Max a nie np wyższy Galaxy). Odnośnie plastików to jednak czasami coś dało się w nim słyszeć a to że lubię miękkie - w skodzie żony są miękkie i boczki i cała deska a samochód jest o klasę niżej niż Outek. Outlander podobał mi się bardzo do póki do niego nie wsiadłem i się nie przejechałem - niestety trochę się rozczarowałem i również i moje serce nie może się z tym pogodzić - myślałem że znowu wrócę do mitsu ale widzę że ostatni fajny samochód jaki zrobiła ta firma to był galant rekinek 2,5V6.
PS odnośnie kalosza. Oglądając Pathfindera (wnętrze zrobione z jakiś materiałów po recyklingu) Pan zaproponował mi oglądniecie kalosza w wersji+ miała właśnie trzeci rząd siedzeń. Po ustawieniu fotela kierowcy do swoich wymagań chciałem sprawdzić jak się siedzi w drugim rzędzie. Pomimo odsunięcia tylnych foteli na max nie zmieściłem się i podziękowałem - dalej samochodu już nie oglądałem |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
eler1
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: elerowo
|
Wysłany: 26-03-2009, 10:39
|
|
|
piotras ja też szukałem coś dużego Vana 4x4 i padło na Outlandera II [2.0DID] z Vanów chciałem Dodge Caravan 4x4 ale na europe nie ma . Co suvów to miałem poprzednio hondę CRV 2.2i-ctdi w nowej budzie i tak bagażnik może już być 530l silnik też całkiem cichy ale za to za niski wszystkie plastiki poobrywane oraz też czasami słychać było jakieś trzaski z kokpitu oraz sprzęgło też potrafiło się poślizgnąć reszta ok pozytywnie. Outlader II wybrałem ze względu na wyposarz.,cenę,kratę Vat oraz 3 rząd siedzeń, a co mogło być lepiej to cichszy silnik lepsze plastiki,a co do francuza 2.2 wybili mi z głowy za dużo problemów z silnikiem skrzynią, sprzęgłem i niewielka różnica w osiągach, 2.0DID też się ładnie zbiera oraz twardość zawieszenia porównywalna z CRV. Reszta się okaże w praniu. A co do forestera boksera fajny suv ale za mały bagażnik na moje potrzeby oraz dosyć miękki , skrzynia bardziej ścisła i lekko haczy jak zimny ale za to super napęd co brakuje w outladerze. Najlepiej żeby był silnik hondy,napęd forestera, buda outlandera, wykończenie BMS X5 cena z TATY ale takie to tylko w ERze |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-03-2009, 11:49
|
|
|
tego bokserka to faktycznie można subaru pozazdrościć niech im będzie
Cytat: | co do francuza 2.2 wybili mi z głowy za dużo problemów z silnikiem skrzynią, sprzęgłem i niewielka różnica w osiągach, 2.0DID też się ładnie zbiera |
Francuz ma odczuwalnie lepsze odejście powyżej 100km/h.... ale jest żabojadem... no jakoś tak bardzie mnie przekonuje klekot vw - przynajmniej trudno o bardziej rozpowszechniony silnik diesla - przynajmniej nie będzie problemu z serwisem po gwarancji ze względu na dobrą dostępność części
w sumie tak patrzę trochę pod siebie tzn z perspektywy przyszłego właściciela. Na razie wprawdzie mam tylko dosyć duże możliwości jazdy nowym Outkiem - tak się na niego napaliłem , że za dwa-trzy lata na pewno będę polował na jakąś używkę Outlandera II - i wtedy wolałbym mieć jednak 2.0 DiD |
|
|
|
 |
przem
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2009, 14:42
|
|
|
eler1 napisał/a: | kratę Vat oraz 3 rząd siedzeń, |
Mam pytanie
Jak to załatwiłeś, że masz kratę ( samochód ciężarowy -VAT do odliczenia) i TRZECI rząd siedzeń? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić, w którym miejscu jest ta krata, co z drugim rzędem siedzeń(3 czy 2 miejsca) i co z ladownościa powyżej 500kg.
Obecnie outlander Int+ 2.0 [2009] to cena 116tyś. Tiguan 2.0 [108tys]. Brak decyzji nadal |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-03-2009, 10:23
|
|
|
Cytat: | Brak decyzji nadal | jak jeździsz w większości po W-wie to Tiguana łatwiej zaparkować. Jak potrzebujesz bagażnik, to zbyt dużego w nim go nie znajdziesz. Silnik taki sam. wzornictwo kwestia gustu. Plastiki obydwie marki nie mają zachwycających. Napęd + na Outlandera. A 8 tys. to jak będziesz rozmawiał o konkretach to pewnie wytargujesz. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-03-2009, 11:52
|
|
|
rezon napisał/a: | Silnik taki sam. |
W Tiguanie nie montują już czasem CR? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 12:36
|
|
|
KowaliK napisał/a: | rezon napisał/a: | Silnik taki sam. |
W Tiguanie nie montują już czasem CR? |
W Tiguanie diesle są na CR. To pierwszy model Volkswagena w którym montowano 2 litrowca z CR |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-03-2009, 12:50
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | To pierwszy model Volkswagena w którym montowano 2 litrowca z CR |
A nie był nim nowy Passat? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:08
|
|
|
KowaliK napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | To pierwszy model Volkswagena w którym montowano 2 litrowca z CR |
A nie był nim nowy Passat? |
Z tego co ja wiem to pierwszy był Tiguan |
|
|
|
 |
|
|