Przesunięty przez: roch_27 21-08-2007, 09:02 |
Czy można i za ile doładować turbo Galanta 2.0 V6 24 z 96` |
Autor |
Wiadomość |
Gregnetpl [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2005, 11:01 Czy można i za ile doładować turbo Galanta 2.0 V6 24 z 96`
|
|
|
Jak ktoś wie a nie że słyszał to niech napisze na ten temat coś poważnego |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-06-2005, 15:22
|
|
|
Po kolei i jak najbardziej poważnie:
1. Odprężęnie silnika to jedna z dwóch dróg - nowe tłoki do Pi razy oko 0,8 bara lub grubsza uszczelka do 0,4 bara(bez gwarancji że się nie wysra)
2. korbowody nowe - powyżej 1 bara
3. Kolektory wydechowe - około 2000
4. Wydech - około 1700 - z kwasówki ale bez szaleństw jak chodzi o srednicę chyba że chcesz ogłuchnąć
5. Turbiny - pełna dowolność byle były od benzynowego turbiaka no i żeby nie zaczęły pompować przy 6000 obrotów jakieś małe - jakie - to już Twój wybór
6. Dolot i IC - koszt zależy od inwencji i górna granica za rury z kwasówki IMO byłoby 3000
7. Coś żeby to wysterować - SMTP 6?
8. Kupa pierdól typu przeływomierz (bo stary może nie wydolić) dorobienie smarowania i chłodzenia turbawek cięcie gięcie i spawanie wpasowanie IC pod zderzak...
9. Of coz później paliwo
Nie pytam dlaczego bo wiem. Pytam czy bierzesz pod uwagę że ze względu na śladową ilość tych silnikow w Polsce i to że nikt chyba jeszcze ich nie uturbiał bierzesz pod uwagę mozliwość jego wysrania?
I jeszcze coś a właściwie 2 cosie:
NAJPIERW HAMULCE POTEM ZAWIESZENIE PÓŹNIEJ DOPIERO TURBO nigdy w odwrotnej kolejności.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-06-2005, 15:53
|
|
|
Hubeeert napisał/a: |
NAJPIERW HAMULCE POTEM ZAWIESZENIE PÓŹNIEJ DOPIERO TURBO nigdy w odwrotnej kolejności.
|
BZDURA Panie Admin - mozna w odwrotnej kolejnosci:
NAJPIERW zawieszenie POTEM hamulce POTEM turbo
mozna jeszcze:
NAJPIERW zawieszenie I hamulce POTEM turbo
albo w ostatecznosci:
NAJPIERW hamulce I zawieszenie POTEM turbo
Ale biorac pod uwage skromny rynek tych silnikow + znikoma wiedze naszych tunerow na poczatek proponowalbym swapa na 6g72 24v - bardziej popularny silnik, wiecej gratow do uturbiania (fabrycznie wychodzil jako TwinTurbo) a bazowa moc >200 km.
Moim skromnym zdaniem najsensowniejszy bylby swap na 4g63T - wykonalny praktycznie plug&play za cene poldruciarskiej instalacji turbo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-06-2005, 15:59
|
|
|
Dobrze Panie Bartek mój błąd że nie napisałem najpierw hamulce i zawieszenie a potem turbo |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 29-06-2005, 16:45
|
|
|
a czy silnik od eclipsa GST podejdzie do EA2A???? nie jestem pewien czy w nowzych modelach clipsów odwracali silnik(99>)... bo naturalnie silnik z rocznikach 90-99 nie podejdzie... a moze silnik z lancera evo:D |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-06-2005, 11:21
|
|
|
Najpredzej od Evo przypasujesz - fajna zabawka by wyszla |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Gregnetpl [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2005, 11:41 Turbawka do Galanta
|
|
|
Dzięki chłopaki za radę, trochę już wiem, ambicje muszę pochamować i rozsądnie pomyśleć, może na początek wystarczy przyzwyczaić się do auta bez turbawki a z czasem zmienić na inny model a może by go podostrzyć bez turbawki (skromniej tzn. chip,komp,strumienica itd.) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2005, 16:14
|
|
|
Chip jest kompletnie bez sensu w wolnossącym samochodzie bez modyfikacji.
Żeby go podostrzyć to musiałbyś zacząć od głowicy polerowanie kanałów dolot i wylot. Potem pobawić się w pasowanie kolektorów i ich polerkę, jak będzie Ci mało to zawsze możesz zacząć zabawę z dolotem (stożek itd zmieniać długość dolotu itp) później czas przyjdzie na ostrzejsze wałki do których przydałyby się regulowane kółka do wałków mocniejsze sprężynki zaworowe odelżenie koła zamachowego doprężenie silnika...
I tym sposobem z wygodnego dupowozu o dużej kulturze pracy silnika robi się cóś co ciężko odpalić ryczy jak wściekłe pali kosmiczne ilości wachy i wolne obroty ma na poziomie 2000rpm.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 25-09-2005, 15:12
|
|
|
wsumei to kady silnik mozna upgradowac o turbo.... tylko trzeb wziać to pod uwage ze stare auto jest mniej warte niż taka modyfikacja wiec koszt taki procentowo najbardziej opłaca się w nowym autku |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
|